"Heavy Rain-fansen kommer bli överraskade"
Måste säga efter att ha testat demon att jag inte tyckte det var speciellt fängslande att skaka handkontrollen för att komma vidare i berättelsen. Det gjorde att inlevelsen bröts.
Rätt mysig stämning i spelet dock. Mellan skakpauserna alltså.
Fast som det står i artikeln, "interaktivt drama", så jag hade kanske fel förväntingar. Men jag ser hellre film än att skaka på handkontroll. :/
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Måste säga efter att ha testat demon att jag inte tyckte det var speciellt fängslande att skaka handkontrollen för att komma vidare i berättelsen. Det gjorde att inlevelsen bröts.
Rätt mysig stämning i spelet dock. Mellan skakpauserna alltså.
Fast som det står i artikeln, "interaktivt drama", så jag hade kanske fel förväntingar. Men jag ser hellre film än att skaka på handkontroll. :/
Skillnaden blir ju att du kan påverka storyn till skillnad från en film som bara kör på från början till slut. Men jag förstår att spelmekaniken inte passar alla.
Måste säga efter att ha testat demon att jag inte tyckte det var speciellt fängslande att skaka handkontrollen för att komma vidare i berättelsen. Det gjorde att inlevelsen bröts.
Rätt mysig stämning i spelet dock. Mellan skakpauserna alltså.
Fast som det står i artikeln, "interaktivt drama", så jag hade kanske fel förväntingar. Men jag ser hellre film än att skaka på handkontroll. :/
Skillnaden blir ju att du kan påverka storyn till skillnad från en film som bara kör på från början till slut. Men jag förstår att spelmekaniken inte passar alla.
Ja, du har helt rätt, jag instämmer med dig.
Fast man har en del interaktivitet när man ser på film också. Det går att påverka genom att pausa och spola filmen. T.ex. blir "Enemy at the gates" bättre om man spolar förbi pusskalaset och bara ser krypskytteduellerna.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Måste säga efter att ha testat demon att jag inte tyckte det var speciellt fängslande att skaka handkontrollen för att komma vidare i berättelsen. Det gjorde att inlevelsen bröts.
Rätt mysig stämning i spelet dock. Mellan skakpauserna alltså.
Fast som det står i artikeln, "interaktivt drama", så jag hade kanske fel förväntingar. Men jag ser hellre film än att skaka på handkontroll. :/
du har rätt i att demot kändes lite sådär, men efter att ha spelat hela spelet kände jag att det faktiskt fungerade. mestadels i varje fall. vissa bitar var kanske lite mindre intressanta och mindre motiverande att göra, själv tyckte jag början var sämre än resten av slutet, men som helhet var det mer intressant att spela heavy rain än lira cod nummer 22, även om cod har sin charm.
att premiera nyskapande spel känns viktigt, i en tid då industrin hellre satsat på säkra kort än på något nytt (och farligt). kanske träffar quantic helt rätt nästa gång?
Jag gillade demot, testade den precis. Jag lär nog göra som Cyberz och köpa/spela det. Jag kan se hur bra spelet är när man sitter och spelar (helst) igenom det i en sittning? Om möjligt, jag vet inte hur långt det är, men det skulle vara grymt. En film man styr. Ni som klarat av det redan, hur långt är spelet?
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Jag gillade demot, testade den precis. Jag lär nog göra som Cyberz och köpa/spela det. Jag kan se hur bra spelet är när man sitter och spelar (helst) igenom det i en sittning? Om möjligt, jag vet inte hur långt det är, men det skulle vara grymt. En film man styr. Ni som klarat av det redan, hur långt är spelet?
Alla jag känner har spelat igenom det i en sittning, inklusive mig själv. Inte för att spelet är kort (10h?) utan för att man blir så jävla fast så man inte vill sluta.
Var en jobbig dag på jobbet efter den natten
En styck signatur.