Svenskarna gillar krig
Det blir mest pangpang i våra spelmaskiner. Och lite knasiga svampar.
#battlefield-bad-company-2, #call-of-duty-modern-warfare-2, #new-super-mario-bros-wii, #red-dead-redemption
bättre att kriga i virtuell miljö än på riktigt
Svenskarna gillar krig? Det kallas 200 år av uppbyggd aggression pågrund av plötslig transformering av krigande nordisk nation till mesig litet neutralt land. Vi har inte krigat på 200 år, men det börjar märkas att vi längtar i blodet.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Tycker det börjar bli tjatigt när man ser ett nytt krigsspel varje månad. Om man gör ett krigsspel så kom på nya idéer. Just Cause / GTA / APB är ett steg i rätt riktning
roligt att flest spel spelas på pc;n även om dem är gjorda för Konsolerna o dåligt portade till pc;n ( vist är det här bara Sverige men antar att siffrorna inte diffar så mkt genom länderna?) så spel bolagen borde göra sina spel för PC sen porta dem till konsol
Haha, fortsätt drömma du ; ) PC gaming är ganska dött nu för tiden. Spelet som faktiskt håller PC gaming levande är WoW galet nog.
I'm having noobs for breakfast
Själv tycker jag om spel som har en vettig storyline och inte ett multiplayerspel utan början eller slut (coop-spel räknas ej), så spel som MW2 osv ogillas av mig, även om jag ser tjusningen i dem. Men jag har inte tid att springa-skjuta-dö-respawn 2500 gånger per kväll utan att få mer än bara en siffra på en scoreboard. Jag vill ha story, narrativ, cutscenes och allt det andra som brukar finnas i de flesta singleplayer-spel. Vill vara mer än bara en grunt som blir dödad om och om igen. Dock så kräver det mer av spelaren att sätta sig in i en story, läsa och lyssna än att bara kastas in i närmaste slagfält med tre-fyra delmål som skall uppfyllas. Men det är ju givetvis en smaksak.
Sedan att WoW är det enda som driver PC-marknaden tror jag är bull. Om något så är ju WoW ett genialiskt sätt att driva in pengar för sitt spel. För WoW har ju verkligen inget slut och det kostar peng och massor med tid för att spela. Så kudos till Blizzard för att ha lyckats med detta. Men för mig så lider WoW av samma problem som multiplayerspelen fast på en helt annan skala.
Visst, konsollerna har gått framåt oerhört mycket men mycket avgörs också hur man vill spela sina spel. Konsoll är ju skönt för att man kan smälla in skiva, trycka på power och så är man inne i spelet. Dock är det mindre skönt pga att det inte utvecklas mycket pga hårdvarubegränsningarna samt begränsningarna när det gäller kontrollerna. Det är ju t.ex rätt så märkbart nu att konsollerna håller tillbaka den tekniska utvecklingen av spel - bra för konsollägarna men mindre bra för oss kräsna PC-gamers som inte har samma hårdvarubegränsningar då vi lätt kan byta grafikkort, uppgradera minne, installera ett spel som tar 100GB på hårddisken osv osv. Och det är ju synd att det kanske ska ta 5+ år innan det sker några större avanceringar i spelutveckling för att alla måste vänta på nästa PSx eller Xbox+1-konsoll.
Men så länge det tillverkas datorer och grafikkort så kommer PC alltid ha den bästa grafiken, dock inte alltid de bästa spelen. Därför är det också alltid bra att ha det bästa ur alla världar - en nice high end PC och en näve konsoller bredvid :).
spel ska spelas på pc
c&c
diablo
starcraft
bf 1942/ 2
half life
cs 1.5
unreal tournament
prey
maxpayne
wow
med mera
de stora spelen kommer till pc
spel ska spelas på pc
c&c
diablo
starcraft
bf 1942/ 2
half life
cs 1.5
unreal tournament
prey
maxpayne
wow
med mera
Helt klart skall det spelas på PC!
Starcraft finns ju till Nintendo 64 (http://www.amazon.com/StarCraft-64-Nintendo/dp/B00002STGV)
Tänk dig micro/makro/truppindelning samt alla meningslösa strider när man spelar split-screen. SKRATT!
spel ska spelas på pc
c&c
diablo
starcraft
bf 1942/ 2
half life
cs 1.5
unreal tournament
prey
maxpayne
wow
med mera
Ditt inlägg visar hur fel du har... Inte ett av spelen du räknar upp är ju mindre än 5 år gamla, de flesta över 10 år. Nu för tiden är det Konsolspelen som säljer bäst totalt. vare sig vi gillar det eller inte.
btw: Men i år kommer det största spelet av alla vara till PC; StarCraft 2!!
Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck