The Division-betan förlängs, svåra fuskproblem rapporterade
Har fortfarande svårt att förstå varför man fuskar i ett mmo, tycker mest synd om dem....
Fast å andra sidan är det bra att det upptäcks i en beta så problemet kan fixas till release
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Har fortfarande svårt att förstå varför man fuskar i ett mmo, tycker mest synd om dem....
Fast å andra sidan är det bra att det upptäcks i en beta så problemet kan fixas till release
Nackdelen är ju ofta att dessa betor är nästintill identiska med det som kommer släppas när det bara är 1 månad kvar. Så de fusk som finns idag lär även finnas vid release.
PVE, svårt att säga med beta men alla uppdrag hittils var "gå och hämta den här" eller "skjut den här i huvudet med 400 skott".
PVP biten är "intressant"... Det är rätt mycket udda buggar som gör att man fastnar lite här och där, dör av 2 skott, man springer, blir skjuten bakifrån och slutligen dör som rogue även fast man inte skjutit ett skott.
Men på det stora hela fungerar det.
Spelet måste dock vara kungen av griefing när en friendly står bredvid och tittar på medans man dör istället för att trycka revive för att sedan sno ens prylar när man dött...
Någon får gärna förklara hur det funkar med pass, åker man på och betala en massa pengar när man köpt spelet eller är det a´la Battlefield?
Har fortfarande svårt att förstå varför man fuskar i ett mmo, tycker mest synd om dem....
Fast å andra sidan är det bra att det upptäcks i en beta så problemet kan fixas till release
Nackdelen är ju ofta att dessa betor är nästintill identiska med det som kommer släppas när det bara är 1 månad kvar. Så de fusk som finns idag lär även finnas vid release.
Kan hända, men i alla fall så blir utvecklaren medveten om att det förkommer fusk. Om dem inte visste om det redan.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Tydligen är det väldigt väldigt enkelt att fuska, kommer bli som gta V fast mycket värre. Och vid det här laget är det rätt uppenbart att om folk kan fuska så kommer dom fuska, 2månader senare när de blir bannade har dom hoppat på ett nytt spel så är det ingen bryr sig längre.
Mer än nog anledning att jag inte ens kommer överväga ett köp.
Är det någon som har spelat betan och kan säga om PvP'n verkar lovande?
PvP'n är i nuläget mycket roligare än PvE, men det är för att det endast finns ett PvE-uppdrag i betan samt ett side mission. Dessutom ser du inga andra spelare i själva PvE-zonen, går du in till din bas tillsammans med en vän så ser ni inte varandra utan ni har personliga baser. Gav mig en känsla av tomhet, ont om fiender när du går runt också. Vet inte hur det kommer se ut till releasen men hoppas det finns många varierande uppdrag så det går att ha lite roligt när det blir för mycket med andra människostyrda spelare.
Jag och en polare lirade lite i PvP (dark zone) och rent spontant känns det som att det är så den vanliga PvE-zonen borde ha varit. Det finns både NPC och vanliga spelare i dark zone, men för att du ska kunna använda den loot du hittar så måste du extracta den via helikopter. När du kallar in en helikopter så får alla i närheten reda på det, vilket betyder att folk som inte hittat loot kanske kommer till dig för att sno din loot och extracta den själv. Det kan också innebära att spelare som har egen loot kommer och vill skicka ut sin loot. Det skapar en spänning i luften när ni alla väntar på helikoptern, kommer någon börja skjuta när du lastar på din loot?
Skjuter du andra spelare bara sådär i PvP-zonen så markeras du (eller din grupp) som rogue och alla andra spelare kan skjuta ihjäl dig för att få en bounty och eventuellt din loot om du har någon. Detta är en metod för att förhindra att det blir vilda västern så fort olika spelare möts. Intressant system och kan nog bli rätt bra. Det blir inte som DayZ vad jag varit med om i alla fall.
Så för att sammanfatta: PvP i betan är MYCKET bättre än PvE. Spänningen kryper upp på dig när du väntar helikoptertransport så ha gärna en vän eller tre i ditt team. PvE känns riktigt tomt i betan men blir förhoppningsvis bättre vid release.
Tycker det räckt om spelet var singleplayer med möjlighet för Co-op. Så slipper man fuskare, griefers och campers.
Gå inte in i PVP-zonen så slipper du ju exakt det? Då har du möjlighet att köra PVE i COOP med upp till 3 vänner.
Fuskare finns i alla multiplayer-spel - synd bara att de inte gjort det särskillt svårt för dem i det här fallet
Tycker det räckt om spelet var singleplayer med möjlighet för Co-op. Så slipper man fuskare, griefers och campers.
Gå inte in i PVP-zonen så slipper du ju exakt det? Då har du möjlighet att köra PVE i COOP med upp till 3 vänner.
Fuskare finns i alla multiplayer-spel - synd bara att de inte gjort det särskillt svårt för dem i det här fallet
Precis och Hamish (community dev) sa i en livestream att man kommer kunna hitta best-in-slot gear även utanför darkzone (det kommer vara lättare att hitta bättre gear i darkzone dock) så man behöver inte vara rädd för att gå miste om något gear-wise om man håller sig borta från darkzone.
Är det någon som har spelat betan och kan säga om PvP'n verkar lovande?
PvP'n är i nuläget mycket roligare än PvE, men det är för att det endast finns ett PvE-uppdrag i betan samt ett side mission. Dessutom ser du inga andra spelare i själva PvE-zonen, går du in till din bas tillsammans med en vän så ser ni inte varandra utan ni har personliga baser. Gav mig en känsla av tomhet, ont om fiender när du går runt också. Vet inte hur det kommer se ut till releasen men hoppas det finns många varierande uppdrag så det går att ha lite roligt när det blir för mycket med andra människostyrda spelare.
Jag och en polare lirade lite i PvP (dark zone) och rent spontant känns det som att det är så den vanliga PvE-zonen borde ha varit. Det finns både NPC och vanliga spelare i dark zone, men för att du ska kunna använda den loot du hittar så måste du extracta den via helikopter. När du kallar in en helikopter så får alla i närheten reda på det, vilket betyder att folk som inte hittat loot kanske kommer till dig för att sno din loot och extracta den själv. Det kan också innebära att spelare som har egen loot kommer och vill skicka ut sin loot. Det skapar en spänning i luften när ni alla väntar på helikoptern, kommer någon börja skjuta när du lastar på din loot?
Skjuter du andra spelare bara sådär i PvP-zonen så markeras du (eller din grupp) som rogue och alla andra spelare kan skjuta ihjäl dig för att få en bounty och eventuellt din loot om du har någon. Detta är en metod för att förhindra att det blir vilda västern så fort olika spelare möts. Intressant system och kan nog bli rätt bra. Det blir inte som DayZ vad jag varit med om i alla fall.
Så för att sammanfatta: PvP i betan är MYCKET bättre än PvE. Spänningen kryper upp på dig när du väntar helikoptertransport så ha gärna en vän eller tre i ditt team. PvE känns riktigt tomt i betan men blir förhoppningsvis bättre vid release.
Smaken är som baken, jag vill mycket hellre ha bara NPC-er än andra spelare i de RPGer jag spelar. Att hundra andra står och spammar någon emote eller lallar runt som fånar dödar inlevelsen totalt för mig. I spel där inlevelsen är sekundär funkar det väl godkänt (WoW som exempel), men i ett spel där man vill leva sig in i sin karaktär och i världen man befinner sig i fungerar det mycket bättre att vara mer ensam tillsammans med NPCer. (Finns undantag där NPCer också beter sig... udda.)
Har förhandsbokat bara för PvE-delens skull, betan kändes tillräckligt godkänd för att det skulle räcka. Hoppas inte Dark Zone-delen är den som expanderar mest framöver.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Är inte säker men tror att jag stötta på 2 st fuskar under en spelsession igår.
Mötte 2 spelare som gått Rogue och det gick inte att få ner dem med vare sig handgranat eller skjutvapen.
Antingen så var det fusk inblandat eller så hade dom lyckats skaffa sig väldigt kraftig armor. för jag kastade 2 handgranater samt tömde 3 magasin mot/på dom med M4an samt pistol.
Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net
Nått ska de iaf göra för att fixa till det, iaf försöka
Hm,, var sugen att förboka redan nu efter att ha provat betan i helgen. Men med ny info att så mycket verkar vara klientbaserat så avvaktar jag nog till sista veckan och ser hur de löst problemen.
Jag gillade PvE-huvuduppdraget man fick köra, och alla de småmissions jag hittade här runt omkring när jag utforskade kartan, samt de sido-missions man kunde hämta från kartan som var utplacerad i början av spelet.
PvP-delen blir nog det som lockar mest dock. Blir nog att jag slår följe med några rangers som har som huvudsak att skydda andra spelare mot rogues, Har ända sen Ultima Online alltid sidat med de svagare och försvarat dem, så det lär väl bli så även här.
Spelet måste dock vara kungen av griefing när en friendly står bredvid och tittar på medans man dör istället för att trycka revive för att sedan sno ens prylar när man dött...
Någon får gärna förklara hur det funkar med pass, åker man på och betala en massa pengar när man köpt spelet eller är det a´la Battlefield?
De borde ju låta ens inventory bli flaggad som stöld om man väljer att loota en "oskyldig" spelare, vilket borde få bort de flesta som låtar dig dö för att sedan sno inventoryt. Däremot om du varit rogue så är det ju såklart inget problem att bli lootad.
Av vad jag läst så är season pass detsamma som i BF. Du kommer få de tre första DLC'släppen inkluderat i ett season pass under det första året (om inte mer, eller mindre beroende på vad de gör).