Så lång är singleplayerkampanjen i nya Doom
Långa speltimmar är bra, men hur varierat blir det? Tänker Evil Within.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
13 timmar kort? Vafan, det blir en no-buy för mig isf. För lång tid på en sketen singleplayer.
*buuuuuääääää buuuuäääää, mamma spelet blir för långt så nu är jag ledsen buuuuuuuuäääääää*
Folk gnäller om för korta singleplayer upplevelser, och nu när man får ett spel med SP som ska vara 13 timmar så gnälls det med, man kan nästan se åldern på gnällspikarna.
Hoppas det blir nästa quake i multiplayer väg!
Blir nog långt ifrån att bli ett quake, men jag hoppas multiplayern kommer leva ett bra tag och inte dö ut efter någon vecka / månad.
låter tillräckligt,
De enda spelen jag klarat de senaste åren är Journey och Steam World Dig.. Tror båda är under 7 timmar?
Sen finns det spel jag spelat mycket längre än 13 timmar, men de är antagligen någon slags multiplayer eller så är de typ 100 timmar långa och inte avklarade.
13 timmar kort? Vafan, det blir en no-buy för mig isf. För lång tid på en sketen singleplayer.
Oj. Här var vi verkligen bortskämda. Du vet att man kan till exempel speedrunna Doom 2 på runt 20 minuter va?
Nu är ju vi runners lite säregna också
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
13h är hyggligt långt. Frågan är ju hur bra single player är. Har svårt att se att det finns en djup story som engagerar. 13h kan bli lite väl långt.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det är väldigt bra för ett linjärt FPS. CoD ligger ju på 5-6 timmar så detta blir minst dubbelt upp. Har för mig Wolfie var över 10h iaf vilket också är bra. Minns inte hur långt BioShock Infinity var men säkert en 15h.
Ligger väl i hårdvaran, PS4 och pc drar ju ner all content nå djävulskt.
Skulle gått till specsavers.
Tack för att du finns :'-D
Många äldre spel kunde klaras av på mindre än en timme om man visste vad man skulle göra. Myst är inte ett speciellt långt spel, 7th Guest är till och med ett kortare spel men vad dessa har gemensamt är att de kan ta timmar att klara av dem om man inte vet vad man ska göra. Vissa pussel i 7th Guest (speciellt det där man spelar mot en AI) skippade jag när jag körde det förra året för jag lyckades inte riktigt komma på vad jag skulle göra och jag hade flera andra spel att spela klart. Myst var betydligt enklare men den stora skillnaden mellan de två spelen var att i Myst så krävs det även tid för att komma till alla "pussel" medan 7th Guest endast kräver ett par klickningar.
När jag senast körde King´s Quest så klarade jag av det på mindre än en timme, mycket tack vare att jag kört det tidigare. När jag körde det för första gången tog det däremot betydligt längre tid.
När det kommer till äldre spel som Duke Nukem 3D, Dark Forces, Blood så var de betydligt svårare att klara av vilket bidrar till att spelet tar längre tid. Dagens FPS kräver oftast bara en enda sak, att döda allt och alla och sällan så råkar man ut för att man inte vet vad man ska göra (något som skedde en hel del i Dark Forces och Jedi Outcast).
Personligen föredrar jag spel som Dark Forces, spel där jag inte alltid vet vad jag ska göra och som gör att spelen innehåller en del "hjärngymnastik".
Doom imponerade när jag körde det för första gången för vad som känns som en evighet men det var inte blodet som gjorde Doom till Doom, det var musiken och hur banorna var skapade som var den främsta anledningen till att det inte kändes lika enformigt som Wolfenstein 3D.
Det jag sett från nya Doom är raka motsatsen, ser ut som alltför mycket fokus ligger på just blodet och att man ska kunna avrätta fiender så blodigt som det bara går. Jag hoppas verkligen att jag har fel, att det här är gamla Doom men med dagens teknik.