"Galen realism" i mmo-shootern Escape From Tarkov – detaljrikedom förklaras i nytt klipp
Skulle nog funka fint i VR.
Kul tanke. Men jag som haft en oculus devkit 2 kan meddela att first person shooters gör en illamående på direkten. Då är jag en sån som nästan aldrig blir åksjuk etc. Hoppas att man i framtiden kan lösa problemet med att kroppen i spelet rör sig men verkligheten är stilla. För då hade detta vart hur häftigt som helst!
Finns ju sånadär "rullband" eller vad det heter, som man kan stå och gå på, som sedan håller sig "fast" på samma ställe i rummet.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Skulle nog funka fint i VR.
Men jag som haft en oculus devkit 2 kan meddela att first person shooters gör en illamående på direkten. Då är jag en sån som nästan aldrig blir åksjuk etc.
Tala för dig själv. Också haft DK2 sedan den kom och aldrig blivit åksjuk av något spel alls, inte ens av flera timmar långa sessioner. Har bland annat spelat Half Life 2 flera timmar i sträck, samt Quake och massa annat.
Visst har jag haft besökare som blivit åksjuka efter 10 sekunder, men jag har även haft besökare som precis som jag inte alls blivit åksjuka.
Life is too short to remove USB safely.
D
Det som visades var gammalt, här är nya Developer's diary #2 som kom ut i går, finns engelsk undertext.
Ser frammemot detta lir mer än andra spel. Konstigt nog har det pratats väldigt sällan om de i publika media.
Intressant med all realism och alla detaljer, skulle vara kul och veta hur det fungerar om man bli skjuten, om man kan halta, kråla eller ta bandage etc. beroende på var man blir skjuten. Och vad handlar spelet egentligen om, är det multiplayer fokuserat? Är det survival som DayZ? Kan man köra bil?
Är anmäld till betan och jag hoppas att man får en spot.
Verkar alldeles, alldeles underbart!!!
Får du några "vänn nycklar" så får du gärna slänga en i min inkorg
https://data.desustorage.org/mlp/image/1417/12/1417129063866....
Det kan man ju alltid hoppas på
D
Det som visades var gammalt, här är nya Developer's diary #2 som kom ut i går, finns engelsk undertext.
Ser frammemot detta lir mer än andra spel. Konstigt nog har det pratats väldigt sällan om de i publika media.
Media är ganska försiktiga med alla de här spelen från öst som annonserats i svallvågorna av S.T.A.L.K.E.R. numera, det finns ju en historia av projekt som har visat sig vara rena bedrägerier mm.
Det som visades var gammalt, här är nya Developer's diary #2 som kom ut i går, finns engelsk undertext.
11:20 in i filmen syns "Battlefield 4" som desktop-bakgrund på den vänstra skärmen. Lite kul.
autograph
Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.
Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.
Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.
Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01926/us-marine-h...
Förstår din poäng men i Arma serien har detta varit möjligt. Har även för mig, även om det var längesedan jag spelade det. Att man kan "vila" vapnet i Operation Flashpoint också.
Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.
Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01926/us-marine-h...
Förstår din poäng men i Arma serien har detta varit möjligt. Har även för mig, även om det var längesedan jag spelade det. Att man kan "vila" vapnet i Operation Flashpoint också.
Tack, visste jag inte, de enda två spelen jag inte har spelat :).
Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.
Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01926/us-marine-h...
Förstår din poäng men i Arma serien har detta varit möjligt. Har även för mig, även om det var längesedan jag spelade det. Att man kan "vila" vapnet i Operation Flashpoint också.
Tack, visste jag inte, de enda två spelen jag inte har spelat :).
Om du letar efter militärsim-realism så rekommenderar jag både OFP, samt arma. I alla fall 2an och 3an. Finns en uppsjö av moddar till 2an och 3an. Så mao så får du väldigt mycket för pengana.
Stör mig lite på att vapnet alltid är i samma position som alltid ner i högra hörnet. Likt alla fps. Speciellt när det ska vara "realistiskt". Det är ju samma svaj som det alltid varit i fps.
Då är du inte ensam :), och dessutom går man inte och riktar ett vapen sådär hela tiden, man håller som på bilden nedan. Men det är antagligen som det är i de flesta FPS spel för att dom vill att man ska se det häftiga vapnet. Jag har faktiskt inte sett ett enda FPS spel som pekar vapnet nedåt, inte ens i realistiska shooters.
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01926/us-marine-h...
Förstår din poäng men i Arma serien har detta varit möjligt. Har även för mig, även om det var längesedan jag spelade det. Att man kan "vila" vapnet i Operation Flashpoint också.
Tack, visste jag inte, de enda två spelen jag inte har spelat :).
Om du letar efter militärsim-realism så rekommenderar jag både OFP, samt arma. I alla fall 2an och 3an. Finns en uppsjö av moddar till 2an och 3an. Så mao så får du väldigt mycket för pengana.
OFP börjar bli lite gammal faktiskt. Jag installerade det förra året och det har lite för mycket problem faktiskt.
Och eftersom Arma 3 i princip har fått alla bra Arma 2 moddar portade nu så finns det ingen anledning till att köpa 2an. Den enda kanske är om man har en under medelpresterande dator då 2an är lite snällare.
I came here to ruin your day. God sent me.
Skulle nog funka fint i VR.
Men jag som haft en oculus devkit 2 kan meddela att first person shooters gör en illamående på direkten. Då är jag en sån som nästan aldrig blir åksjuk etc.
Tala för dig själv. Också haft DK2 sedan den kom och aldrig blivit åksjuk av något spel alls, inte ens av flera timmar långa sessioner. Har bland annat spelat Half Life 2 flera timmar i sträck, samt Quake och massa annat.
Visst har jag haft besökare som blivit åksjuka efter 10 sekunder, men jag har även haft besökare som precis som jag inte alls blivit åksjuka.
Han talar ju för sig själv. Det är du som talar för andra...