Blizzard hoppar i säng med Facebook

Medlem

Kan väl vara skönt för dem som tycker om att logga in överallt med facebook, blir ju lättare så.
Jag väljer personligen alltid bort alternativet att koppla mitt facebook till allt

Medlem

Synd att man måste leva med Facebook på internet i dessa dagar. Man vill inte främja detta informationsvirus, men det är nästan oundvikligt även utan konto. Deras deal försvinner ju liksom inte för att jag väljer att inte använda det.

@tricky: Jag har inget problem i sig med stora företag som bringar oss utmärkta produkter, utan mest de som använder personliga uppgifter som handelsvara. Det gör tyvärr många i dagsläget helt öppet.

Medlem

Korkat att "låsa" andra konton till ens Facebook. Man blir ju beroende av att ha ett Facebook konto då om man vill använda de tjänster som är anslutet till det.
Vill du inte ha Facebook längre? Well to bad, då blir du av med alla andra konton som är anslutna till det...


signatur

<3

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Ni som "gör avstånd från facebook för att det är mainstream osv" kan fortsätta att tönta i era källare så kan de som vill länka få göra det.

Tror inte det finns många som inte använder FB för att det är mainstream. Flesta som inte använder FB gör det för att sidan inte är mer än en reklambyrå där du som medlem säger ifrån dig alla dina rättigheter och tillåter all din personliga information få användas som en handelsvara.
Allt du gör, dina bilder och allt du skriver är till salu.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Med största sannorlikhet kommer detta som en länkning som redan finns i twitch tex men med en streamingfunktion som inte behöver användas. Att sitta och gnälla över att ett företag gör en funktion till att nå utbtill fler spelare är rätt tragiskt och väldigt "svenskt" gjort. Ni som "gör avstånd från facebook för att det är mainstream osv" kan fortsätta att tönta i era källare så kan de som vill länka få göra det.

Minns att det var ett jävla gnäll när det skulle länkas wow konto med e-post för bnet konto. Hur många är sura över det idag?

Nej, det var RealID som var snacket förut, att alla konton skulle visa kontoinnehavarens namn istället för kontonick. Och folk vet hur det gick.. För att visa hur ofarligt det var så gick en ur blizzard ut med sitt namn i test.. Tog straxt under en timme innan allt var nedtaget för hans adress, hans frus namn och arbetsplats samn barns namn och skola fanns för alla att beskåda.

Men visst görs detta på ett bra sätt så kommer ingen som inte vill ha inloggning så behöva det... Men om det bara är första steget för något senare.. Då är dem ute på djupt vatten.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Ser inte problemet

Håller med.
Så länge det är frivilligt ser jag ingen anledning till att vara sur.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Aldrig i helvetet, offrar hellre mitt förstfödde barn.

håller fan helt med.

KoP
Medlem

Är väl valfritt om man vill logga in med sitt FB konto? Ser inget problem.

Använder inte FB själv och hyser inget agg emot det.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Godofcheese:

Aldrig i helvetet, offrar hellre mitt förstfödde barn.

håller fan helt med.

Ni låter inte helt sunda måste jag säga.

Medlem

Viruset sprider sig

Medlem

Så länge det är frivilligt känns det som ett bra alternativ för de som vill.

Medlem

Äntligen! Precis vad ingen ville ha!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

och folk blir fortfarande förvånad.. då Facebook redan är täckt överallt! Ser jag inte problemet om det finns som ett alternativ..

Att dom kommer tvinga folk logga in med FB kommer bli allas död! Det vet blizzard mycket väl om... ingen bra lösning i någons ögon..

Shut up and keep movin!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Den dagen jag delar något RIKTIGT spel med fucking facebook existerar inte!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TixFrix:

Ni som "gör avstånd från facebook för att det är mainstream osv" kan fortsätta att tönta i era källare så kan de som vill länka få göra det.

http://www.troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-trolling-...

Tror inte det finns många som inte använder FB för att det är mainstream. Flesta som inte använder FB gör det för att sidan inte är mer än en reklambyrå där du som medlem säger ifrån dig alla dina rättigheter och tillåter all din personliga information få användas som en handelsvara.
Allt du gör, dina bilder och allt du skriver är till salu.

Alltid kul att kunna säg att jag håller med dig till 110%

Medlem
Medlem

Jag trodde det redan var med sen lansering av WoD?
Är det inte fb-spel med i WoD?

Medlem

Precis som jag kan logga in med Facebook på FZ.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tror inte det finns många som inte använder FB för att det är mainstream. Flesta som inte använder FB gör det för att sidan inte är mer än en reklambyrå där du som medlem säger ifrån dig alla dina rättigheter och tillåter all din personliga information få användas som en handelsvara.
Allt du gör, dina bilder och allt du skriver är till salu.

Stämmer inte alls, Facebooks användarvillkor är väldigt enkla och tydliga så jag föreslår att du läser och försöker förstå dem innan du snackar skit.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av marcus8958:

Tror inte det finns många som inte använder FB för att det är mainstream. Flesta som inte använder FB gör det för att sidan inte är mer än en reklambyrå där du som medlem säger ifrån dig alla dina rättigheter och tillåter all din personliga information få användas som en handelsvara.
Allt du gör, dina bilder och allt du skriver är till salu.

Stämmer inte alls, Facebooks användarvillkor är väldigt enkla och tydliga så jag föreslår att du läser och försöker förstå dem innan du snackar skit.

Tror det är sunt att ställa sig lite mer skeptisk till tjänster som påstås vara "gratis". Hur menar du att Facebook tjänar sina pengar?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings.

Står i avtalet i andra kapitlet. Så om du sätter rätt rättigheter på dina grejer så händer inget. Förstår inte vad som är så svårt att läsa. Kan säga att jag hade en kompis som vägrade använda facebooks mobilapp för att han trodde att facebook ägde hans telefon då, så han körde med browsern istället. Men jag antar att ni läst Blizzards egna EULA och tycker att den är mycket bättre?

Sitter säkert och är skitskraja för windows 10 också. Varför slåss mot förändring och förbättring bara för att man kan? Kan inte tänka mig att det finns nåt som Microsoft bryr sig om i min dator så nån övervakning är jag knappast rädd för.


signatur
Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av TixFrix:

Med största sannorlikhet kommer detta som en länkning som redan finns i twitch tex men med en streamingfunktion som inte behöver användas. Att sitta och gnälla över att ett företag gör en funktion till att nå utbtill fler spelare är rätt tragiskt och väldigt "svenskt" gjort. Ni som "gör avstånd från facebook för att det är mainstream osv" kan fortsätta att tönta i era källare så kan de som vill länka få göra det.

Minns att det var ett jävla gnäll när det skulle länkas wow konto med e-post för bnet konto. Hur många är sura över det idag?

Nej, det var RealID som var snacket förut, att alla konton skulle visa kontoinnehavarens namn istället för kontonick. Och folk vet hur det gick.. För att visa hur ofarligt det var så gick en ur blizzard ut med sitt namn i test.. Tog straxt under en timme innan allt var nedtaget för hans adress, hans frus namn och arbetsplats samn barns namn och skola fanns för alla att beskåda.

Men visst görs detta på ett bra sätt så kommer ingen som inte vill ha inloggning så behöva det... Men om det bara är första steget för något senare.. Då är dem ute på djupt vatten.

Kan inte påstå att jag har blivit hotad pga mitt readid. Har du det? Har ditt liv gått under eller känner du någon som har fått livet förstört pga det?

Det är bra att användare hjälper till att förbättra vilket kommer bli fallet med detta med, men folk som bara är ute efter att förstöra funktioner är de som gör att vi inte kan ha fina saker.


signatur
Medlem

Aldrig i livet.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av marcus8958:

Tror inte det finns många som inte använder FB för att det är mainstream. Flesta som inte använder FB gör det för att sidan inte är mer än en reklambyrå där du som medlem säger ifrån dig alla dina rättigheter och tillåter all din personliga information få användas som en handelsvara.
Allt du gör, dina bilder och allt du skriver är till salu.

Stämmer inte alls, Facebooks användarvillkor är väldigt enkla och tydliga så jag föreslår att du läser och försöker förstå dem innan du snackar skit.

You hereby grant Facebook an irrevocable, perpetual, non-exclusive, transferable, fully paid, worldwide license (with the right to sublicense) to (a) use, copy, publish, stream, store, retain, publicly perform or display, transmit, scan, reformat, modify, edit, frame, translate, excerpt, adapt, create derivative works and distribute (through multiple tiers), any User Content you (i) Post on or in connection with the Facebook Service or the promotion thereof subject only to your privacy settings or (ii) enable a user to Post, including by offering a Share Link on your website and (b) to use your name, likeness and image for any purpose, including commercial or advertising, each of (a) and (b) on or in connection with the Facebook Service or the promotion thereof.

You may remove your User Content from the Site at any time. If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire, however you acknowledge that the Company may retain archived copies of your User Content.

The following sections will survive any termination of your use of the Facebook Service: Prohibited Conduct, User Content, Your Privacy Practices, Gift Credits, Ownership; Proprietary Rights, Licenses, Submissions, User Disputes; Complaints, Indemnity, General Disclaimers, Limitation on Liability, Termination and Changes to the Facebook Service, Arbitration, Governing Law; Venue and Jurisdiction and Other.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av TixFrix:

You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings.

Står i avtalet i andra kapitlet. Så om du sätter rätt rättigheter på dina grejer så händer inget. Förstår inte vad som är så svårt att läsa. Kan säga att jag hade en kompis som vägrade använda facebooks mobilapp för att han trodde att facebook ägde hans telefon då, så han körde med browsern istället. Men jag antar att ni läst Blizzards egna EULA och tycker att den är mycket bättre?

Sitter säkert och är skitskraja för windows 10 också. Varför slåss mot förändring och förbättring bara för att man kan? Kan inte tänka mig att det finns nåt som Microsoft bryr sig om i min dator så nån övervakning är jag knappast rädd för.

Men du tycker det är ok att bli kartlagd i marknadsföringssyfte av företag som är villiga att betala för den informationen? Att det skapas en profil över dina köpvanor (och vem vet vad mer) som används som hårdvaluta?
Det får stå för dig i så fall...att fler företag än FB (Google, Microsoft m fl) gör det visar ju på en jäkligt negativ trend ifall man har någon som helst känsla av integritet.

Medlem

Allting far bara mer och mer långt från den tiden då communities innebar att det fanns ett tiotal olika småtrevliga ställen att logga in på, och inte ett par miljardföretagsgiganter med tentakler in i varje aspekt av livet.

Nästan allt nytt är skit! Det är nästan bara nya tv-spel som är bra inom ny kultur, men det kanske också en dag blir skit.

Medlem
Medlem

Undrar om folk hade klagat lika mycket om de lagt till en "Logga in med ditt Google-konto"-knapp? De gör ju minst lika stora inbrott i ens integritet och tjänar sina pengar på att kartlägga dig, via sök/browser/telefon etc.

Jag tycker att det kan vara trevligt att kunna logga in med FB, jag kommer inte göra det, men det är väl nice med alternativet.


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

Medlem

Inte ok. Separera sociala nätverk och spel... Inloggning ska ske via företagets egna system inte Google, FB eller Twitter.
Avskyr verkligen detta val... Sämsta Blizzard har gjort sedan de gick ihop med Activision...


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem
Skrivet av metro swe:

Förstår inte problemet? Man är inte tvungen just nu att logga in med FB. Så varför allt hat?

FTFY

123
Skriv svar