Evolve tokpopulärt efter bytet till free-to-play

Avstängd
Skrivet av KloN:
Skrivet av SebastianV:

Är det bara jag som typ tryckte på gratis och sedan säger den att det finns inne i dit spelbibliotek men hittar inte spelet ens där inne?

Har du sorterat på bara installerade spel? Annars så bör du kunna hitta det nånstans

Ja jag har Spel som listat. Alla. Både Installerade/Och icke installerade.

Väljer jag att klicka på spela ja då installerar den spelet och den dyker upp i mitt spelbibliotek. Fast jag är ju inte på och spela detta nu typ, så jag avinstallerade det och trodde typ att den blir kvar i mitt bibliotek. Men nej spelet försvinner bara. Spelet blir kvar om jag har det installerat.

Mycket konstigt.

Medlem

Jag hörde något om att möjligtvis Battleborn kunde gå f2p också framöver. Vore ju inte helt otippat då det ser ut att gått sådär med tanke på antal aktiva spelare.

http://steamcharts.com/app/394230


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av KloN:
Skrivet av SebastianV:

Är det bara jag som typ tryckte på gratis och sedan säger den att det finns inne i dit spelbibliotek men hittar inte spelet ens där inne?

Har du sorterat på bara installerade spel? Annars så bör du kunna hitta det nånstans

Ja jag har Spel som listat. Alla. Både Installerade/Och icke installerade.

Väljer jag att klicka på spela ja då installerar den spelet och den dyker upp i mitt spelbibliotek. Fast jag är ju inte på och spela detta nu typ, så jag avinstallerade det och trodde typ att den blir kvar i mitt bibliotek. Men nej spelet försvinner bara. Spelet blir kvar om jag har det installerat.

Mycket konstigt.

Bara så att du vet typ, att det är skillnad på att avinstallera ett spel med "lägg till ta bort" i windows (då försvinner det),
och högerklicka på ett spel och välj "ta bort lokalt innehåll" i Steam, (då finns det kvar för att installera och spela igen senare på Steam), typ.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Devan:

Monstret vinner 9/10 battles som vanligt ..

Beror på spelarna. Även om mönstret känns op så är det spelarna egna laget som inte kan spela.

Rankad är bättre dynamik i än Hunt.

Sen får du tänka på det strömmat in närmare 50k spelare och dessa behöver ju viss träning, är ju lite högre svårighetsgrad än normalt fps (kan vara delvis orsaken till spelet floppat). Folk idag gillar inte för svåra spel.

Nu är jag inget fanboys, för jag ska tycka spelet är kul kör jag med polare. Men spelet är rätt fattigt på innehåll och tagit bort spellägen.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jag hörde något om att möjligtvis Battleborn kunde gå f2p också framöver. Vore ju inte helt otippat då det ser ut att gått sådär med tanke på antal aktiva spelare.

http://steamcharts.com/app/394230

Spelets upplägg verkar vara färdigt för f2p. Dock verkar spelet vara rätt populärt på PS4 då det är en hel del spelare och jag har aldrig hamnat i ett spel med samma motståndare någonsin.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gurkoz:

Jag hörde något om att möjligtvis Battleborn kunde gå f2p också framöver. Vore ju inte helt otippat då det ser ut att gått sådär med tanke på antal aktiva spelare.

http://steamcharts.com/app/394230

Spelets upplägg verkar vara färdigt för f2p. Dock verkar spelet vara rätt populärt på PS4 då det är en hel del spelare och jag har aldrig hamnat i ett spel med samma motståndare någonsin.

Ja det är klart, man ska ju inte stirra sig blind på PC statistiken. F2p lösningen tar man nog bara till om det är problem på alla plattformar. Återstår att se hur det går.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gurkoz:

Jag hörde något om att möjligtvis Battleborn kunde gå f2p också framöver. Vore ju inte helt otippat då det ser ut att gått sådär med tanke på antal aktiva spelare.

http://steamcharts.com/app/394230

Spelets upplägg verkar vara färdigt för f2p. Dock verkar spelet vara rätt populärt på PS4 då det är en hel del spelare och jag har aldrig hamnat i ett spel med samma motståndare någonsin.

Ja det är klart, man ska ju inte stirra sig blind på PC statistiken. F2p lösningen tar man nog bara till om det är problem på alla plattformar. Återstår att se hur det går.

Du kan få tag på spelet för under 200kr idag så det lutar nog åt det håller för konsolerna också. Tror det är en affärsmodell dom tänkt ut innan lansering.
Liknande microtransaction system finns i league of legends där du kan köpa skins och runsidor och sånt (eller kunde en gång i tiden).


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Körde betan tyckte det var sådär. Körde ett par vändor i helgen, tycker fortfarande det är sådär.

Tyvärr är nog mängden spelare en tillfällighet, många som vill prova spela.

Hoppas det går bra för dom men spelet är inget för mig.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Nu tog vi väl i lite. Inte hört detta nämnas förns nu och inte sett någon på min friends-lista spela det. Att en relativt nyrligen släppt och tidigare hypead AAA-shooter kommer (knappt?) in i top 20 mest spelade samma vecka som det går F2P är väl inte direkt något att skriva hem om.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar