No Man's Sky slår rekord i antalet spelare

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rack:

Kul!
En fråga till er som utforskat en del.
Jag har fått intrycket att byggnader, settlments osv ser iögonfallande lika ut., kanske är för tidigt att döma.
Hoppas verkligen inte att så är fallet....., tar ju död på upptäckarlusten minst sagt i så fall!

De har samma byggnadstil beroende på rasen de tillhör och är modulära men layout och innehåll är procedurellt genererat som allt annat.
Det stämmer att de ofta liknar varandra men variationen är nog större än i tex. Elite: Dangerous (Som har samma system för baser och rymdstationer).

Ok!, förståeligt, samma kulturella avtryck, coolt!
Och det lär ju finnas en handfull raser så..., blev lite nervös där.

Jag hade nog lite fel, det är inte baserat på raserna utan verkar snarare bero på vilket klimat planeten har.

Ok! Vem vet, tack ändå.
Läs gärna mitt senaste inlägg och ge mig dina synpunkter på det om du vill.
Blir mer och mer frustrerad/frågande ju mer jag tar del av detta spel, hmmmm??

Just det!, tre raser, på tal om dom.
1,2,3 stycken!
Enligt rykten som florerar där ute.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Incal:
Skrivet av Rasmous:

Tycker det är underhållande. Stör mig bara otroligt mycket på optimeringen.
Hoppas verkligen att de lyssnar på vad fansen har att säga och implementerar och undersöker dessa idéer!

Vad menar du med optimeringen? Optimeringen av vad? Finns det något dåligt med att optimera saker?

Varför väljer du att tolka saker fel? Du vet ju precis vad han menar.

Jag vet inte vad han menar. Jag får inte hans andra mening att gå ihop med den tredje meningen. Jag trodde att den tredje meningen handlade om att fans föreslagit att man ska ändra spelmekaniken eller lägga till nya spelmoment. Alltså implementera nya funktioner, inte att man ska optimera redan implementerad funktionalitet. Eller menar han att man ska implementera stöd för något grafikkort som helt saknar stöd idag?

Du är väl medveten om att dom meningarna inte är sammanhängande. Han tycker spelet är dåligt optimerat samt så hoppas han att dom lyssnar på spelarna. Varför jag nu ens förklarar för dig.

Är tveksam till att dom lyssnar om inte Sony ger sitt godkännande.

Visst, det är inget AAA, men kan slå vad om att Sony har sista ordet. Alttså inget indie spel (riktat till er som kallar det för indie=independent=oberoende

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

Jag har inte spelat spelet, men kollat några timmar på YouTube... och det känns inte mycket till att man upptäcker planeter...

"Överallt", i princip varje planet (100% av vad jag har sett än så länge) så existerar det redan (några otroligt få) byggnader och/eller aliens på planeterna som spelarna "upptäcker".

Grind grind grind...

Verkar vara på det viset, ja!!? Oerhört märkligt. Verkar vara tätbefolkat där ute i universum, och rikligt med handlare också...
En realistisk överlevnads simulator i rymden?
Det börjar bli pajigt det här.

Och jag som trodde så på det här spelet, pinsamt....
Hoppas man har fel, att spelet visar in rätta färg framöver, buuuhh!

Medlem
Skrivet av Redstar:

Slog det rekord eller inte? Ser ut i texten som att det inte slagit dota 2 och csgo? En kvarts miljon online samtidigt borde inte klå vare sig wow eller world of tanks, men jag har iofs inte googlat deras rekord så det är bara en gissning. Edit: WOT verkar ha sitt rekord på 190k.

Nä, det är en jävligt märklig rubrik. Har de slagit sitt eget rekord? Och isåfall, gör inte alla spel det efter release? Jaja, vi klickade så jag antar att det funkade.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag spelade i 20 minuter, fick inte mer än 10 fps med ett gtx 750 och i5 2500k. Gjorde refund och köpte South Park Stick of truth istället, jävligt kul.

Medlem
Skrivet av Rack:

Alltså, jag börjar misströsta om det här spelet.
Har kikat på You Tube videos, och i princip alla visar samma game play., (nobody plays the same, unique experience)???
Varje planet verkar ha settlements, crash sites, drones osv, vad fan???, verkligen??
Någon skojade om fifa häromdagen.
Vågar nästan påstå att om detta stämmer, så är fifa och no mans sky samma spel, med skillnaden, i fifa sparkar du en boll i mål, no mans sky går du in i (samma) outpost, om och om igen.
Inte nog med att ALLA planeter verkar har ett rikt liv, dom har snarlika strukturer.....???
Säg att jag har fel!!

Jag har inte sett en enda YouTuber/Streamare som har spelat med något större intresse utöver att dra så många tittare som möjligt medan spelet fortfarande är nytt.
Alla är så stressade över att vara underhållande att de missar halva spelet. Det kanske är så de brukar spela och inget fel med det men det finns mer än att bara rusa mellan planeter.

Jag har spelat i 16 tmmar nu och har hittat så mycket att göra på varje planet att jag bara har besökt 5-6 stycken, planeterna är helt enorma och innehåller alla små uppdrag samt nya upptäckter om NPC-rasernas språk, historia och kultur.
Det finns en öppen story i spelet som utvecklar sig ju mer information man hittar.

Men det stämmer att alla planeter har liv och samma typer av uppdrag/outposts mm. De flesta planeter liknar varandra men man stöter tillräckligt ofta på de som skiljer sig en hel del från mängden.

Hela grejen med det här spelet är att chilla och stimulera upptäckarglädjen utan att någonsin känna sig pressad, det finns ingen risk att förlora något som man inte enkelt kan få igen.

Spelet har aldrig gjort anspråk på att vara något annat än en personlig upplevelse i ett oändligt fantasiuniversum där man kan utan vidare kan åka precis vart man vill; Det är vad Hello Games själva har upprepat gång på gång under utvecklingen även om media ofta har vinklat det till något annat.

Räcker inte det så ska man nog inte tvinga sig att försöka gilla spelet, det fyller en nisch som har varit tom sedan 90-talet och för mig är det precis vad jag var ute efter.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

Men helt klart lite banbrytande algoritm har dom lyckats med, det är en sak som är säker.

Vilken algoritm är banbrytande?
Man kunde åka runt och landa på miljontals planeter i Frontier: Elite 2 från 1993.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frontier:_Elite_II

Medlem

Alla seriösa reviewers jag gillar har varit skeptisk till No mans sky. Jag kommer då att vänta.

https://www.youtube.com/watch?v=vyBVTOiMshA

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av autograph:

"My opinionated No Man's Sky review. Good game, not worth 60$"
http://9gag.com/gag/aOvxOeR

Good game? Spelet håller i 2 timmar.

Spelet kommer slå rekord i antalet refounds också.

Oj vad imponerande att slå rekord i antalet refunds när systemet inte ens existerat i ett helt jävla år. /facepalm

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av FuzioN:

Men helt klart lite banbrytande algoritm har dom lyckats med, det är en sak som är säker.

Vilken algoritm är banbrytande?
Man kunde åka runt och landa på miljontals planeter i Frontier: Elite 2 från 1993.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frontier:_Elite_II

Du förstår nog inte vad jag menar, liknande algoritmer har gjorts men inte lika sofistifikerade.
Att det är något helt "Nytt" nej inte alls så jag menar finns gott om spel som gjort andra och bättre dock inte lika sofistikerade.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av FuzioN:

Men helt klart lite banbrytande algoritm har dom lyckats med, det är en sak som är säker.

Vilken algoritm är banbrytande?
Man kunde åka runt och landa på miljontals planeter i Frontier: Elite 2 från 1993.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frontier:_Elite_II

Du förstår nog inte vad jag menar, liknande algoritmer har gjorts men inte lika sofistifikerade.
Att det är något helt "Nytt" nej inte alls så jag menar finns gott om spel som gjort andra och bättre dock inte lika sofistikerade.

https://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_monkey_theorem

Detta känns rätt relevant överlag, eftersom vi har kommit till den punkt där det är i princip omöjligt att göra någonting som är på alla sätt och vis nyskapande helt utan tidigare mallar. Och jag känner att en missar poängen litegrann ifall en utgår från att du måste skapa någonting helt hundra procent nytt som existerar i ett vakuum och därav inte besto av en kombination olika delar av saker som redan gjorts tidigare. För det är ju som så att det mesta inom fiktion redan har prövats i någon form tidigare.

Så du har helt rätt. Det som är imponerande är inte att fundamentalt göra någonting säreget till den grad att det aldrig prövats i någon form tidigare. Det som är imponerande är att vara nyskapande i själva utförandet, att göra någonting som står ut i mängden på grund av hur väl en idé har applicerats. Och det är det som No Man's Sky försöker göra, och i min åsikt lyckas med. Det är som du säger ett sofistikerat utförande av någonting som absolut prövats tidigare, men som inte utförts till samma kvalitet och breda applikation förr.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rack:

Alltså, jag börjar misströsta om det här spelet.
Har kikat på You Tube videos, och i princip alla visar samma game play., (nobody plays the same, unique experience)???
Varje planet verkar ha settlements, crash sites, drones osv, vad fan???, verkligen??
Någon skojade om fifa häromdagen.
Vågar nästan påstå att om detta stämmer, så är fifa och no mans sky samma spel, med skillnaden, i fifa sparkar du en boll i mål, no mans sky går du in i (samma) outpost, om och om igen.
Inte nog med att ALLA planeter verkar har ett rikt liv, dom har snarlika strukturer.....???
Säg att jag har fel!!

Jag har inte sett en enda YouTuber/Streamare som har spelat med något större intresse utöver att dra så många tittare som möjligt medan spelet fortfarande är nytt.
Alla är så stressade över att vara underhållande att de missar halva spelet. Det kanske är så de brukar spela och inget fel med det men det finns mer än att bara rusa mellan planeter.

Jag har spelat i 16 tmmar nu och har hittat så mycket att göra på varje planet att jag bara har besökt 5-6 stycken, planeterna är helt enorma och innehåller alla små uppdrag samt nya upptäckter om NPC-rasernas språk, historia och kultur.
Det finns en öppen story i spelet som utvecklar sig ju mer information man hittar.

Men det stämmer att alla planeter har liv och samma typer av uppdrag/outposts mm. De flesta planeter liknar varandra men man stöter tillräckligt ofta på de som skiljer sig en hel del från mängden.

Hela grejen med det här spelet är att chilla och stimulera upptäckarglädjen utan att någonsin känna sig pressad, det finns ingen risk att förlora något som man inte enkelt kan få igen.

Spelet har aldrig gjort anspråk på att vara något annat än en personlig upplevelse i ett oändligt fantasiuniversum där man kan utan vidare kan åka precis vart man vill; Det är vad Hello Games själva har upprepat gång på gång under utvecklingen även om media ofta har vinklat det till något annat.

Räcker inte det så ska man nog inte tvinga sig att försöka gilla spelet, det fyller en nisch som har varit tom sedan 90-talet och för mig är det precis vad jag var ute efter.

Är ju kanon i så fall! Mina intentioner har hela tiden varit att "snurra på stället" (i timmar), älskar den typen av spel, och det sättet att spela på. Har aldrig haft för avsikt att, "klara spelet", så!
Om ditt tålamod faktiskt resulterar i mening/utveckling så är jag glad att höra det.
Mina förhoppningar var att NMS skulle påminna om, ha element som DayZ, ((typ) lite dåligt exempel)., fast på ett mer övergripande sätt om du förstår hur jag tänker.
Är lite rädd att överlevnads aspekten och känslan av att vara övergiven inte riktigt kommer till sin rätt.
Men riktigt bra att planeterna är så pass dynamiska som du säger (en deal breaker). Kan leva med viss upprepning då, och man kan ju "planera" sitt game play lite grann, som bekant.
Nåväl, jag lär väl bli varse när jag spelar det vad det lider.

Tack för responsen, coolt!

Inaktiv
Skrivet av baxtex:

Jag spelade i 20 minuter, fick inte mer än 10 fps med ett gtx 750 och i5 2500k. Gjorde refund och köpte South Park Stick of truth istället, jävligt kul.

Hahaha!!, förlåt!, men det här var riktigt komiskt alltså, lol.
Hoppas South Park lever upp till "förväntningarna", hahaha!

Medlem
Skrivet av Rack:
Skrivet av baxtex:

Jag spelade i 20 minuter, fick inte mer än 10 fps med ett gtx 750 och i5 2500k. Gjorde refund och köpte South Park Stick of truth istället, jävligt kul.

Hahaha!!, förlåt!, men det här var riktigt komiskt alltså, lol.
Hoppas South Park lever upp till "förväntningarna", hahaha!

Inte omöjligt, många verkar gilla det och det har klart högre snittbetyg än NMS om man tittar runt lite.

Har inte spelat det själv ännu men jag måste nog prova. South Park alltså

Inaktiv
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Rack:
Skrivet av baxtex:

Jag spelade i 20 minuter, fick inte mer än 10 fps med ett gtx 750 och i5 2500k. Gjorde refund och köpte South Park Stick of truth istället, jävligt kul.

Hahaha!!, förlåt!, men det här var riktigt komiskt alltså, lol.
Hoppas South Park lever upp till "förväntningarna", hahaha!

Inte omöjligt, många verkar gilla det och det har klart högre snittbetyg än NMS om man tittar runt lite.

Har inte spelat det själv ännu men jag måste nog prova. South Park alltså

Lol!! Helt rätt. Lite "off corse" från NMS till trotts, men helt rätt, kan vara en vinnare!

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av FuzioN:

Men helt klart lite banbrytande algoritm har dom lyckats med, det är en sak som är säker.

Vilken algoritm är banbrytande?
Man kunde åka runt och landa på miljontals planeter i Frontier: Elite 2 från 1993.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frontier:_Elite_II

Du förstår nog inte vad jag menar, liknande algoritmer har gjorts men inte lika sofistifikerade.
Att det är något helt "Nytt" nej inte alls så jag menar finns gott om spel som gjort andra och bättre dock inte lika sofistikerade.

Vad är det som är mer sofistikerat med den här algoritmen?

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av FuzioN:

Men helt klart lite banbrytande algoritm har dom lyckats med, det är en sak som är säker.

Vilken algoritm är banbrytande?
Man kunde åka runt och landa på miljontals planeter i Frontier: Elite 2 från 1993.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frontier:_Elite_II

Du förstår nog inte vad jag menar, liknande algoritmer har gjorts men inte lika sofistifikerade.
Att det är något helt "Nytt" nej inte alls så jag menar finns gott om spel som gjort andra och bättre dock inte lika sofistikerade.

https://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_monkey_theorem

Detta känns rätt relevant överlag, eftersom vi har kommit till den punkt där det är i princip omöjligt att göra någonting som är på alla sätt och vis nyskapande helt utan tidigare mallar. Och jag känner att en missar poängen litegrann ifall en utgår från att du måste skapa någonting helt hundra procent nytt som existerar i ett vakuum och därav inte besto av en kombination olika delar av saker som redan gjorts tidigare. För det är ju som så att det mesta inom fiktion redan har prövats i någon form tidigare.

Så du har helt rätt. Det som är imponerande är inte att fundamentalt göra någonting säreget till den grad att det aldrig prövats i någon form tidigare. Det som är imponerande är att vara nyskapande i själva utförandet, att göra någonting som står ut i mängden på grund av hur väl en idé har applicerats. Och det är det som No Man's Sky försöker göra, och i min åsikt lyckas med. Det är som du säger ett sofistikerat utförande av någonting som absolut prövats tidigare, men som inte utförts till samma kvalitet och breda applikation förr.

Vilken hög av bullshit. Jag sa att algoritmen inte är banbrytande då liknande grejer gjorts förr. Kvaliten på Frontier: Elite 2 är fan ljusår bättre än detta spel.
Om jag uppfinner dynamiten idag så är det inte banbrytande för att den redan uppfunnits. Det finns dock med största sannolikhet gott om andra saker kvar att uppfinna.

Avstängd

Tror även spelet slagit rekord i antal upprepade gånger folk har postat samma klagomål om och om igen. I varje nyhet om no man's sky ser man ofta samma medlem kommentera samma sak, dock lite omskrivet.

Vi fattade redan första gången. Du gillar inte spelet. Låt oss som njuter av spelet istället diskutera saker och ting om det istället för att tvinga oss bläddra genom och läsa samma kommentarer om och om igen. Kommentarer som dessutom för det mesta är copy pastes eller dåligt översatta från andra ställen så som reddit eller Youtube kommentarer.

Har ni förresten förstått vad det är man gör i spelet nu? Eller är det fortfarande oklart?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

123
Skriv svar