Spana in gameplay från bespottade Metal Gear Survive

Robot
Spana in gameplay från bespottade Metal Gear Survive
Medlem
Spana in gameplay från bespottade Metal Gear Survive

ja, vad ska man säga. #fuckonami

Undra dock en sak. Varför har alla zombies röda lampor som huvud eller vad det ska föreställa? Ollonhuven kanske?

Ambassadör
Xbox

Haha så jävla kass.


signatur

Jump in.

Medlem

Säga vad man vill om Konami men det ser ju färdigt, stabilt och funktionellt ut vilket är mer än man kan säga om precis alla andra "open world co-op survival"-spel på marknaden idag.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Säga vad man vill om Konami men det ser ju färdigt, stabilt och funktionellt ut vilket är mer än man kan säga om precis alla andra "open world co-op survival"-spel på marknaden idag.

Väldigt mycket är ju direkt taget från Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, vilket kan förklara varför det känns så färdigt. Det är ungefär lika mycket ett eget spel som Red Dead Redemption: Undead Nightmare var.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad i helvete?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Säga vad man vill om Konami men det ser ju färdigt, stabilt och funktionellt ut vilket är mer än man kan säga om precis alla andra "open world co-op survival"-spel på marknaden idag.

Ser bättre ut än alla andra också. Kanske inte så konstigt när spelmotorn, byggnader, texturer, animationer är tagna ur ett redan jävligt bra spel.
Tråkiga är att alla zombies inte ser speciellt äckliga eller skräckinjagande ut med röda kristaller i huvudet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skulle inte ens spela detta om allt släpptes som dlc för 59 kr till the phantom pain.

FML
Medlem

Vad gör detta till Metal Gear-spel förutom titeln? Fast är ganska nöjd med att serien är över, vilket den skulle varit redan vid MGS4 enligt Kojima

Medlem

Låt den här förbannade jävla serien dö nu och bli begraven. Det räcker nu.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ska dom ha full pris för detta? Vad har detta med Metal Gear och göra?

Medlem

GAMEUPRAY

Jag kommer aldrig förstå mig på japanarnas eviga.... janglish?

Medlem

Skulle kunna vara en DLC istället

Medlem

Dom kunde ju ha gjort klart 5ans story istället...

Medlem

Ser ut att suga stenhårt. Fyfan KONAMI kunde dom inte arbeta mera på en bra dlc till femman eller mera online än detta skitet. Kommer aldrig köpa detta

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

GAMEUPRAY

Jag kommer aldrig förstå mig på japanarnas eviga.... janglish?

För att dom använder lånord, precis som vi gör. Sedan använder dom ett annat "abc" än oss (kana). Dom enda ensamma bokstäver dom använder är A, I, U, E, O, N (N används i stort sett bara i mitten av ord). Annars är det bara dubbelt. Ka, ki, ku, ke, ko. Sa, shi, su, se, so etc etc.

Medlem

Tycker spelet ser rätt fräckt ut, men dom borde haft ett annat tema istället för Metal Gear, något nytt... känns inte som det passar in i just den världen på nåt sätt.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Kojima sticker och MGS-serien floppar, shocker!

Medlem
Skrivet av robbis:

Tycker spelet ser rätt fräckt ut, men dom borde haft ett annat tema istället för Metal Gear, något nytt... känns inte som det passar in i just den världen på nåt sätt.

Håller fullt med. Då hade det varit rätt kul som co-op spel med zombies, eller ett dlc till femman. För det är bara bonus men eget spel på egna ben med metall gear tema nej tack

Medlem

Vad jag inte förstår är varför alla är så eld och lågor över Kojima. Nu har jag bara spelat de senaste MGS som hade fantastiskt gameplay men helt urusel story (där det senare var dt Kojima bidrag med antar jag?). Man märkte direkt att det var något som hade gått repeat i oändligheten med historia på historia på historia. Med fräscha ögon var hela storyn skrattretande. Ta bara exemplet med prickskytten utan kläder, vad var grejen liksom. Jag gillar nakna tjejer, men här var det bara löjligt.

Medlem
Skrivet av nidnus:

Vad jag inte förstår är varför alla är så eld och lågor över Kojima. Nu har jag bara spelat de senaste MGS som hade fantastiskt gameplay men helt urusel story (där det senare var dt Kojima bidrag med antar jag?). Man märkte direkt att det var något som hade gått repeat i oändligheten med historia på historia på historia. Med fräscha ögon var hela storyn skrattretande. Ta bara exemplet med prickskytten utan kläder, vad var grejen liksom. Jag gillar nakna tjejer, men här var det bara löjligt.

Grejen med den nakna tjejen är att hon andas via huden och därav inga kläder. Finns en artikel om det. När man läst det verkar det som en av karaktärerna Kojima skapat och inte bara en naken tjej

Medlem

Jag skulle nog gissa på att de först bestämde sig för att de ville ha en naken tjej och sen kom på en anledning som motiverade det. Fast, sure, vad vet jag.

Missförstå mig inte dock; jag har inga som helst problem med nakna tjejer. Men ska de vara en av huvudkaraktärerna får de gärna motivera det mer. Inget krav, jag använde det snarare som ett exempel på varför jag tycker Kojima är lite överskattad.

Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag skulle nog gissa på att de först bestämde sig för att de ville ha en naken tjej och sen kom på en anledning som motiverade det. Fast, sure, vad vet jag.

Missförstå mig inte dock; jag har inga som helst problem med nakna tjejer. Men ska de vara en av huvudkaraktärerna får de gärna motivera det mer. Inget krav, jag använde det snarare som ett exempel på varför jag tycker Kojima är lite överskattad.

Okej då hänger jag med hur du tänker och håller med

1
Skriv svar