Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Dice tar till sig av Battlefield 1-spelarnas feedback – balanserar spellägen och fordon

Robot
Dice tar till sig av Battlefield 1-spelarnas feedback – balanserar spellägen och fordon
Medlem
Dice tar till sig av Battlefield 1-spelarnas feedback – balanserar spellägen och fordon

Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.

Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an

Medlem

Haha det var kul att hästarna tålde mer än tanksen.

Medlem

Någon som vet om de kommer göra något åt "pickup-vapen"? Den med stora kulsprutan är rejält overpowered.

Håller man koll på ryggen exempelvis genom att hålla sig i och runt hus där ryggen är fri och håller sig runt C är man sjukt svår att ta ihjäl. Det var några random medics och supportgubbar som höll min hälsa och ammo uppe också dessutom. I och med att man börjar med 1000 skott som fylls på från supportgubbarna får man aldrig någonsin slut på skott.

Nån runda slutade med 60-2 (de gånger jag dog var innan jag fick tag på pickupvapnet).

Tycker för övrigt att de inte riktigt passar in i ett Battlefieldspel men det är jag det


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Lyssnar de också på feedbacken att alla banor skall vara till alla spelare?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av acrylamid:

Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.

Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an

Jo men det var väl för att ingen spelade för att ta objectives utan alla bara sprang omkring och försökte få kills?

Medlem
Skrivet av Walter Bishop:

Haha det var kul att hästarna tålde mer än tanksen.

Nja, det stämmer inte riktigt men visst kunde de ta några kulor


signatur

MattiAceGaming

Avstängd
Skrivet av Remus:

Lyssnar de också på feedbacken att alla banor skall vara till alla spelare?

Dom lyssnar iaf bättre än ett annat företag eller 3 som struntar helt totalt i vad vi vill ha.

Vi får ju 1 gratis karta i December.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av acrylamid:

Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.

Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an

Jo men det var väl för att ingen spelade för att ta objectives utan alla bara sprang omkring och försökte få kills?

Man måste ju springa för att ta sig till objectives och har man inget fordon måste man springa och om man tar bort kills från poäng så kommer alla springa mera mellan objekten. låter bra i praktiken för att fler ska ta flaggor men Battlefield är mer än så.
Man behöver folk som bara dödar och vissa som springer flaggor och några i luften.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av acrylamid:

Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.

Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an

Jo men det var väl för att ingen spelade för att ta objectives utan alla bara sprang omkring och försökte få kills?

Man måste ju springa för att ta sig till objectives och har man inget fordon måste man springa och om man tar bort kills från poäng så kommer alla springa mera mellan objekten. låter bra i praktiken för att fler ska ta flaggor men Battlefield är mer än så.
Man behöver folk som bara dödar och vissa som springer flaggor och några i luften.

Springa efter flaggor går alldeles utmärkt att kombinera
med skjutandet och dödandet. Viktigt att fokusera ner tanks också,
förhoppningsvis blir sistnämnda lite mindre frustrerande när spelet släpps


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Mer anti tank? Sluta spela snipers så löser sig det problemet automatiskt. Men fan om dom ger snipers antitank vapen, då kan dom dra åt fanderns!

<3

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av acrylamid:

Synd med ändringen av Conquest. Mindre taktik, mer springa omkring överallt som vanligt.

Det var mycket springa omkring i betan som alla battlefield spel sedan 3an

Jo men det var väl för att ingen spelade för att ta objectives utan alla bara sprang omkring och försökte få kills?

Man måste ju springa för att ta sig till objectives och har man inget fordon måste man springa och om man tar bort kills från poäng så kommer alla springa mera mellan objekten. låter bra i praktiken för att fler ska ta flaggor men Battlefield är mer än så.
Man behöver folk som bara dödar och vissa som springer flaggor och några i luften.

Springa efter flaggor går alldeles utmärkt att kombinera
med skjutandet och dödandet. Viktigt att fokusera ner tanks också,
förhoppningsvis blir sistnämnda lite mindre frustrerande när spelet släpps

absolut, Man kommer ha mer anti tanks prylar när spelet släpps mycket var borttaget i betan.

Medlem

Varför inte göra som i t.ex Red Orchestra 2 där ett lag försvarar och ett lag anfaller fasta punkter. Då får folk mer tydliga mål att utföra. Eller finns det redan kanske? Har inte spelat BF på många år.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Varför inte göra som i t.ex Red Orchestra 2 där ett lag försvarar och ett lag anfaller fasta punkter. Då får folk mer tydliga mål att utföra. Eller finns det redan kanske? Har inte spelat BF på många år.

Det finns i BF1, gamemode som heter Rush

Medlem

Tycker dom kunde ha gjort så att t.ex. revive eller någon annan "support"-funktion bidragit till något med tickets istället för kills. Det är väl ännu ett bevis på att dom inte riktigt bryr sig om teamplay i spelet längre.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Någon som vet om de kommer göra något åt "pickup-vapen"? Den med stora kulsprutan är rejält overpowered.

Håller man koll på ryggen exempelvis genom att hålla sig i och runt hus där ryggen är fri och håller sig runt C är man sjukt svår att ta ihjäl. Det var några random medics och supportgubbar som höll min hälsa och ammo uppe också dessutom. I och med att man börjar med 1000 skott som fylls på från supportgubbarna får man aldrig någonsin slut på skott.

Nån runda slutade med 60-2 (de gånger jag dog var innan jag fick tag på pickupvapnet).

Tycker för övrigt att de inte riktigt passar in i ett Battlefieldspel men det är jag det

Säger mer om motståndet än att klassen är OP skulle jag säga. En AT-rocket och bye bye! have a nice kill cam.

Skrivet av burkmopp:

Mer anti tank? Sluta spela snipers så löser sig det problemet automatiskt. Men fan om dom ger snipers antitank vapen, då kan dom dra åt fanderns!

&lt;3

Håller med dig, de flesta snipers har ju inte direkt bidragit till segrarna man haft i betan.

Snipers har ju redan det, K-bullets. :/

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Varför inte göra som i t.ex Red Orchestra 2 där ett lag försvarar och ett lag anfaller fasta punkter. Då får folk mer tydliga mål att utföra. Eller finns det redan kanske? Har inte spelat BF på många år.

Det kommer ett game-mode i fulla spelet som heter Operations som kommer vara likt det i Red Orchestra.
Läs mer på: https://www.battlefield.com/games/battlefield-1/modes

Medlem

Fint att de såg i statistiken att folk plötsligt fick 30-1 bara genom att sätta sig i en Light Tank. Kan inte ha varit riktigt meningen.

Medlem

Light tanken var verkligen alldeles för bra. Sen är hela grejen med "hero classes" helt fel i ett battlefieldspel. Att kunna plocka upp vapen är det inget fel på men att få mer hälsa samtidigt är inte bra för spelet i stort.

Medlem

Undra när vi får se vad singleplayer har att erbjuda

Medlem
Skrivet av Robalicious:

Tycker dom kunde ha gjort så att t.ex. revive eller någon annan "support"-funktion bidragit till något med tickets istället för kills. Det är väl ännu ett bevis på att dom inte riktigt bryr sig om teamplay i spelet längre.

Jo men då kommer folk bara skjuta sin kompis på samma lag, medusinera honom å hamstra poäng. Kommer iofs se skitkul ut.

Nä men allvarligt, jag håller med dig om att supportfunktionerna borde belönas, många spel är dåliga på det.

Jag tror f.ö. inte att det nygamla ticketsystemet kommer leda till mindre teamplay, det kommer fortfarande bero på vad det är för folk som spelar. Jag tycker det ska kosta dyrt att dö då blir det inte så mycket yolo

Medlem

Tanks ska vara svåra att möta!
Med lite teamplay förstörde man en tank väldigt fort.
Kan väl tycka att stationära kanoner ska kunna repareras för att lättare slå ut tanks.
I betan sprang dock majoriteten runt som yra höns eller var snipers, givetvis vare då lättare att få 30+ kills...

Medlem

Tycker att man skall ta bort snipers. Mindre aoutomatiska vapen, detta är ww1 inte cod8.
Tabksen e starka ja, men det var så på den tiden med... Men man kan ju tex dra ner hastigheten på dom istället.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ang snipers så får vi välk förlita oss på att det kommer servrar som begränsar antalet snipers


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tycker att man skall ta bort snipers. Mindre aoutomatiska vapen, detta är ww1 inte cod8.
Tabksen e starka ja, men det var så på den tiden med... Men man kan ju tex dra ner hastigheten på dom istället.

Det mesta går att justera via serverinställningar som det ser ut. Du kan stänga av pick-ups (hero classes) och stänga av dem vanliga klasserna. Så om du tex inte vill ha snipers så slå på det filtret för att hitta servrar där den klassen är avstängd osv. Du kan stänga av vissa vapentyper och gadgets också. Alla dessa alternativ fanns tydligen filtering options i betan men det var dolt.

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av IceMan:

Tycker att man skall ta bort snipers. Mindre aoutomatiska vapen, detta är ww1 inte cod8.
Tabksen e starka ja, men det var så på den tiden med... Men man kan ju tex dra ner hastigheten på dom istället.

Det mesta går att justera via serverinställningar som det ser ut. Du kan stänga av pick-ups (hero classes) och stänga av dem vanliga klasserna. Så om du tex inte vill ha snipers så slå på det filtret för att hitta servrar där den klassen är avstängd osv. Du kan stänga av vissa vapentyper och gadgets också. Alla dessa alternativ fanns tydligen filtering options i betan men det var dolt.

Ahh vad vettigt tack!


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar