13 år efter Half-Life 2-läckan har fans lyckats återskapa ett osläppt spelläge

Robot
13 år efter Half-Life 2-läckan har fans lyckats återskapa ett osläppt spelläge

Valve jobbade tydligen på Half-Life: Threewave!

#id-software


Medlem
13 år efter Half-Life 2-läckan har fans lyckats återskapa ett osläppt spelläge

Det är deprimerande hur Valve behandlar sina Half-Life fans.

Medlem

Half-Life: Threewave

Releasehästryttare

Finns en modd som jag spelade samtidigt som cs och dod och det va firearms, varför kan vi inte få en mordern version av det spelet

Ja, det ser rätt bedrövligt ut nu, men det va grym kul då.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Det är deprimerande hur Valve behandlar sina Half-Life fans.

Liten överdrift kanske? Det är inte folkmord vi snackar om, det är en underhållningsprodukt för folk i i-länder...


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av Flumbulle:

Liten överdrift kanske? Det är inte folkmord vi snackar om, det är en underhållningsprodukt för folk i i-länder...

Nu är det väl du som överdriver ändå och jämför det jag skrev med folkmord?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Half-Life: Threewave

To soon!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Devan:

Finns en modd som jag spelade samtidigt som cs och dod och det va firearms, varför kan vi inte få en mordern version av det spelet

https://www.youtube.com/embed/5E8XzKiO83Y

Ja, det ser rätt bedrövligt ut nu, men det va grym kul då.

De höll på med en version för half-life 2 av firearms fanns en beta av det men det dog i utvecklingen som många andra moddar till half-life 2

Medlem
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Flumbulle:

Liten överdrift kanske? Det är inte folkmord vi snackar om, det är en underhållningsprodukt för folk i i-länder...

Nu är det väl du som överdriver ändå och jämför det jag skrev med folkmord?

Det är ju det jag inte gör. Jag ställer däremot ditt gnäll i perspektiv. Det finns bra mycket värre saker att vara deprimerad över än avsaknaden av ett nytt Half-Life...

Fattar inte att du orkar gnälla och tycka att det är 'deprimerande' över att ett nytt spel inte kommer ut.

Var istället glad över att du faktiskt lever ett liv där du har råd att spela. Att du kan gå in i en spelbutik och bara välja ett av MÅNGA kvalitetsspel närhelst du känner att du har råd.

Lyx.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Avstängd

Jag spelas just nu Black Mesa på Steam. Fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Det är deprimerande hur Valve behandlar sina Half-Life fans.

ja No Shit!

Medlem
Skrivet av Devan:

Finns en modd som jag spelade samtidigt som cs och dod och det va firearms, varför kan vi inte få en mordern version av det spelet

https://www.youtube.com/embed/5E8XzKiO83Y

Ja, det ser rätt bedrövligt ut nu, men det va grym kul då.

Detta var så jävla kul med!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Flumbulle:

Liten överdrift kanske? Det är inte folkmord vi snackar om, det är en underhållningsprodukt för folk i i-länder...

Nu är det väl du som överdriver ändå och jämför det jag skrev med folkmord?

Det är ju det jag inte gör. Jag ställer däremot ditt gnäll i perspektiv. Det finns bra mycket värre saker att vara deprimerad över än avsaknaden av ett nytt Half-Life...

Fattar inte att du orkar gnälla och tycka att det är 'deprimerande' över att ett nytt spel inte kommer ut.

Var istället glad över att du faktiskt lever ett liv där du har råd att spela. Att du kan gå in i en spelbutik och bara välja ett av MÅNGA kvalitetsspel närhelst du känner att du har råd.

Lyx.

Med din retorik skall man alltså inte gnälla över allvarligare saker än grov misshandel, våldtäkt och mord, då allt annat är litet i jämförelse med något mycket värre.

Javisst, spel är en lyxvara. Men bara för att man har det bra så är man inte diskvalificerad från att ge kritik. Eller "gnäll" som du kallar det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Vad var det egentligen som gjorde att moddar mer eller mindre dog ut? Avsaknaden av modstöd, mer avancerad grafik krävde mer av hobbyskapare, en kombination?


signatur
Era
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad var det egentligen som gjorde att moddar mer eller mindre dog ut? Avsaknaden av modstöd, mer avancerad grafik krävde mer av hobbyskapare, en kombination?

När spelföretagen insåg att det fanns oändligt med pengar att tjäna på DLC istället för att erbjuda modstöd. Onlinebetalning och distributionsplattformar som möjliggjorde småköp av sagda DLC har säkert stor inverkan med.

Medlem
Skrivet av Era:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad var det egentligen som gjorde att moddar mer eller mindre dog ut? Avsaknaden av modstöd, mer avancerad grafik krävde mer av hobbyskapare, en kombination?

När spelföretagen insåg att det fanns oändligt med pengar att tjäna på DLC istället för att erbjuda modstöd. Onlinebetalning och distributionsplattformar som möjliggjorde småköp av sagda DLC har säkert stor inverkan med.

Japp. Även om DLC kom ganska sent, så har det spelat roll för hur mycket mod-stöd som finns idag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Halflife3confirmed!hghkkvfdgkkkiuuikvgghkukku


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Öhh?? Kändaste CTF spelet är mig veterligen UT och counter-strike är också en modd precis som team fortress.

Medlem
Skrivet av adamtore:

Öhh?? Kändaste CTF spelet är mig veterligen UT och counter-strike är också en modd precis som team fortress.

Javisst. Men varför kommer det inte fler, nyare, mods? Undantaget är väl det nysläppta tillägget till Skyrim, men det är också ett hyfsat gammalt spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av adamtore:

Öhh?? Kändaste CTF spelet är mig veterligen UT och counter-strike är också en modd precis som team fortress.

UT släpptes efter Threewave till Quake


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad var det egentligen som gjorde att moddar mer eller mindre dog ut? Avsaknaden av modstöd, mer avancerad grafik krävde mer av hobbyskapare, en kombination?

Handlar väl egentligen bara om stöd och verktyg.
Dom titlar som har det har ju faktiskt en mod-scen också.

Medlem
Skrivet av adamtore:

Öhh?? Kändaste CTF spelet är mig veterligen UT och counter-strike är också en modd precis som team fortress.

Ctf var ju standard i qw turneringar. För att inte prata om tf till qw, så me ut var verkligen inte först med ctf.

Transmissions-modden är bra:


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Det är deprimerande hur Valve behandlar sina Half-Life fans.

Finns inte en chans att Half-life 3 skulle kunna leva upp till hypen. Därför skiter Valve i att göra det eftersom det skulle dra deras namn i smutsen.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Flumbulle:

Liten överdrift kanske? Det är inte folkmord vi snackar om, det är en underhållningsprodukt för folk i i-länder...

Nu är det väl du som överdriver ändå och jämför det jag skrev med folkmord?

Just to prove a point

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av adamtore:

Öhh?? Kändaste CTF spelet är mig veterligen UT och counter-strike är också en modd precis som team fortress.

UT släpptes efter Threewave till Quake

Kändaste. Inte första. Finns väl massvis med CTF:er långt innan Q1. Mig veterligen hade Marathon ett CTF mode och det kom 1994 till Mac OS 7. Men nu handlade inte om att vara först utan populärast.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Flumbulle:

Liten överdrift kanske? Det är inte folkmord vi snackar om, det är en underhållningsprodukt för folk i i-länder...

Nu är det väl du som överdriver ändå och jämför det jag skrev med folkmord?

Det är ju det jag inte gör. Jag ställer däremot ditt gnäll i perspektiv. Det finns bra mycket värre saker att vara deprimerad över än avsaknaden av ett nytt Half-Life...

Fattar inte att du orkar gnälla och tycka att det är 'deprimerande' över att ett nytt spel inte kommer ut.

Var istället glad över att du faktiskt lever ett liv där du har råd att spela. Att du kan gå in i en spelbutik och bara välja ett av MÅNGA kvalitetsspel närhelst du känner att du har råd.

Lyx.

Med din retorik skall man alltså inte gnälla över allvarligare saker än grov misshandel, våldtäkt och mord, då allt annat är litet i jämförelse med något mycket värre.

Javisst, spel är en lyxvara. Men bara för att man har det bra så är man inte diskvalificerad från att ge kritik. Eller "gnäll" som du kallar det.

Stämmer jättebra, finns ingen anledning att gå runt och klaga eller gnälla om så obetydliga saker som avsaknaden av ett spel. Generellt så är det tråkigt att folk anser att bara för att de KAN så är det legitimt att klaga. Trött och tråkig världsuppfattning.

Bättre att fokusera på det man har istället. Vara glad och tacksam för det.

Till exempel så har Valve varit helt fantastiska och släppt inte bara ett, men TVÅ helt fantastiska Half-Life spel! Tvåan är i min mening det bästa spelet jag någonsin spelat, mycket tack vare att jag nyligen innan jag spelade spelet för första gången, hade läst George Orwells bok 1984, och det fanns så sjukt många referenser till just den boken.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

1
Skriv svar