Quantum Break fortsätter gräva sin egen grav – fungerar lika dåligt på Steam
Hur fungerar den på Xbonet då?
Prima.
Vad ligger försäljningssiffrorna på där? ..gräver den sin grav där också eller gäller det bara pc?
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
Nejnejnejnej... Detta måste ju betyda att Steam är helt värdelöst. Vi kan inte ändra retorik nu.
Nej då, Windows Store sög när QB lanserades för det kostade mer än konsolversionen + tjänsten bjöd på långsam hastighet och annat krångel med nerladdningen + krångligt att avinstallera m.m
I det här fallet så är Steam en bra tjänst som säljer ett riktigt skitspel^^
Game long and prosper
Hur fungerar den på Xbonet då?
Prima.
Om 30fps 720p är prima så. Det kan man iofs nå upp till med ett ganska klent grafikkort också så isf funkar det minst lika "prima" på PC.
Sjukt jävla synd iaf. Såg faktiskt sjukt mycket fram emot detta. Ahja blir att spela uppskalat på TV:n.
Hur fungerar den på Xbonet då?
Prima.
Om 30fps 720p är prima så. Det kan man iofs nå upp till med ett ganska klent grafikkort också så isf funkar det minst lika "prima" på PC.
Sjukt jävla synd iaf. Såg faktiskt sjukt mycket fram emot detta. Ahja blir att spela uppskalat på TV:n.
Kanske ingen perfekt anrättning för en finsmakare men ett kul spel och en njutbar upplevelse - det kan jag skriva under på.
Vill köpa spelet för även att det har fått blandat betyg så är jag ändå nyfiken. Om det nu är sant att det är så dåligt optimerat så kommer jag inte köpa spelet. Synd
Tänkte också köpa det, jag köpte faktiskt Windows10 för att spela just detta innan release, men spelet verkar vara helt dåligt optimerat, och spelet verkar inte vara så populärt. Jag skippar det.
Hur fungerar den på Xbonet då?
Prima.
Vad ligger försäljningssiffrorna på där? ..gräver den sin grav där också eller gäller det bara pc?
1,3 miljoner sålda ex. under releaseveckan till Xboxen. Ingen aning om hur många ex. sålda fram tills idag.
Tror dock ändå Steam är en bra tjänst. Det vi läste nu var en tidig version av QB på Steam inte den slutgiltiga versionen. Tror ändå QB på steam är bättre i längden. Mods kommer. Det går att mixtra mer med ini filerna tror jag (Windows store versionen var helt stängd för mixtra med) så i långa loppet kommer qb bli det snygga spelet remedy ville från början. Xbox one versionen är super men graffen är rätt trist där.
Så innan vi hänger ut QB som dåligt optimerat spel tycker jag vi väntar. Jag köpte qb på steam för vet det kommer funkar. Arkham Knight är kanon nu och funkar perfekt med grym grafik. Visst det tog ett tag men tänker i långa loppet inte dagens utgivna spel. Kommer alltid uppdateringar.
Så vad säger vi? Ska vi inte ge Remedy en chans att visa att dom vill lösa detta.
Tror dock ändå Steam är en bra tjänst. Det vi läste nu var en tidig version av QB på Steam inte den slutgiltiga versionen. Tror ändå QB på steam är bättre i längden. Mods kommer. Det går att mixtra mer med ini filerna tror jag (Windows store versionen var helt stängd för mixtra med) så i långa loppet kommer qb bli det snygga spelet remedy ville från början. Xbox one versionen är super men graffen är rätt trist där.
Så innan vi hänger ut QB som dåligt optimerat spel tycker jag vi väntar. Jag köpte qb på steam för vet det kommer funkar. Arkham Knight är kanon nu och funkar perfekt med grym grafik. Visst det tog ett tag men tänker i långa loppet inte dagens utgivna spel. Kommer alltid uppdateringar.
Så vad säger vi? Ska vi inte ge Remedy en chans att visa att dom vill lösa detta.
Klart Remedy ska en chans att fixa QB, jag chansar så hårt på det att jag köpte idag för £23:- hehe
The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini
Tror dock ändå Steam är en bra tjänst. Det vi läste nu var en tidig version av QB på Steam inte den slutgiltiga versionen. Tror ändå QB på steam är bättre i längden. Mods kommer. Det går att mixtra mer med ini filerna tror jag (Windows store versionen var helt stängd för mixtra med) så i långa loppet kommer qb bli det snygga spelet remedy ville från början. Xbox one versionen är super men graffen är rätt trist där.
Så innan vi hänger ut QB som dåligt optimerat spel tycker jag vi väntar. Jag köpte qb på steam för vet det kommer funkar. Arkham Knight är kanon nu och funkar perfekt med grym grafik. Visst det tog ett tag men tänker i långa loppet inte dagens utgivna spel. Kommer alltid uppdateringar.
Så vad säger vi? Ska vi inte ge Remedy en chans att visa att dom vill lösa detta.
Klart Remedy ska en chans att fixa QB, jag chansar så hårt på det att jag köpte idag för £23:- hehe
Ja kostade inte många hundringar. Tycker vi alla ska ge Remendy en chans. Spelet är bra och skön story
Detta tyder faktiskt på att varken UWP eller DX12 hade så mycket med prestandaproblemen att göra. Intressant. Det betyder tyvärr också att remedy inte kunde optimera detta spel bra nog för PC. Med tanke på hur avancerade effekter det är kan jag tänka mig att det var svårt att göra något med. Eller så är det samma problem som med forza horizon med krypterade assets som strular.
Detta tyder faktiskt på att varken UWP eller DX12 hade så mycket med prestandaproblemen att göra. Intressant. Det betyder tyvärr också att remedy inte kunde optimera detta spel bra nog för PC. Med tanke på hur avancerade effekter det är kan jag tänka mig att det var svårt att göra något med. Eller så är det samma problem som med forza horizon med krypterade assets som strular.
Bara att kolla på Forza 6 Apex som rullar på finfint under UWP, Turn 10 är dock extremt duktiga på att optimera sina spel. Turn 10 satsar alltid på konstant flyt i dom spel dom gör.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Nejnejnejnej... Detta måste ju betyda att Steam är helt värdelöst. Vi kan inte ändra retorik nu.
Nej då, Windows Store sög när QB lanserades för det kostade mer än konsolversionen + tjänsten bjöd på långsam hastighet och annat krångel med nerladdningen + krångligt att avinstallera m.m
I det här fallet så är Steam en bra tjänst som säljer ett riktigt skitspel^^
Det var inte det enda man sa. Folk här på FZ trodde t o m att det skulle funka kanon bara det kom till Steam. Vad jag sa är sant, så är det bara. Gå tillbaka bland nyheterna om du inte varit med i svängen.
Detta tyder faktiskt på att varken UWP eller DX12 hade så mycket med prestandaproblemen att göra. Intressant. Det betyder tyvärr också att remedy inte kunde optimera detta spel bra nog för PC. Med tanke på hur avancerade effekter det är kan jag tänka mig att det var svårt att göra något med. Eller så är det samma problem som med forza horizon med krypterade assets som strular.
Bara att kolla på Forza 6 Apex som rullar på finfint under UWP, Turn 10 är dock extremt duktiga på att optimera sina spel. Turn 10 satsar alltid på konstant flyt i dom spel dom gör.
Forza Apex och horizon 3 har dock också haft jätteproblem med stuttering på hyfsat kraftfulla burkar. De kräver CPU som satan. Man är rökt om man inte har fetaste i7an överklockad om man vill ha en upplevelse utan småryck. Jag är en av dem som inte haft en bra upplevelse tyvärr. Play anywherespel har mycket högre cpu-krav än andra spel av någon konstig anledning.
Detta tyder faktiskt på att varken UWP eller DX12 hade så mycket med prestandaproblemen att göra. Intressant. Det betyder tyvärr också att remedy inte kunde optimera detta spel bra nog för PC. Med tanke på hur avancerade effekter det är kan jag tänka mig att det var svårt att göra något med. Eller så är det samma problem som med forza horizon med krypterade assets som strular.
Bara att kolla på Forza 6 Apex som rullar på finfint under UWP, Turn 10 är dock extremt duktiga på att optimera sina spel. Turn 10 satsar alltid på konstant flyt i dom spel dom gör.
Forza Apex och horizon 3 har dock också haft jätteproblem med stuttering på hyfsat kraftfulla burkar. De kräver CPU som satan. Man är rökt om man inte har fetaste i7an överklockad om man vill ha en upplevelse utan småryck. Jag är en av dem som inte haft en bra upplevelse tyvärr. Play anywherespel har mycket högre cpu-krav än andra spel av någon konstig anledning.
Hmm, har sett spelet köras rätt bra på en i3a dock, men kan nog skilja sig en hel del.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Detta tyder faktiskt på att varken UWP eller DX12 hade så mycket med prestandaproblemen att göra. Intressant. Det betyder tyvärr också att remedy inte kunde optimera detta spel bra nog för PC. Med tanke på hur avancerade effekter det är kan jag tänka mig att det var svårt att göra något med. Eller så är det samma problem som med forza horizon med krypterade assets som strular.
Det har kommit mer trovärdiga nyheter kring prestandan på steam versionen som visar det motsatta. DX11 versionen verkar lösa en del problem folk haft med UWP varianten med de nya nvidia korten:
Från DigitalFoundry
Hoppas verkligen FZ uppdaterar denna story när versionen av QB från steam fungerar mycket bättre med Nvida-kort än UWP versionen och det verkar ej vara några som helst fördelar med DX12 vs DX11 i detta fallet.
Detta tyder faktiskt på att varken UWP eller DX12 hade så mycket med prestandaproblemen att göra. Intressant. Det betyder tyvärr också att remedy inte kunde optimera detta spel bra nog för PC. Med tanke på hur avancerade effekter det är kan jag tänka mig att det var svårt att göra något med. Eller så är det samma problem som med forza horizon med krypterade assets som strular.
Bara att kolla på Forza 6 Apex som rullar på finfint under UWP, Turn 10 är dock extremt duktiga på att optimera sina spel. Turn 10 satsar alltid på konstant flyt i dom spel dom gör.
Forza Apex och horizon 3 har dock också haft jätteproblem med stuttering på hyfsat kraftfulla burkar. De kräver CPU som satan. Man är rökt om man inte har fetaste i7an överklockad om man vill ha en upplevelse utan småryck. Jag är en av dem som inte haft en bra upplevelse tyvärr. Play anywherespel har mycket högre cpu-krav än andra spel av någon konstig anledning.
Om vi lägger QB åt sidan som är byggt på en spelmotor som är skräddarsydd för konsol så är det så här: DX12 är helt nytt för utvecklarna och det kräver mer av dem när det gäller optimering. Det är därför det kan vara så sjukt optimerat för en och kännas helt ofunktionellt för en annan.
Efterhand som spelen kommer så lär sig utvecklarna av varandra. Detta är inget annat än typisk växtvärk. När dx11 kom var det också problem. UWP är inte svårt på något sätt och det skiljer sig inte jättemycket från win32. MEN... När något är nytt tar det mer tid. Och när det tat mer tid så offras en del av optimeringen.
Kontentan är att det är vanliga växtvärkproblem och hade det inte handlat om Microsoft så hade alla på FZ magiskt förstått det.