Speltestare sökes!
Hej! Vi är några studenter som jobbar på ett survivalspel där du är fast på en flotte där målet är att överleva och bygga ut din flotte!
Vi vill gärna ha folk som följer med oss på vår utveckling och ger oss feedback på våra prototyper. Vi har precis blivit klara med vår andra prototyp. Det är fortfarande vääldigt tidigt i utvecklingen men den ger en bild över vad spelet kan bli.
Om du vill testa prototypen så hittar du den här:
[https://raftsurvivalgame.wordpress.com/2016/10/27/week-3/]
Där finns även en länk till ett feedback formulär som vi skulle vara väldigt glada om du vill fylla i!
Tack för mig!
Här får du egentligen säga helt vad du tycker Men vi har även ett formulär som du kan fylla i om du vill Det hittar du under samma länk där du hittar spelet! Om du vill fortsätta följa oss får du gärna kolla in våran facebook sida: https://www.facebook.com/RaftSurvivalGame/?fref=ts#
Kul att du visar intresse!
En nyhet går upp senare idag! Lycka till.
Intressant ide, i stil med "Stranded Deep" - fast i mikroskala.
Fråga bara: vart kommer materialet från som spelaren ska bygga med? Dyker den upp magiskt eller är det nåt man måste samla på sig i början? Eller dyker det upp "driftwood" och liknande skräp på havet?
Exempel: För att kunna göra fuktfällor och liknande så krävs plast, och saker som kondenserar (växter). Att göra en destilator eller osmosis punp kräver också plast och dessutom slangar.
Berätta gärna mer om spelmekaniken på er facebooksida. Vill inte behöva ladda ner spelet bara för att se hur ni har tänkt att spelet ska funka.
/I
(pysslar med överlevnad på fritiden)
Testade spelet en sväng, ganska schysst feeling att stå där på flotten. Man saknar dock ljud, utan ljud får man ingen riktig upplevelse tycker jag.
Så, jag lyckades bygga det mesta som fanns att crafta på min lille flotte och kände liksom att livet leker. Det fanns inte direkt någon utmaning. För att göra det mer som en utmaning kan man kanske limitera hur mycket bråte som kommer ens väg? Ganska orimligt också att inte veta vart all bråte kom ifrån, så ett intro där man hamnar på flotten vore smutt. Jag har lagt en 200 timmar på The Forest och fick vibbar från det spelet direkt, mycket säkert för att det är Unity engine båda två, och det är absolut ingen nackdel jag gillar interfacet och grafiken och stämningen i den motorn.
Trots saknad av en utmaning och ljud så kändes spelet rätt smutt att lira, så jag väntar på nästa prototyp nu!
PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB
Intressant ide, i stil med "Stranded Deep" - fast i mikroskala.
Fråga bara: vart kommer materialet från som spelaren ska bygga med? Dyker den upp magiskt eller är det nåt man måste samla på sig i början? Eller dyker det upp "driftwood" och liknande skräp på havet?
Exempel: För att kunna göra fuktfällor och liknande så krävs plast, och saker som kondenserar (växter). Att göra en destilator eller osmosis punp kräver också plast och dessutom slangar.
Berätta gärna mer om spelmekaniken på er facebooksida. Vill inte behöva ladda ner spelet bara för att se hur ni har tänkt att spelet ska funka.
/I
(pysslar med överlevnad på fritiden)
Mycket kring hur saker kommer fungera är fortfarande inte definerat Men ja, mycket av det man använder för att crafta kommer som drivved. Eventuellt ska man kunna ankra vid väldigt små öar t.ex. för att kunna samla mer värdefulla grejer.
Yes, vi ska försöka fylla ut infon om spelet på våra sociala platformar inom kort!
Tack för visat intresse!
Testade spelet en sväng, ganska schysst feeling att stå där på flotten. Man saknar dock ljud, utan ljud får man ingen riktig upplevelse tycker jag.
Så, jag lyckades bygga det mesta som fanns att crafta på min lille flotte och kände liksom att livet leker. Det fanns inte direkt någon utmaning. För att göra det mer som en utmaning kan man kanske limitera hur mycket bråte som kommer ens väg? Ganska orimligt också att inte veta vart all bråte kom ifrån, så ett intro där man hamnar på flotten vore smutt. Jag har lagt en 200 timmar på The Forest och fick vibbar från det spelet direkt, mycket säkert för att det är Unity engine båda två, och det är absolut ingen nackdel jag gillar interfacet och grafiken och stämningen i den motorn.
Trots saknad av en utmaning och ljud så kändes spelet rätt smutt att lira, så jag väntar på nästa prototyp nu!
Ja, avsaknaden av ljud är definivt en nackdel Allt är i ett väldigt tidigt stadie, och vi är väldigt få som arbetar på det, så just nu fokuserar vi mest på att få in features, därav har balanseringen av törst, hunger och mängden drivved lidit lite Kul att du är intresserad dock! Följ oss gärna på våran facebook, instagram eller twitter så du inte missar när nästa prototypen släpps
Skojj! Jag är ett stort fan av survivals, helst så mycket sandbox och så lite zombies som möjligt. Jag provade som allra snabbast men tänker spela lite mer senare. Dock listade jag aldrig ut hur man drack det renade vattnet. Såg mest ut som jag hällde ur vattnet istället för att dricka det?
Cool idé! Nappade direkt
Ni har säkert redan planer men inte hunnit implementera allt än men jag matar på så får ni sålla i mitt tyckande. Har dock inte facebook så jag kan inte fylla i formuläret. Hoppas ni drar nytta av infon via nedanstående i alla fall.
Det första jag slås av är avsaknaden av info. Vad gör alla sakerna? En kort informativ text om varje grej hade varit kanon, gärna med lite humor i också.
Jag gick ju teknisk psykoligi på gymnasiet för 100 år sedan och den kursen gick ju ut på att lära sig om saker som egentligen är ganska komplicerade när man tänker efter men som vi gör och förstår utan att tänka på dem på grund av att de utformats på ett smart sätt. Exempelvis så förstår de flesta att rött betyder något illa eller rent av stopp redan innan de tagit körkortet. Tänker ni på handtagen på dörrarna till vissa butiker exempelvis så är den sidan du trycker på dörren utformad med en platt fyrkant som handtag medans dragsidan är utformad som en lång stav för att få bättre grepp. Försök ha sådana saker i åtanke när ni lägger till content. Sätt er in i den dummaste användaren ni kan tänka er och se om ni fattar hur ni ska ta er framåt och se om det finns något smart sätt att göra det självklart på.
En sak att börja med är att sätta siffror på actionbaren så att man förstår vilken ruta som är vilken siffra utan att behöva räkna varje gång. Kasta fram en ikon kanske för inventoryt eller visa på något annat sätt vilken knapp man ska använda för att få fram den. Gör det enkelt med sådana saker för användaren.
Ljud! Något lugnt susande och småplaskande hade gett en enorm känsla tror jag. Kanske lite ploppljud när man fiskar osv hade också varit najs.
Kanske jag som inte kollade tillräckligt noga men är det någon skillnad på att simma ut och hämta materialet jämfört med att kasta krok? Kanske kunde vara en viss risk i att simma ifrån flotten jämfört med kroken. Hajar/Kracken/drar mer energi eller något liknande kanske.
Sedan är jag ju en fan av att ha ett mål i spel. Personligen har jag lite svårt för just sandboxes och så. Hur länge ska man klara sig för att klara sin resa? Finns det olika sätt att nå målet? Kanske redan finns ett mål bara att jag inte hunnit spela tillräckligt. Men då är vi tillbaka på tydligheten.
En sak jag reagerade på var att potatisen växer utan att du behöver göra något. Låt mig plantera om dem!
Vattnet gav inte vatten utan mat när jag drack det men jag antar att det är en bugg.
Sist men inte minst, mer content behövs. Men det tror jag ni redan har planer för.
Fattar inte vad jag ska göra annat än att samla grejer och äta potatis. Mer info om hur man tar sig vidare i spelet ingame (och gärna utanför) hade varit bra.