Fotbolls-VM 2010

Medlem

Hehe. Dom fick bara 1-1, synd bara att det skulle ha varit 1-0 till NZ.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MFC
Medlem

Ska bli intressant att se om Frankrike ens har ett landslag som spelar på tisdag mot Sydafrika... jättegräl i landslaget som slår det mesta som hänt på ett VM på väldigt länge.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

1-1 och Italienarna gjorde det de kan bäst - fuska.
Stor eloge till Nya Zeeländarna.

MFC: Håller med, riktigt kul med drama.

"Kaoset ska ha tagit en början redan när ”Les Blues” anlände till träningsplanen tidigt på söndagen. Medan merparten av truppen klev av bussen för att hälsa på fans som samlats, stannade Domenech och Patrice Evra kvar, skriver AP. Efter en lång stund kom duon ut och en till synes upprörd Evra ska då ha råkat i diskussion med en fystränare.

När stämningen hade lugnat sig överlämnade Evra ett brev från spelartruppen till ledningen innan samtliga återigen klev på bussen och reste iväg.

"Alla spelare i Frankrikes trupp vill utan undantag visa sitt motstånd mot det franska fotbollförbundets beslut att utesluta Nicolas Anelka från VM", löd spelarnas brev."

Ska bli intressant att se Domenechs presskonferens senare ikväll.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem

oddset på sydafrika är 3.30 på Expekt.. om det blir walk over så kan det bli en fin slant


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Och så kommer ryktet att fransmännen vägrar spela sista matchen om inte Anelka får komma tillbaka!

WOHOO!

3,30 på Sydafrika är snart 1,25 på Expekt!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av MFC:

Och så kommer ryktet att fransmännen vägrar spela sista matchen om inte Anelka får komma tillbaka!

WOHOO!

3,30 på Sydafrika är snart 1,25 på Expekt!

buhu, så här skriver Expekt

Om minst en tävlande inte kommer till start räknas spel på evenemanget som ogiltigt och insatserna betalas tillbaka (oddset sätts till 1.00).

Som man säger på franska, Merde!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tusan!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Spelade du med handen lille Fabiano? Jaså inte, då såg inte jag det heller.

Jävla klåpardomare!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

MFC
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Jävla klåpardomare!

Det finns en Martin Hansson i varje domare...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tyvärr är det ju så.. Att missa två hands är nästan en mindre bedrift.

Oj, rött på Kaka. Stackars Keita som fick huvudvärk i bröstet när han försökte springa ner honom.

Riktigt grisig match nu på slutet, fransmännens barnsjukdom verkar smitta. Riktigt synd för VM.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Äh, det är ett jävla whine. Såg inget man inte ser varje minut från gamla goda engelska ligan för 30-40år sen - då utan benskydd.

Irriterar mig på "experterna" som sitter och säger att domarna gör en dålig match endast när de inte visar ut ivorianerna. De missade två solklara hands vid 2-0 (vilket dödade matchen) och innan de så kan jag inte heller säga att de gjorde ett bra jobb med varken tacklingar bakifrån eller annat gruff. Linjemannen på den bortre sidan vinkade inte för någonting på hela matchen.

Återigen intressant att se att s.k. världsstjärnor inte kan hålla huvudet kallt bara för att någon skrapar dem på hälsenorna.

Överlag en bra dag i VM.
Paraguay spelar ut Slovakien.
Italiens magplask mot Nya Zeeland.
Brasilien vinner över Elfenbenskusten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Allt whine är ganska befogat, så kallade världspelare fuskar och andra går in för att skada. Detta ramas fint in av både kommentators- och domaridioti.

Alla (inklusive experterna) gjorde en dålig match.

Nya Zeeland gjorde trots allt dagen lite roligare, vi får hoppas på mer sådant.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Ganska bra match Brasilien-Elfenbenskusten. Synd bara att båda lagen (framförallt Elfenbenskusten) börjar spela så fult på slutet.

Medlem

Brassarna filmade ju vid var och varannan duell, men när en ivorian gör likadant blir det hus i helvette.

Som jag tidigare "lobbade" för så tycker jag både domare, kommentatorer och saker runt omkring avgjorde matchen långt innan den "spårade ur".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Mot slutet när det var typ 5 min kvar så låg en Brasse på gräset hela tiden! Blev riktigt irriterande till slut.

Medlem

Och kommentatorerna... alltså vad fan.
Handssituationen: "Det första var inte meningen."
Spela roll att det inte var meningen? Armen är på ett ställe där den inte ska vara och han får bollen på den. Precis likadant som när Serberna har tagit med hand, och då lät det annorlunda i tv4-studion.

Man blir så irriterad på favoriseringen av de "stora" lagen. Och hittills tycker jag det varit mest tydligt från domarna i Nya Zeeland - Italien (där fyra av fem 50/50-situationer gick italienarnas väg) och kommentatorerna i Brasilien - Elfenbenskusten (där allt var okej från Brasiliens håll, för det var "inte meningen").


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Undrar hur det är med mutor.

Skrivet av v1ctory:

Stackars Keita som fick huvudvärk i bröstet när han försökte springa ner honom.

Haha, kul skrivet Jag hade en klasskompis på mellanstadiet som alltid sprang iväg gråtandes och höll om armen om någon sparkade honom på benet. Fick liksom lite ont i fel ställe...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Undrar hur det är med mutor.

Skrivet av v1ctory:

Stackars Keita som fick huvudvärk i bröstet när han försökte springa ner honom.

Haha, kul skrivet Jag hade en klasskompis på mellanstadiet som alltid sprang iväg gråtandes och höll om armen om någon sparkade honom på benet. Fick liksom lite ont i fel ställe...

Var han möjligtvis från Italien ? Eller dom kanske inte håller sig någonstans dom slänger sig....

MFC
Medlem

Han filmade inte!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Haha MFC, så skön png

Medlem

Underbart med en Chilensk seger, hoppas nu att "vi" kan sno en poäng från Spanien eller att Schweiz spelar kryss mot Honduras.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Jozo:

Haha MFC, så skön png

Det är en .gif!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Haha, bra där MFC


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Det blev spännande igår, hoppas på lika spännande idag. Både England och Tyskland har press på sig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Ambassadör
League of Legends

Alltid lika kul att se topplag spela mot press. Tyckte spanien schweiz var en riktigt rolig match även fast det var spel mot ett mål. Kan bli intressant dag idag med

riktigt skön .gif, MFC

MFC
Medlem

Ghana - Tyskland 0-0
Australien - Serbien 0-0

Efter första halvlek

Fotboll - Samba 30 - 0

Full tid


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tur var väl att de två lagen som förtjänade mest (notera "mest") som gick vidare. Och det kommer bli svårt att sova nu när jag är så uppspelt över att Tyskland klarade det - alltid orolig annars.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Frankrike sög verkligen.


signatur

I got it from my mama!

Inaktiv

Förresten, jag har skrivit ett litet inlägg i min blogg om fotboll overall, ta er en titt vetja!


signatur

I got it from my mama!

Medlem

ahaha för italien :].
Imorgon så kommer portugal gå till slutspel :D..

Skriv svar