Därför blev Aliens: Colonial Marines så dåligt

Robot
Därför blev Aliens: Colonial Marines så dåligt

Efter sju års utveckling lämnade Alien-spelet från Gearbox som mest en sur eftersmak.

#aliens-colonial-marines, #gearbox-software, #borderlands, #duke-nukem-forever, #3d-realms, #timegate-studios, #borderlands-2, #sega


Medlem
Därför blev Aliens: Colonial Marines så dåligt

Gearbox suger helt enkelt. Bara att hålla sig borta från det skämtföretaget.

Medlem

Var nära på att köpa spelet. Gjorde lite forskning, och efter ett tag tänkte jag "How about no".

Gearbox har verkligen fläckat ned sina byxor, och Borderlands är inte en klockren träff bara för att det säljer mycket. Trist att de har betett sig på det här viset.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tyckte det var riktigt kul i coop


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

k3m
Medlem

Tråkigt och vilka jädrans klåpare alltså.

Medlem

Galet att man kan förstöra så mycket.

PS.

Citat:

En personerna Kotaku pratat med säger att "spelet känns som det vore utvecklat på nio månader...

I can't get my head around it. Kan man eller kan man inte skriva så? Jag vet inte!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så trist att både Alien och Predator läggs i fel händer hela tiden. Jag tycker det inte känns som de fått rättvisa i varken film eller spel-väg på lång tid nu.

Är det inte dags att sälja båda varumärkena till några nya företag som vill blåsa lite liv i dessa ikoniska sci-fi titlar igen!?

Inaktiv

Förjävligt av Gearbox att skita i spelet för att satsa på Borderlands istället. Märkligt att Sega inte stämmer skiter ur dom. Ganska uppenbart att dom tagit pengar från Sega för att finansiera BL

Medlem

Spelar hellre det gamla aliens vs predator än detta!

Medlem
Skrivet av Zappa:

Gearbox suger helt enkelt. Bara att hålla sig borta från det skämtföretaget.

Nu ska vi se..
HL: Opposing Force
HL: Blue Shift
Brothers in Arms: Road to Hill 30, Earned in Blood samt Hell's Highway
Borderlands 1 / 2

Jo visst, dom suger ju helt klart hårt.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Gearbox, ni är kassa

Ni borde får hjälp av Crytex

Medlem

Det är mänskligt att fela, men lura sina fans är bara oprofessionellt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag tycker att det är synd att spelet inte blev bättre, det hade ju helt klart en enorm potential. Märkligt att varumärket behandlas så respektlöst som så här.

Nåja. Jag hoppas på nästa Alien/Predator/Marine spel i stället


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Sega har gjort fel själva. Att bara skylla på Gearbox (eller Timegate) är fel.

Först gick de ut med nyheten om spelet alldeles för tidigt, i princip innan spelet ens påbörjats.

Sen borde de faktiskt ha stoppat projektet. Det blev ju "on hold" ett tag, och frågan var uppe hos Sega. Men de tyckte väl att de hade för mycket pengar redan investerade och ville försöka få tillbaks lite av det genom att släppa ett spel de visste inte var bra.

Inaktiv

Enda spelen som Gearbox gjort bra var Brothers in arms enligt mig. Eller ok, Borderlands 2 var väl rätt bra, lite väl mycket grinding bara.

Medlem

Kom ihåg att det inte är Gearbox som har gjort spelet i sig.. det är sammanlagt typ 5-6 utvecklare som varit å pillat.. klart det blir katastrof.

Medlem

Jag känner lite att det var TimeGate studios fel, även om arbetet/ansvaret låg på Gearbox så var det inte deras fel direkt, TimeGate gjorde ett dåligt arbete som inte levererade mot det som Gearbox betalade eller förväntade sig.

Visst man kan skylla på Gearbox för att inte varit ansvarsfull/respektfull till licensen. Men dem betalade(?) TimeGate och resultatet blev inte vad varken Pitchford eller fansen ville ha.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Zappa:

Gearbox suger helt enkelt. Bara att hålla sig borta från det skämtföretaget.

Nu ska vi se..
HL: Opposing Force
HL: Blue Shift
Brothers in Arms: Road to Hill 30, Earned in Blood samt Hell's Highway
Borderlands 1 / 2

Jo visst, dom suger ju helt klart hårt.

När man tänker på att de senaste 4 spelen de släppt (vad jag vet) är Borderlands 1 o 2, Duke Nukem Forever och Aliens CM, så börjar det bli 50/50 om de släpper bra spel i framtiden. Man ska inte titta blint på det förflutna, vad är oddsen för att t.ex. Rare Ltd. släpper ett nytt fantastiskt Conker spel istället för flera Kinect titlar?

Jag säger inte att Gearbox suger direkt, har inte något emot deras spel men relativt mediokra är de nog dessa dagar. Sen att inte avsluta sina project och sälja dem som "sitt" och att det sedan kommer fram att de varit lata och släppt ett skämt till spel är inte bra av ett företag att göra om de vill ha minsta lilla trovärdighet. Får ju hoppas att de skärper sig istället för att släppa spel under sitt namn som är skit bara för att lura till sig mera pengar, visst det är ännu bara DNF och Aliens CM som är de stora exemplen, men stora är de, hus ska man kunna lita på att deras nästa spel inte gått samma banor?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Hatar gearbox efter detta misslyckade spec efter alla ord "STORYN KOMMER VARA HELT AWESOME FÖRMODLIGEN NÅGOT NI ALDRIG SETT!"

Men hurrni visst vore de ballt med Amnesia stil fast Alien universe?

Medlem
Skrivet av Rabieskorv:

Hatar gearbox efter detta misslyckade spec efter alla ord "STORYN KOMMER VARA HELT AWESOME FÖRMODLIGEN NÅGOT NI ALDRIG SETT!"

Men hurrni visst vore de ballt med Amnesia stil fast Alien universe?

Holy shiz, det hade varit så jävla coolt. Väldigt lite vapen, bara din radar som piper, så får du gömma dig och hoppas på att du inte blir uppäten, fyfan vilken stämning!

Medlem

Spelet målades ju nästan upp som en riktig uppföljare till filmen, att spelet skulle förstärka storyn i filmen och kanske ge svar på vissa ouppklarade frågor. I stället så blev spelet skit och hade i stort sätt inget med Aliens att göra. Man hittade på en massa dumma Alien-klasser. Nog för att Xenomorphs antar skepnader utefter sin värd, men seriöst, Boiler, Spitter, Crusher? L4D much?

Filmerna som innehöll annorlunda Xenomorphs förklarade åtminstone varelsernas ursprung, varför dom är speciella. The Runner från Aliens 3 är t.ex. baserad på en hund. Predalien från AVP är baserad på en Predator osv. Här har man ju bara gjort något missbildat och gett det ett löjligt namn.

Sen är det inte ens värt att börja skriva om den största lögnen av dom alla, att spelet skulle vara bra. Det dom visade upp i demot såg jävligt lovande ut, och under en lång period så hade jag det förhandsbokat. Det avbokades dock snabbt efter att dom hade visat trailern. I demot så var spelet mörkt, stämningsfullt och såg riktigt snyggt ut, men i stället så fick vi den här skiten och många blev lurade på sina pengar. Mitt förtroende för Gearbox vilar på havets botten just nu. Först Duke Nukem Forever och nu detta. Det verkar som att Gearbox skiter i kvalité nu för tiden, utan släpper vilket skit som helst för att få in alla pengar dom kan få och struntar helt och hållet i sitt rykte. Dom har mycket att bevisa för att återfå mitt förtroende. Tvivlar på att Borderlands 3 kommer räcka, men vi får väl se.

Medlem

"Vi har en känsla av att de inte kommer att få fler uppdrag från Sega i alla fall." Och jag har en känsla av att de inte kommer få några uppdrag av andra utgivare heller. Kan även se att detta spel samt DNF kommer få många (inklusive mig själv) att tappa förtroendet för Gearbox. Så frågan Gearbox bör ställa sig är om detta varit värt det, för som man kan se på Kickstarter så får en utvecklare det väldigt svårt om detta förtroende inte längre finns (tänker här på projektet Godus).

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Zappa:

Gearbox suger helt enkelt. Bara att hålla sig borta från det skämtföretaget.

Nu ska vi se..
HL: Opposing Force
HL: Blue Shift
Brothers in Arms: Road to Hill 30, Earned in Blood samt Hell's Highway
Borderlands 1 / 2

Jo visst, dom suger ju helt klart hårt.

Ja de suger numera, man kan inte leva på gamla meriter och tro att man kan göra så som de gjort med Aliens, jag skiter ärligt talat i vad de gjort innan då deras attityd (eller snarare Pitchfords attityd) är under all kritik. Jag vet inte hur det är med andra men för mig spelar det ingen som helst roll ifall Borderlands 2 är det bästa spelet som gjorts, något köp blir det iaf inte för mig längre och detta gäller samtliga framtida spel som de står bakom.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Zappa:

Gearbox suger helt enkelt. Bara att hålla sig borta från det skämtföretaget.

Nu ska vi se..
HL: Opposing Force
HL: Blue Shift
Brothers in Arms: Road to Hill 30, Earned in Blood samt Hell's Highway
Borderlands 1 / 2

Jo visst, dom suger ju helt klart hårt.

Ja de suger numera, man kan inte leva på gamla meriter och tro att man kan göra så som de gjort med Aliens, jag skiter ärligt talat i vad de gjort innan då deras attityd (eller snarare Pitchfords attityd) är under all kritik. Jag vet inte hur det är med andra men för mig spelar det ingen som helst roll ifall Borderlands 2 är det bästa spelet som gjorts, något köp blir det iaf inte för mig längre och detta gäller samtliga framtida spel som de står bakom.

Att bojkotta ett företag för att dom släppt ett katastrofspel de senaste åren (Duke Nukem räknas inte, seriöst, alla visste att det skulle floppa innan det ens släpptes) är ju helt galet. Speciellt när dom släppt ett par som är mer eller mindre succéer (Borderlands)

Att dessutom säga att "gamla meriter inte gäller" är ännu mer galenskap, Hoppla Valve, ni har inte släppt ett vettigt spel på år.. ni suger!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Efter Duke Nukem Forever så undrar jag varför någon alls trott att dom skulle lyckas med ett spel som utvecklats så länge.

KoP
Medlem
Skrivet av Zappa:

Gearbox suger helt enkelt. Bara att hålla sig borta från det skämtföretaget.

Det skulle jag inte påstå. Men dom ska hålla sig till sina egna spel, då kan dom faktiskt åstadkomma bra grejjer som Borderlands 1 och 2.

Medlem

Sån jäkla BS. Att skala ner till konsol kan jag köpa men att plocka bort allt vad en pc är kapabel till är ju ren o skär dynga, spelet är designat på en på pc och så vitt jag vet så var ju E3 demot kört i realtid på en pc. Och storyn om de nu hade tillgång till allt som franschisen hade att erbjuda måste de ha anställt Uwe Boll som storydesigner. Vad jag stör mig mest på är alla "hysch hysch" fasoner som de har börjat med. Fan är spelet trasigt, inte färdigt eller rent av skit, säg det med en gång och börja om från början. I längden skadar det företaget mer att ljuga och lura sina kunder än att vara ärliga. Tänk om nästa spel från säg Gearbox har samma öde? Blir det konkurs eller sopar de bara det också under mattan. Randy Pitchford har ju inte ens kommenterat nåt officiellt, han som snacka så mycket om hur bra det skulle bli.

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Zappa:

Gearbox suger helt enkelt. Bara att hålla sig borta från det skämtföretaget.

Nu ska vi se..
HL: Opposing Force
HL: Blue Shift
Brothers in Arms: Road to Hill 30, Earned in Blood samt Hell's Highway
Borderlands 1 / 2

Jo visst, dom suger ju helt klart hårt.

Ja de suger numera, man kan inte leva på gamla meriter och tro att man kan göra så som de gjort med Aliens, jag skiter ärligt talat i vad de gjort innan då deras attityd (eller snarare Pitchfords attityd) är under all kritik. Jag vet inte hur det är med andra men för mig spelar det ingen som helst roll ifall Borderlands 2 är det bästa spelet som gjorts, något köp blir det iaf inte för mig längre och detta gäller samtliga framtida spel som de står bakom.

Att bojkotta ett företag för att dom släppt ett katastrofspel de senaste åren (Duke Nukem räknas inte, seriöst, alla visste att det skulle floppa innan det ens släpptes) är ju helt galet. Speciellt när dom släppt ett par som är mer eller mindre succéer (Borderlands)

Att dessutom säga att "gamla meriter inte gäller" är ännu mer galenskap, Hoppla Valve, ni har inte släppt ett vettigt spel på år.. ni suger!

DNF håller jag med om, det kan inte Gearbox få skulden för men detsamma kan jag inte säga om Aliens. De gjorde ett avtal med Sega där de kom överens om att göra ett spel baserat på deras IP således är det de som är ansvariga, finns inga ursäkter. De valde att satsa på sina egna IP och det går rykten på nätet att de kan ha använt pengar från Sega för sitt egna spel.

Verkar som du missförstår mig, jag pratar inte om att utvecklare måste släppa en massa spel vad jag pratar om är att släppa spel som helt uppenbarligen är ett hån mot fansen. Vad jag även pratar om är att de inte varit ärliga, de har medvetet visat upp en demo på ett spel som sedan visat sig vara falsk. Det jag såg på E3 pekade på ett bra mycket mer genomarbetat spel och jag vart rejält sugen för det som visades kändes som Aliens. Bara en sådan sak som att en soldat frågar hur många fingrar han håller upp och får fingret som svar känns mer som Aliens än något jag sett från det färdiga spelet. Och då har jag inte ens nämnt hur Aliens rörde sig i demot kontra den färdiga produkten. Nej detta är så nära falska marknadsföring man kan komma och det är olagligt, kanske dags att någon säger ifrån och visar att sådant här inte accepteras och låter det prövas i en domstol.

123
Skriv svar