Första intrycket från Oculus Rift

Robot
Första intrycket från Oculus Rift

Tillsammans med Double Fines äventyrsspel och Android-spelkonsolen Ouya har 3d-hjälmen Oculus Rift framstått som något av ett flaggskepp för drömmar förverkligade på Kickstarter.

#starbreeze-studios, #brothers-a-tale-of-two-sons


Medlem
Första intrycket från Oculus Rift

Härligt! <avundsjuk>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Att den inte (än) har position tracking gör att man känner sig mer åksjuk och yr.

Du kan förvisso vrida vyn åt flera håll med inte flytta vyn i exempelvis sidled, fram, bak eller ner. Så när du rör huvudet, så hänger inte synen i spelet helt med hur huvudet rör sig. Det blir extra påtagligt om man exempelvis lutar sig framåt för att titta närmare på något.

Denna missmatchning gör att hjärnan inte riktigt följer med.

Medlem

Fan va kul att vi svenskar fått testa på den och förklar på ett tydligt språk hur denna är. Jag var med på kickstarter tiden och fick höra om dessa. Alla spel som jag spelar idag känns så tråkiga när jag ser mig själv använda dessa. Jag tänkte direkt : Playboy mansion + Oculus Rift.. Hade varit grejer!

Medlem

Haha Fares är fan underbar! Nu vill jag också ha [en?] Oculus Rift.


signatur

Have a good time!

Medlem

så sjukt jävla sugen på att få testa en. ska lätt ha en när dom väl börjar säljas.


signatur

God is dead

Medlem

Men va fan, nu har ni fått testa er. Då kan jag ta den nu


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Paladia:

Att den inte (än) har position tracking gör att man känner sig mer åksjuk och yr.

Du kan förvisso vrida vyn åt flera håll med inte flytta vyn i exempelvis sidled, fram, bak eller ner. Så när du rör huvudet, så hänger inte synen i spelet helt med hur huvudet rör sig. Det blir extra påtagligt om man exempelvis lutar sig framåt för att titta närmare på något.

Denna missmatchning gör att hjärnan inte riktigt följer med.

Vad innebär det? att man själv märker vart man är typ eller?

Medlem

Occulus Rift är framtiden. Men de har hittills problem med lag input. Detta märks särskilt i väldigt snabba spel. Kanske har mindre betydelse i t.ex. äventyrsspel och vissa rollspel.

Medlem

Jag kommer köpa konsumentversionen dag 1! Det enda som håller mig tillbaka nu är upplösningen. Jag hoppas även att den kommer stöda 6 DoF (Six degrees of freedom) precis som TrackIR. Då jävlar kommer det bli läskigt

Geeks Gaming

Occulus Rift + Star citizen *drägel*

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Occulus Rift + Star citizen *drägel*

Oh yes!

Medlem

Har själv testat en liten stund, det är fruktansvärt ballt och tror definitivt att detta kan vara framtiden inom gaming.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Occulus Rift + Star citizen *drägel*

Det där låter som svaret på "I wanna know what love is".


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fanns inte detta på 80 talet?

Medlem
Skrivet av Charstone:
Skrivet av Jinxswe:

Occulus Rift + Star citizen *drägel*

Oh yes!

Oh....shiiiiiit! Nästa år kommer bli episkt


signatur

Game long and prosper

Skribent
Skrivet av nils45:

Fanns inte detta på 80 talet?

90-talet var det väl. Försöker minnas vad den där jäkla maskinen med hjälm, "pistolkontroll" och någon jäkla bur man stod i hette. Testade det på någon spelmässa i Borås för en herrans massa år sedan. Rätt coolt ändå.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Mitt största problem med Occulus Rift är just upplösningen. Tycker dem borde börjat med en högre upplösning redan från början men det kan ha problem med sig som jag inte vet om.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av nils45:

Fanns inte detta på 80 talet?

90-talet var det väl. Försöker minnas vad den där jäkla maskinen med hjälm, "pistolkontroll" och någon jäkla bur man stod i hette. Testade det på någon spelmässa i Borås för en herrans massa år sedan. Rätt coolt ändå.

http://cinemassacre.com/2012/02/15/virtual-reality-stuntmaste...

Medlem

Ni är så jäkla sköna alltså!

"Oculus Rift - När du vill vara dig själv för en stund"


signatur

Niet.

Medlem

Det här behöver ett porrspel för marknadsföringen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Fan vad ballt! Får våta drömmar om möjligheterna i spel som Arma III. "lean" runt husknutar och möjligheterna i fordon kommer bli wunderbara.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det här behöver ett porrspel för marknadsföringen.

"Please select gender"
"Female"
"Oh, god, what is going on"


signatur

Nämen!

Medlem

Bra skrivet Victor. Jag är personligen mest orolig för just åk-/simuleringssjukebiten, lider tyvärr rätt hårt i vissa spel Antingen av för låg FOV, eller en oprecis rörelse med eftersläpningar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Detta har det ju försökts med förr utan att det blivit nått av det. Får se denna gång!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Satheus:

Mitt största problem med Occulus Rift är just upplösningen. Tycker dem borde börjat med en högre upplösning redan från början men det kan ha problem med sig som jag inte vet om.

kan ju vara en kostnadsfråga. Onödigt med dyra komponenter i prototyperna.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Occulus Rift + Star citizen *drägel*

Det borde funka utmärkt i flygsimmar ja. Bilspel kan jag också tänka mig är grymt.

Men som sagt upplösningen måste bli högre. iaf 720p på varje öga. Helst ännu högre.

Jag lirade Skyrim med Sonys HMZ-T1 och det var rätt fett så jag har stora förhoppningar om detta.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Mitt största problem med Occulus Rift är just upplösningen. Tycker dem borde börjat med en högre upplösning redan från början men det kan ha problem med sig som jag inte vet om.

Nämn en 1080p panel i storleken 5-8 tum som fanns till salu till allmänheten för ett år sedan när de började sätta ihop devkiten.

Det finns i princip inte ens någon sådan panel att köpa separat nu. Nästan alla högupplösta skärmar i den storleken är utvecklade av eller för mobiltelefontillverkare som inte kommer att dela med sig av sin teknik. Det har lett till att Oculus även i dagsläget har problem med att hitta en lämplig skärm.

Medlem

Rift + star citizen oh yeah.
Även Arma 2&3 kommer bli riktigt awesome .
Kommer behövas många extra par boxers om det kommer rift stöd till dayz standalone.

Medlem

Ångrar att jag inte kastade in pengar i deras kickstarter så man hade suttit på en utvecklarprototyp, Bruce video från Skyrim är ju ren tortyr:

123
Skriv svar