Nooooo! Star Wars-RPG med Witcher-ambitioner nedlagt
Skulle ha blivit Star Wars-världens svar på The Witcher och Fallout, men Kickstarter-kampanjen avbröts.
#the-witcher-3, #fallout-4, #disney
20-åringen från Texas har absolut ingen koll på det där med varumärkesskydd.
Steg 1: Lägg upp en Kickstarter för ett Star Wars RPG.
Steg 2: Kontakta Disney om rätten att använda varumärket.
Är det verkligen rätt ordning?
För det andra, 200000 dollar för att göra ett open world Star Wars RPG, lika omfattande som The Witcher 3. News flash!!! Witcher 3 kostade cirka 81 dollar miljoner att utveckla.
Missförstå mig inte. Om jag fick spela ett Star Wars RPG i samma skala som The Witcher 3 så skulle jag få nerdgasm. Men killen var helt klart ute och cyklade.
Tro mig, även ifall han hade fått tillåtelse hade det antingen inte blivit av eller blivit ett fjasko. Folk underskattar alltid brutalt den tid och kunskap som krävs för 'AAA' titlar.
Ta CD Projekt som exempel. De använde 200 kompetenta anställda som arbetade veckorna i ända i ett flertal år för att komma fram till Witcher 3. Jämför med detta spel där alltså en 20 åring utan tidigare erfarenhet ska fixa ihop ett liknande storskaligt RPG till 2017 med hjälp av några studenter. Jepp.
edit - insåg precis att jag skrev i princip samma sak som Bennii innan mig
På tok för lätt att lägga upp trams-projekt på Kickstarter utan backning.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Vilket jävla skämt att nån ens tror att det hade blivit något vettigt även om han fått alla pengar och tillåtelse att göra spelet. Större chans att postkodsmiljonären ringer mig ikväll
Jag vågar nästan lova att 95% av alla som pledgade bara gjorde det för att trolla. Om du läser kommentarerna som lämnats där så ser du att hans så kallade backers inte verkar ta det hela särskilt seriöst. Bl a Neogaf hade en field day med den här Kickstartern häromdagen och då damp det in tusentals med dollars. Inga pengar dras ju förrän Kickstartern har nått sitt mål och det var rätt uppenbart att den här aldrig skulle göra det.
På tok för lätt att lägga upp trams-projekt på Kickstarter utan backning.
Lätt är det men svårt att lyckas. En dålig kickstarter har oftast inga större chanser. Dåliga och trams sollas bort av massan då flesta personerna är vettiga nog att inte kasta pengar i sjön.
Den här killen levde ENDAST på "Star Wars" och inget annat. Hade han skrivit samma skit men haft ett helt annat IP hade han bara fått en snärt på pungen.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Ja med tanke på vad SWTOR kostade och vad det blev av det är ju 200.000 så kul skämt att man får ont i lilltån, och ännu roligare är att folk alltså faktiskt gav honom pengar.
Inte konstigt att Molyneux fick ihop pengar till Godus trots att folk borde veta hur full av skitsnack den mannen är. (Nu gillar jag i och för sig Godus i alla dess otaliga iterationer.)
Man måste få drömma sig bort ibland.
20-åringen från Texas har absolut ingen koll på det där med varumärkesskydd.
Steg 1: Lägg upp en Kickstarter för ett Star Wars RPG.
Steg 2: Kontakta Disney om rätten att använda varumärket.
Är det verkligen rätt ordning?
För det andra, 200000 dollar för att göra ett open world Star Wars RPG, lika omfattande som The Witcher 3. News flash!!! Witcher 3 kostade cirka 81 dollar miljoner att utveckla.
Missförstå mig inte. Om jag fick spela ett Star Wars RPG i samma skala som The Witcher 3 så skulle jag få nerdgasm. Men killen var helt klart ute och cyklade.
Om jag förstått det rätt så är det ett skämt.
Tro mig, även ifall han hade fått tillåtelse hade det antingen inte blivit av eller blivit ett fjasko. Folk underskattar alltid brutalt den tid och kunskap som krävs för 'AAA' titlar.
Ta CD Projekt som exempel. De använde 200 kompetenta anställda som arbetade veckorna i ända i ett flertal år för att komma fram till Witcher 3. Jämför med detta spel där alltså en 20 åring utan tidigare erfarenhet ska fixa ihop ett liknande storskaligt RPG till 2017 med hjälp av några studenter. Jepp.
edit - insåg precis att jag skrev i princip samma sak som Bennii innan mig
Det var faktiskt så många som 1500 personer som arbetade med witcher 3 + 500 personer för voiceovers, själva studion bestod av ca 240 personer.
Lite off-topic men antalet mantimmar som har lagts på witcher 3 vågar jag inte ens gissa mig till och ändå ser man folk som jämför early access spel, gjorda av ett litet indieteam, med witcher 3...