Quiz – Världens största spel
1/10 Korrekta svar!
Dina "vänner" (d.v.s. din mor och far) önskar att de döpt dig till "Eli Tist". Kom igen, testa nåt annat än de där obskyra indiesakerna på Steam som INGEN hört talas om.
Lööööjl!
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
8/10 Korrekta svar!
Ditt mellannamn är "AAA" och du börjar köa för nästa konsolrelease strax efter premiären för den förra.
Så fel man kan ha ibland. Var totalt bombsäker på alla svar och ändå lyckades jag få två fel, lustigt nog på två frågor där Nintendo var boven i dramat.
Jag menar;
HUR TUSAN HAR NINTENDO DS SÅLT SÅ JÄVLA MYCKET? Var ju tvungen att googla och den mackapären har Nintendo krängt hela 154.000.000 stycken av enligt Wikipedia.
Gissar på friserade siffror från Nintendos sida och en totalt okritisk media som vägrar göra något annat än att ständigt hylla skitföretaget, vad de än gör. Absolut har det inget med min egen okunskap på området att göra, inte alls. Nä, jag är int bitter för att jag bommade två enkla frågor som hade gett mig min första fullpott någonsin på FZ:s quizar.
Jag menar;
HUR TUSAN HAR NINTENDO DS SÅLT SÅ JÄVLA MYCKET? Var ju tvungen att googla och den mackapären har Nintendo krängt hela 154.000.000 stycken av enligt Wikipedia.
Gissar på friserade siffror från Nintendos sida och en totalt okritisk media som vägrar göra något annat än att ständigt hylla skitföretaget, vad de än gör. Absolut har det inget med min egen okunskap på området att göra, inte alls. Nä, jag är int bitter för att jag bommade två enkla frågor som hade gett mig min första fullpott någonsin på FZ:s quizar.
Testa att åka till ett land där man generellt bor 4 pers i ett 2rok på 50 kvadrat, eller ett land där man normalt pendlar 90 minuter om dagen... (Japan, Sydkorea etc).
Om du växte upp som barn där, så vill du nog ha ett DS.
Med vilken konsol som är störst så menar ni inte storleken?
Ironi+internet = svårt!
Personligen var min uppväxt allt annat än rik, 5 pers i en mindre 4:a och givetvis hade jag gärna ägt en DS då, men den hade inte uppfunnits än. Det som fanns var i samma format var typ Game & Watch och lite senare kom NES. Så jag misstror egentligen inte statistiken eller siffrorna, tyckte bara det var ett sanslöst stort antal de sålt.