Bugg- och optimeringsfixar i ny patch till Kingdom Come: Deliverance
Bethesda har en hel del att bevisa när de släpper nästa TES.
Hoppas vi slipper en massa tramsiga fantasy-rpg för flera år framöver.
Det har verkligen gått inflation i dessa.
TES-serien är för övrigt en av de mest överskattade spelserierna någonsin.
Hoppas vi slipper en massa tramsiga fantasy-rpg för flera år framöver.
Det har verkligen gått inflation i dessa.
TES-serien är för övrigt en av de mest överskattade spelserierna någonsin.
Håller helt med, srsly jag har oerhört svårt att fatta vad som får folk att bli så galna över TES serien, main storyn är nästan alltid tråkig, och side quests är väldigt "hit or miss" jag gillade en del större side quest lines (Tex den som gör en till vampyr) men overall? Meh.
Gothic 2 var by far bättre som rpg..
@Sapiens: re-reviewa Battlefield 4 också! Släpper man då släpper man, bara hoppas på word of mouth.
DICE/EA kan man dock inte påstå befinner sig i samma situation. Inte Codename Eagle eller ens BF 1942 vi snackar om här utan 4-6:e delen i serien (beroende på hur man räknar). Kingdome Come är ju första spelet för utvecklarna, borde ha lite överseende och tacksamhet över vad de försökt göra. Jäkla mirakel att de lyckades så väl som de gjorde.
@Dominus:
Ja! Håller med på bägge punkterna.
TES har i min mening inte varit bra sedan Morrowind. KC:D har förtrollat mig minst lika mycket som Morrowind en gång gjorde.
Hoppas verkligen Warhorse fortsätter och håller spelet levande med expansioner.
Rätt så sjukt/gött egentligen hur en lilleplutt-studio kan sätta en så stor drake som Bethesta på plats på det viset.
För övrigt så tycker jag att den nya patchen faktiskt har orsakat mer problem än vad jag hade innan...
Nu kan jag bla. inte sova i spelet längre. Är det någon mer som har råkat ut för det?
Det här är ju det absolut viktigaste:
"Late game player strength tweaked
Some combat perks that were unintentionally overpowered were tuned down.
Weapons scale less with high-level stats.
It should now be much harder to kill high-level enemies with one hit."
Vore intressant att veta i vilken grad de här grejerna har ändrats. Hoppas på massiv ändring. Spelet tvärdog för mig efter en viss punkt då striderna blev en barnlek.
Recensera om det här spelet FZ när de patchat spelet ett par gånger till.
Jag vill ha en andra åsikt och perspektiv från någon som inte blivit förstörd av nutides AAA-skräpmat.
Påstår inte att spelet är perfekt, det har sina problem men fan att det förtjänar en andra chans!
Läser du verkligen recensioner? Varför vill du ha åsikter från andra?
Det är ju en vänlig tanke, men vad betyder "en andra chans" det låter som melodifestivalen...
Om vi ska sätta dessa utvecklarna i särklass bör ju No man's sky också omrecenseras. Trots allt var det Hello Games första stora spel, måste ju ha lite överseende och tacksamhet över vad de försökte göra. Var ett mirakel att de lyckades så väl som de gjorde.
Visst, varför inte, om man nu tycker det är värt det. Resten av utvecklingsteamet kunde väl direkt inte hjälpa att de hade en lead director som var en mytoman. Sedan dessutom Sony som hjälpte till att överhypa spelet och av någon absurd anledning marknadsföra och sälja det som ett 60$ lir. Dock även efter nedsänkt pris och patchar är väl spelet knappast något att hänga i granen, men kanske lite mer på den nivån det borde befunnit sig från början.
Det här är ju det absolut viktigaste:
"Late game player strength tweaked
Some combat perks that were unintentionally overpowered were tuned down.
Weapons scale less with high-level stats.
It should now be much harder to kill high-level enemies with one hit."
Vore intressant att veta i vilken grad de här grejerna har ändrats. Hoppas på massiv ändring. Spelet tvärdog för mig efter en viss punkt då striderna blev en barnlek.
Håller med, när man väl kommer över en viss tröskel blir det istället alldeles för enkelt. Hoppas de kan tweaka till det som du säger.
Läser du verkligen recensioner? Varför vill du ha åsikter från andra?
Det är ju en vänlig tanke, men vad betyder "en andra chans" det låter som melodifestivalen...
Åsikter från andra kan vara positivt också. Typ hela våran civilisation bygger på att man kan ta in information från andra människor.
Sen med tanke på kvaliteten på dagens spel passar väl liknelsen med melodifestivalen in lite väl bra =)...
=|
Istället för en ny recension kan man väl göra en tillbakablick för att se om dåliga releaser har blivit bättre med tiden?
Jo det vore kanske bättre.
Åsikter från andra kan vara positivt också. Typ hela våran civilisation bygger på att man kan ta in information från andra människor.
Sen med tanke på kvaliteten på dagens spel passar väl liknelsen med melodifestivalen in lite väl bra =)...
Visst kan det. Men "recensionen" i sig själv tycker jag har spelat ut sin roll. Förstår att det är roligt att skriva dem, jag skulle kunna recensera varje spel / film jag någonsin spelat/sett, men tycker det är lite för privat. Äcklas lite av recensionen som koncept. Iofs har jag inte läst någon på över 10 år, men var otroligt less på dem då.
Sen att sitta och diskutera recensioner.. Om hen som skrev den har rätt eller fel, det kanske är den grejen jag stör mig mest på. Eller helt enkelt det att jag själv anser mig veta så mycket om spel och på bredare/djupare och tyngre analyserande sätt skulle vilja formulera det, än de publicerade recensioner jag läst...(dock finns det ju bra skribenter som formulerar sig fyndigt/intressant)
Men metacritic/open critic är ändå bra, en duglig indikation på kvaliteten på spelet, om den baseras på 20+ recensioner. Egentligen är ju såna här forumtrådar en slags metacritic, 20-30 pers kan diskutera ett spel och alla kastar in en liten åsikt, så kan man får en generell överblick
Om vi ska sätta dessa utvecklarna i särklass bör ju No man's sky också omrecenseras. Trots allt var det Hello Games första stora spel, måste ju ha lite överseende och tacksamhet över vad de försökte göra. Var ett mirakel att de lyckades så väl som de gjorde.
Men Warhorse studios ljög i alla fall bra mycket mindre om sitt spel än vad Hello Games gjorde. Jag tror inte det finns någon annan studio som så oberört, uppenbart och i den magnituden ljugit så mycket som Hello Games gjorde om No Man's Sky. Det gör det till en väldigt stor skillnad mellan de båda utvecklarna. Hello Games har fortfarande inte ens kommit i närheten av vad de utlovat av No Man's Sky efter ca 1 ½ år efter release...
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.