Mortal Online drar igång 9 juni
Inte särskilt sugen nej. Det har många häftiga idéer, men i allmänhet är det så dåligt utfört. Om någon stor studio skulle ta tag i det och göra det till något bra så skulle jag nog skaffa det. Brutalt hardcore är vad det är.
Desynch-problemen var giganorma i betan. Jag och en polare körde, och vi tog tid på varandra. Allt jag gjorde syntes för honom ca 3 minuter senare. Det var rätt flummigt.
Jag spelade öppna betan ett tag. Lagget och desync i städerna var helt hopplöst, speciellt när man var inne på primetime.
Men om man rörde sig utanför staden en bra bit där det inte var mycket folk var det riktigt trevligt.
Men tyvärr gillar jag inte riktigt att man förlorar precis allt man har på sig till folk som dödar en så jag kommer inte spela det.
Provade det, startade vid något slott.
Gick omkring lite, efter några min av ingenting så beslöt jag mig för att ta livet av karaktären och hoppade utför berget.
Landar... inget händer, går vidare till en sjö. Går på botten till andra sidan, 5 min senare kommer jag till en bro och plötsligt börjar jag ta skada, fallskada dvs.
Alltså, 15 min efter att jag hoppade av berget dör jag av fallskada och drunkning.
Efter fyra, fem klick på hemsidan kan man fortfarande inte se vad det kostar att köpa. *VARNINGSFLAGG*
Du verkar vara bra att navigera på hemsidor.. står klart och tydligt vad alla versioner kostar
Spelet som dom släpper är en ofärdig beta.
Spelet är förstört. Tror dom att dom skall kunna göra ett spel i en lägenhet 15 personer tillsammans?
Det laggar, det är allmänt dåligt. Tyvärr. :/
15 pers i en lägenhet? Dom har kontor i centrala Malmö och har runt 25-30 anställda just nu. Skulle alla spelutvecklare ha samma inställning, "de här går inte , vi kan inte konkurera ut dom större bolagen" skulle de inte finnas så mycket spelbolag
Det var lite för mkt hardcore för min del, annars såg jag framemot det men tyvärr känns världen så tom på något sätt. :/ Nåväl håller mig till conan.
Runt 30% av alla planerade mobs/varelser är inne just nu till att börja med, för andra är mobs i MO inte planerade att bara vara "grind objekt" utan nånting man måste leta efter och sedan döda med planering, alla mobs AI är unik, vissa flyr andra slåss, andra kan göra båda, först fly sen attackera när den blir fången i en återvänsgränd eller slagen för mycket etc etc
Slutligen så är desync problemen borta för dom flesta spelare