Bottar, eldkastare och väggspring hittat i Apex Legends-koden
Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är
This.
Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är
Men nej det kan ju exploitas har de ju sagt. Inget annat spel i världen har haft reconnect features utan problem.
Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är
det skulle de inte lägga till.
Hade velat ha ett läge där man kan testa abilities.
Det är väl bara använda träningsläget? Där som allihopa testar rekyl osv.
Ja! Reconnect vid crasher! Annars nej, det är bra som det är
Men nej det kan ju exploitas har de ju sagt. Inget annat spel i världen har haft reconnect features utan problem.
De har sagt att det kan introducera fler problem. Hur det kan exploitas vet vi inte men jag gissar väl på att det kan ha något med hur de kodat "death boxes" att göra eller något i den stilen. Jag såg många som sa att det bör vara som i PUBG där ens karaktär står kvar efter man tappat kopplingen till servern men i PUBG så förblir man ju död ifall man dör, så tror nog det kan vara del av problemet. Deras svar var att de hellre fixar så att spelet är stabilare så man inte ska behöva reconnecta överhuvudtaget. Själv har jag inte crashat sen senaste uppdateringen till spelet + Nvidia drivrutinerna. (AMD ska få samma behandling snart tydligen!)
Det är väl bara använda träningsläget? Där som allihopa testar rekyl osv.
Man kan inte välja karaktär i träningsläget. Vapen kan man testa, men inte de olika karaktärernas förmågor eller olika sikten och så vidare.
De har sagt att det kan introducera fler problem. Hur det kan exploitas vet vi inte men jag gissar väl på att det kan ha något med hur de kodat "death boxes" att göra eller något i den stilen. Jag såg många som sa att det bör vara som i PUBG där ens karaktär står kvar efter man tappat kopplingen till servern men i PUBG så förblir man ju död ifall man dör, så tror nog det kan vara del av problemet. Deras svar var att de hellre fixar så att spelet är stabilare så man inte ska behöva reconnecta överhuvudtaget. Själv har jag inte crashat sen senaste uppdateringen till spelet + Nvidia drivrutinerna. (AMD ska få samma behandling snart tydligen!)
Fast det du beskriver är ju inget problem. Om din karaktär står still medan du tappar kontakt med servern är det ju bra. På så sätt kan det inte exploitas på olika sätt som folk tror. I nästan vilket annat onlinespel som helst är din karaktär kvar i matchen ett tag om det kraschar, ditt internet dör eller liknande.
Fast det du beskriver är ju inget problem. Om din karaktär står still medan du tappar kontakt med servern är det ju bra. På så sätt kan det inte exploitas på olika sätt som folk tror. I nästan vilket annat onlinespel som helst är din karaktär kvar i matchen ett tag om det kraschar, ditt internet dör eller liknande.
Vad jag menade är att jag gissar på att ifall spelaren har dött så kan det bli problem när man ska ta tillbaka en annan spelares beacon, reviving, och så vidare. Jag tror inte det är något problem ifall spelaren är vid liv när de disconnectar i sig. Jag tror inte att de uttalat sig om att det kan bli stora problem utan anledning precis, de vet nog mer än vi när det kommer till deras kod. Jag håller dock med dom om att en bättre lösning vore att först och främst fixa crashar och problemen innan man utforskar fler alternativ.
Vad jag menade är att jag gissar på att ifall spelaren har dött så kan det bli problem när man ska ta tillbaka en annan spelares beacon, reviving, och så vidare. Jag tror inte det är något problem ifall spelaren är vid liv när de disconnectar i sig. Jag tror inte att de uttalat sig om att det kan bli stora problem utan anledning precis, de vet nog mer än vi när det kommer till deras kod. [•••]
Det är ju inte ett problem det heller. Allt som händer är att du spawnar in en ny karaktär som inte är kopplad till en spelare, tills spelaren kopplar sig tillbaka. Visst vet vi inte hur deras kod ser ut, men det är inte magi vi snackar om här, det är fortfarande kod och programmering. Nej, det som 100% garanterat hänt är följande:
- Folk vill kunna reconnecta.
- Nej det blir för mycket arbete, rundorna är för korta för att det ska vara värt det.
- Folk kommer bli förbannade att höra det svaret, de kommer tycka vi är lata.
- Då säger vi att det har med säkerheten att göra. Folk gillar att höra att vi tänker på säkerheten.
- Ok!
Tror vi ska lugna oss lite. Läser du koden ser det ut som det handlar om att springa upp för väggen vertikalt, som vi gör nu, men att kunna springa längre upp, och kunna stoppa och hänga kvar (inte bara i toppen på en mur, som alla kan göra). Så du kan klättra upp på en hög vägg som en Xenomorph och hänga där tills en fiende kommer springande nedanför. Verkar ju också som att du kan bli knockad från väggen.
Låter som en ability for en ny karaktär. Inte något game-breaking som horisontal wallrunning, som de redan sagt inte fungerar i Apex.
Det är ju inte ett problem det heller. Allt som händer är att du spawnar in en ny karaktär som inte är kopplad till en spelare, tills spelaren kopplar sig tillbaka. Visst vet vi inte hur deras kod ser ut, men det är inte magi vi snackar om här, det är fortfarande kod och programmering. Nej, det som 100% garanterat hänt är följande:
- Folk vill kunna reconnecta.
- Nej det blir för mycket arbete, rundorna är för korta för att det ska vara värt det.
- Folk kommer bli förbannade att höra det svaret, de kommer tycka vi är lata.
- Då säger vi att det har med säkerheten att göra. Folk gillar att höra att vi tänker på säkerheten.
- Ok!
Kanske, kanske inte, men jag tycker det låter vettigare att först och främst fixa problemen innan man börjar lägga till en helt ny funktion som tar tid och pengar att utveckla. Resurser bättre spenderat på annat alltså.
När problemen är fixade och om det fortfarande är en funktion som måste finnas så förstår jag att det kanske är en klokare idé att gå tillbaka och då börja anpassa saker och ting - men att använda en helt ny funktion som en "band-aid" lösning är en riktigt jäkla dålig idé då det utan tvekan kan innebära ännu fler buggar och stabilitetsproblem ifall de gör det nu, eller så kanske jag bara yrar.
Det är väl bara använda träningsläget? Där som allihopa testar rekyl osv.
Man kan inte välja karaktär i träningsläget. Vapen kan man testa, men inte de olika karaktärernas förmågor eller olika sikten och så vidare.
Precis vad jag tänkte