Apex Legends intäkter sjunker kraftigt
Har mk11 verkligen gått så bra? Menar inte att det är ett dåligt spel, men fightingspel i topp är väl anmärkningsvärt om något?
Mikrotransaktioner.
Har mk11 verkligen gått så bra? Menar inte att det är ett dåligt spel, men fightingspel i topp är väl anmärkningsvärt om något?
Det visar tyvärr bara att wb gjorde rätt beslut med grind-design och micro transactions, trots en del dålig publicitet
Inte så konstigt, folk skriker efter solo, det är vad som skulle återuppliva detta spel, jag har 300 timmar spelade och inte spelat på en månad pga att det är för stort team-fokus och jag vill kunna stå på egna ben. Sen har vi motparten som säger att det inte skulle fungera med solo pga att det är designat runt teamplay, med heroes, respawns osv. Men det skiter vi som vill spela solo fullständigt i, vi kan ta en solo mode utan beacons och där spelet ej balanserar runt solo, vi skiter i, bara vi får spela solo.
Sedan att season 1 passet är under all kritik med oerhört fattiga rewards är också en stor del av det. Folk förväntar sig Fortnite-klass i uppdateringarna, nya saker hela tiden, olika saker och mycket saker, i rask takt. Fortnite har satt en sjuk standard för speciellt BRs som är omöjlig att hålla. Folk förstår inte detta och kräver för mycket.
Förstod det här från dag 1. Det är helt enkelt inget PUBG eller Fortnite. Det krävs för mycket skill och det säger jag inte som en förolämpning till de nämnda spelen utan för att t.ex. PUBG är roligt även för mig som inte har någon som helst aim (det uppstår ändå roliga situationer och jag får kills baserat på andra saker). Har du inte aimen eller reflexerna i Apex är det inte roligt alls.
Mikrotransaktioner.
Källa?
Det handlar inte om Solo för mig personligen. Det handlar om att de inte sköter om spelet eller jobbar för att förnya det. Det är ett fusk-mecka, tekniska problem (hitbox-relaterat bl.a), ingen progress och väldigt dåligt driv att få spelare att fortsätta (storen är ett skämt och skinsen är gjorda av mellanstadie-elever på crack).
Gameplay-mässigt är det fortfarande roligt, men det är otroligt dåligt skött. Att skylla det på "att man tar hand om sina anställda" genom att inte släppa grejer är ju bara patetiskt. Anställ folk. Men de tappar helt istället och den position de fick var tappad endast pga slapphänthet och dålig koll på sin publik och dess förväntan.
Folk kanske håller på att tröttna på BR.
Eller så har de tröttnat på Apex. Känns mer troligt:)
Är några som började med Apex igen, körde i början och vann mycket, men ledsnade då det ej fanns någon sorts ranking eller något som i Pubg.
Vi har börjat igen men det börjar redans saknas ranking och att man bara ska kunna köra duo då man kör 2 och får en random spelare så är han 95% av gångerna antingen riktigt riktigt dålig eller samarbetar ej så man blir leds.
Så fixa ranking/ranked play och duo/solo/ läge
The King is Back
Källa?
Behöves det någon källa? Klart har spelets mikrotransaktioner hjälp till tillsammans med spelets egna pris.
Var också en skämtsam kommentar i grunden.
Mycket gnäll här att det måste släppas nytt hela tiden.
Det behövdes aldrig förr inspel som Quake eller cs.
Vad är denna måste få ny content hela tiden, räcker det inte att finslipa det som finns?
Det håller på spåra
Mycket gnäll här att det måste släppas nytt hela tiden.
Det behövdes aldrig förr inspel som Quake eller cs.
Vad är denna måste få ny content hela tiden, räcker det inte att finslipa det som finns?
Det håller på spåra
Tror det beror på att det ena är alldeles för likt det andra. När quake och CS kom var de det enda i sitt slag. Spel som kommer ut idag i dagens läge finns det redan 100 olika varianter av.
Som när ett nytt battle royal kommer, som Apex Legends t ex, det var häftigt med lite nya finesser till något som egentligen redan finns. Folk tröttnar därför väldigt snabbt på det "nya" som kommer, för de har egentligen redan spelat det hur länge som helst.
Så finslipning på det som redan finns hjälper nog inte heller längre eftersom folk redan har tröttnat.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Tror det beror på att det ena är alldeles för likt det andra. När quake och CS kom var de det enda i sitt slag. Spel som kommer ut idag i dagens läge finns det redan 100 olika varianter av.
Som när ett nytt battle royal kommer, som Apex Legends t ex, det var häftigt med lite nya finesser till något som egentligen redan finns. Folk tröttnar därför väldigt snabbt på det "nya" som kommer, för de har egentligen redan spelat det hur länge som helst.
Så finslipning på det som redan finns hjälper nog inte heller längre eftersom folk redan har tröttnat.
Tror det ligger mycket i det du säger.
Har alltid varit samma för mig när det kommer till MMO. Har provat alla nya men alltid gått tillbaka till wow.
Samma med BR troligtvis. Folk som började med pubg/fortnite går tillbaka till det när de testat lite.
Behöves det någon källa? Klart har spelets mikrotransaktioner hjälp till tillsammans med spelets egna pris.
Var också en skämtsam kommentar i grunden.
Lite så är det väl, men samtidigt så kan man inte köpa speciellt mycket för riktiga pengar. Det finns en store med 5 random items som uppdateras dagligen. Bortsett från det så finns det inget man kan köpa genom mikrotransaktioner. Därför vore det ändå lite intressant att se om spelet säljer mycket bra, eller bara lite bra och får en stor push av mikrotransaktioner.
Tror det beror på att det ena är alldeles för likt det andra. När quake och CS kom var de det enda i sitt slag. Spel som kommer ut idag i dagens läge finns det redan 100 olika varianter av.
Som när ett nytt battle royal kommer, som Apex Legends t ex, det var häftigt med lite nya finesser till något som egentligen redan finns. Folk tröttnar därför väldigt snabbt på det "nya" som kommer, för de har egentligen redan spelat det hur länge som helst.
Så finslipning på det som redan finns hjälper nog inte heller längre eftersom folk redan har tröttnat.
Men då borde man slipa på sina skills och bli bäst... Tills det då kommer nytt
Den stora massan vill kanske ha nytt content hela tiden, dom som gillar spelet fortsätter enda. Men så klart spelarantalet blir mindre
Men då borde man slipa på sina skills och bli bäst... Tills det då kommer nytt
Den stora massan vill kanske ha nytt content hela tiden, dom som gillar spelet fortsätter enda. Men så klart spelarantalet blir mindre
Varför kan man inte både tycka att spelet är kul och få nyheter att se fram emot? Tror man behöver se till att spel har blivit mer dynamiska och "tunnare" vid lansering. De spelen du beskrev tidigare var inte F2P t.ex. för den modellen fanns inte då. För Apex-utvecklarnas skull hoppas man att "spelet är ju gratis" inte är deras enda säljargument, för då finns det företag som idag gör det och ännu mer, ännu bättre. Tror det är därför man "gnäller". Hade de varit först hade man nog inte haft åsikter om hur det borde vara.
Varför kan man inte både tycka att spelet är kul och få nyheter att se fram emot? Tror man behöver se till att spel har blivit mer dynamiska och "tunnare" vid lansering. De spelen du beskrev tidigare var inte F2P t.ex. för den modellen fanns inte då. För Apex-utvecklarnas skull hoppas man att "spelet är ju gratis" inte är deras enda säljargument, för då finns det företag som idag gör det och ännu mer, ännu bättre. Tror det är därför man "gnäller". Hade de varit först hade man nog inte haft åsikter om hur det borde vara.
Ja det har du nog rätt i.
Tyvärr är gratis på både gott och ont.
Det är praktiken omöjligt för nån att göra den här typen av spel välgjort från början och ta betalt för spelet och sen skippa microtransaktioner.
Pubg lyckades med att dom var "först"