kul skräckpropaganda

Medlem
Skrivet av karate_lenin:

Hollow man sa
"Har du varit den asiatiska delen av Turkiet som är 90% av landet,om jag inte missminner mig så har väl nästan alla där slöja"

Ja i Bodrum har ingen slöja och det ligger på den asiatiska sidan.

Bodrum har c:a 30.000 fast boende invånare. Under sommaren är det dock över 1.000.000 där.

Skulle gissa på att det är i stil med Turkiets Gran Canaria.

Medlem

och det är ändå turkar som inte har slöja


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Jag förstår verkligen inte... Många här är inbitna ateister och hatar kristendom. Men islam? Det är en jättebra religion som älskar fred och behandlar alla jämlikt.

Jag har gått i samma klass som muslimer och de är trevliga i lika stor utsträckning som svenskar. Det jag stör mig på är deras förtryckande religion. Och jag önskar bara att de hade kunnat lämna hjärntvättningen bakom sig och bli realistiska varelser.

Islam är just nu den mest förtryckande religionen. Nästan alla muslimska länder är diktaturer. Kvinnors liv är rejält begränsade - de måste leva i ett fängelse av begränsningar. De får till exempel inte visa hud eller hår inför män eftersom alla män tydligen är lika okontrollerbara våldtäktsmän som Muhammed (Gud välsigne hans helige namn, frid över honom!). Men samtidigt anklagas ändå kvinnan om mannen våldtar henne. Jösses...

Islam är en komisk religion. Den är så obeskrivligt sugig så det finns bara inte... o.O Visst är alla religioner dåliga men islam tar då priset. Om jag hade bott i Iran och blivit kär i min pojkvän där hade jag blivit avrättad. HALLÅ?! VAKNA!

Så att ta in en massa muslimer och bunta in dom på samma ställe är måttligt intelligensbefriat. De ska spridas ut över landet så att de lär sig att åtminstone i viss mån anpassa sig till våra värderingar om jämlikhet och människovärde.

Inget glädjer mig mer än att se en invandare från Mellanöstern gå utan den kvinnoförtryckande slöjan på huvudet. Oavsett om det är en muslim eller inte. Om islam anpassar sig till det moderna samhället som många andra världsreligioner har gjort har jag inga problem med islam. Men jag tror att det kommer att dröja mycket. Särskilt om vi fortsätter dalta med religionen och dess förtryck av människor.

*EDIT*
Jag måste bara påpeka igen hur förbryllad jag blir över den otroliga dubbelmoral som finns bland det svenska folket. De flesta säger att de är ateister/angostiker och att de förkastar organiserad religion.

Grejen är den att om man hatar kristendom anses man som intelligent. Och om man gillar islam anses man som öppensinning och accepterande.

Det är skitsnack. All religion är dålig men islam är värst. Så är det bara. Kolla hur världen ser ut nu. Det är sååå uppenbart.

Medlem

Mikaelh: Än en gång tar du dig vatten över huvudet och hoppar blint in i diskussionen. Problemet i Iran är nog lite värre än att de råkar vara muslimer. Hade du fötts som albino i ett kristet afrikanskt land hade de möjligtvis jagat dig för kroppsdelar, och jag tror inte det har med att de är kristna att göra.
Exemplet med en man som våldtar sin kvinna kan vi kontra med något jag redan påpekat. Den unga dotter som blev gravid med tvillingar - hennes pappa var även far till dessa barn. Mamman och läkaren bestämmer sig för abort eftersom att det skulle vara livshotande för den unga dottern att vara gravid, speciellt med tvillingar. Aborten genomförs, och fördöms av den katolska kyrkan. Medan de förlåter fadern, fördömer de och banlyser mamman, läkaren och dottern. Kasta inte pil i din kuvös.
Jag tror inte det är någon här som lovordar islam och kastar skit på kristendomen, det är snarare dubbelmoralen från de troendes håll du kan reta upp dig på. "Min Gud är bättre än din" hör hemma i sandlådan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MikaelH:

Det är skitsnack. All religion är dålig men islam är värst. Så är det bara. Kolla hur världen ser ut nu. Det är sååå uppenbart.

På hur lång tid räknar du nu, om jag får fråga?
Sen tidernas begynnelse?
Sen Islam kom in i leken?
Sen början på 1900talet?
Sen andra världskriget slutade?
Sen muren föll?
Sen 9/11?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag förstår verkligen inte... Många här är inbitna ateister och hatar kristendom. Men islam? Det är en jättebra religion som älskar fred och behandlar alla jämlikt.

Jag har gått i samma klass som muslimer och de är trevliga i lika stor utsträckning som svenskar. Det jag stör mig på är deras förtryckande religion. Och jag önskar bara att de hade kunnat lämna hjärntvättningen bakom sig och bli realistiska varelser.

Islam är just nu den mest förtryckande religionen. Nästan alla muslimska länder är diktaturer. Kvinnors liv är rejält begränsade - de måste leva i ett fängelse av begränsningar. De får till exempel inte visa hud eller hår inför män eftersom alla män tydligen är lika okontrollerbara våldtäktsmän som Muhammed (Gud välsigne hans helige namn, frid över honom!). Men samtidigt anklagas ändå kvinnan om mannen våldtar henne. Jösses...

Islam är en komisk religion. Den är så obeskrivligt sugig så det finns bara inte... o.O Visst är alla religioner dåliga men islam tar då priset. Om jag hade bott i Iran och blivit kär i min pojkvän där hade jag blivit avrättad. HALLÅ?! VAKNA!

Så att ta in en massa muslimer och bunta in dom på samma ställe är måttligt intelligensbefriat. De ska spridas ut över landet så att de lär sig att åtminstone i viss mån anpassa sig till våra värderingar om jämlikhet och människovärde.

Inget glädjer mig mer än att se en invandare från Mellanöstern gå utan den kvinnoförtryckande slöjan på huvudet. Oavsett om det är en muslim eller inte. Om islam anpassar sig till det moderna samhället som många andra världsreligioner har gjort har jag inga problem med islam. Men jag tror att det kommer att dröja mycket. Särskilt om vi fortsätter dalta med religionen och dess förtryck av människor.

*EDIT*
Jag måste bara påpeka igen hur förbryllad jag blir över den otroliga dubbelmoral som finns bland det svenska folket. De flesta säger att de är ateister/angostiker och att de förkastar organiserad religion.

Grejen är den att om man hatar kristendom anses man som intelligent. Och om man gillar islam anses man som öppensinning och accepterande.

Det är skitsnack. All religion är dålig men islam är värst. Så är det bara. Kolla hur världen ser ut nu. Det är sååå uppenbart.

Bra skrivit:up:

Medlem

Religion handlar ju som bekant om vem som har den bästa osynliga kompisen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Det går inte att jämföra islam med kristendom eftersom att islam är runt 800 år yngre en kristendomen att man då förväntar sig samma sak utav de båda religonerna är rent utsagt korkat tänk på att islam inte har hafft sin reformation än. Glöm inte att när islam kom så var islam den mest liberala religonen.


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

karate_lenin: Sånt tänk funkar inte på folk som tror att islam är endast lika med talibaner och 11:e september.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Attans tänkte inte så långt


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

tro det eller ej men islam var konstruerad för att det skulle vara lättare att leva bra inom islam än inom kristendomen. Dessutom vi väntar fortfarande på muslimernas Martin luther


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av karate_lenin:

tro det eller ej men islam var konstruerad för att det skulle vara lättare att leva bra inom islam än inom kristendomen. Dessutom vi väntar fortfarande på muslimernas Martin luther

Men är det en legitim ursäkt för allt religionen ställer till med? (Nej, jag tar ingen religions parti)

"Det är lugnt, deras martin luther har inte kommit ännu, låt dom hålla på" Det klingar inte särskilt bra år 2009. Iaf inte i mina öron.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Det var inte så jag menade men det finns inte så mycket att säga eller göra det är ju innte så att usa har gjort det bättre på nått sätt


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

*EDIT*
Jag måste bara påpeka igen hur förbryllad jag blir över den otroliga dubbelmoral som finns bland det svenska folket. De flesta säger att de är ateister/angostiker och att de förkastar organiserad religion.

Grejen är den att om man hatar kristendom anses man som intelligent. Och om man gillar islam anses man som öppensinning och accepterande

Jag håller faktiskt med dig, känns som det blivit en liten trend att man måste verkligen försvara Islam och trycka ner kristendomen för att verka intelligent på något sätt även fast dessa personer nu anser sig som ateister, och så verkar många försvara just islam utan att ha någon god grund till att försvara religionen, utan dem försvarar bara för det är Rätta att göra ! :S

Dock tror jag många här i FZ verkar vilja försvara själva folket bakom religionerna vilket är helt rätt då man kan inte dra en stereotyp av miljontals människor under en flagga, men ni måste faktiskt börja förtydliga det på ett bättre sett, allt man ser är bara Islam hit, kristendomen hit

allt i en enda stor kontra attacks tråd som kommer tillbaks varje vecka i en ny form. tröttsamt
ibland blir man så trött när 5 trådar om exakt samma sak av samma personer ligger högst upp i forumet att man inte orkar besöka sidan på ett tag för se om det lugnar ner sig, men icke..

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av karate_lenin:

tro det eller ej men islam var konstruerad för att det skulle vara lättare att leva bra inom islam än inom kristendomen. Dessutom vi väntar fortfarande på muslimernas Martin luther

Men är det en legitim ursäkt för allt religionen ställer till med? (Nej, jag tar ingen religions parti)

"Det är lugnt, deras martin luther har inte kommit ännu, låt dom hålla på" Det klingar inte särskilt bra år 2009. Iaf inte i mina öron.

På vilket sätt klingar reformationer dåligt i dina öron?
Och vad har vårat årtal med det att göra?
Luther befriade många människor från katolicismens tunga ok.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

snart inga europeer kvar
som swe, snart inga "orginal" kvar

Ja herregud, 10% av europa är muslimer betyder att inga europeer är kvar
Det är ju inte så att, ja du vet, invandrarna faktiskt tar till sig den kultur som råder i landet och sedan assimileras efter en/två generationer (och det blir en lite nyare kultur på vägen, du vet, som det alltid har varit genom tiderna).

Alla som tror att muslimer har en hemlig agenda om att ta över världen (som ni vet om) är fanimej helt jävla dumma i huvudet och gör att man blir rädd för framtiden, jag hoppas verkligen att sådana personer inte får barn att sprida vidare eran ideologi som passar in under den första halvan av 1900-talet.

Verkar ju som om det finns ett glatt gäng här på fz som mer än gärna skulle vilja leva under 1100-talet då kristendomen var ledande religion, världen var jättefredlig och muslimerna blev slaktade på öppet band, dvs en fredlig värld där allting var rätt och kunskapen var ledande.

....oh, wait.

Säger du att alla som är oroliga över hur vårat samhälle förändras i bl.a form av religiösa seder osv menar att muslimerna har en hemlig agenda att ta över världen? Vad är problemet att våga ta i sakproblemen utan att dra såna löjliga paraleller?
Du slätar ju över allt, finns ju inga problem med invandring eller religion verkar det som enligt dig.

På tal om 1100-talet du nämner, varför nämner du inte då att muslimerna slaktade och tog land ändå upp till mellersta spanien på 700-talet?

Oh nej läs inte det, bäst o gömma det, för muslimerna har eller gör väl inget fel?

Medlem
Skrivet av karate_lenin:

Det går inte att jämföra islam med kristendom eftersom att islam är runt 800 år yngre en kristendomen att man då förväntar sig samma sak utav de båda religonerna är rent utsagt korkat tänk på att islam inte har hafft sin reformation än. Glöm inte att när islam kom så var islam den mest liberala religonen.

På tal om korkat, förklara för mig hur du kan tro att två religioner ska följa samma utvecklingslinje i olika tidsåldrar?
Kanske ett av dom större högmods-övertro-klyschorna som missbrukas alldeles för ofta.

Du säger att när islam kom så var den mer liberal, jaha och? Men det är väl idag vi lever o verkar o känner av islams tröga utveckling, det är det som är konkret idag som gäller. Sluta flumma.

Medlem
Inaktiv

New World Order är den gemensamma fienden som vill att vi hatar varandra


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

[quote=GrovPortion]

Skrivet av Mikaelh:

*EDIT*

allt i en enda stor kontra attacks tråd som kommer tillbaks varje vecka i en ny form. tröttsamt
ibland blir man så trött när 5 trådar om exakt samma sak av samma personer ligger högst upp i forumet att man inte orkar besöka sidan på ett tag för se om det lugnar ner sig, men icke..

Jag säger bara om du tycker det e så jävla frustrerande så skit i o läsa såna här trådar hur svårt e det o scrolla förbi sånt du inte vill läsa:down::down::down:


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av ironsten:

På tal om 1100-talet du nämner, varför nämner du inte då att muslimerna slaktade och tog land ändå upp till mellersta spanien på 700-talet?

Oh nej läs inte det, bäst o gömma det, för muslimerna har eller gör väl inget fel?

Oh, Hello kristen aggressionspolitik i Spanien, Södra Frankrike, Mellanöstern, utplånande av lokala traditioner i Amerika(syd till norr), kättarbål, avlatsbrev och Spanska Inkvisitationen samt synen att vetenskap har kätteri.

Och vad är det du vill påpeka är så spciellt med Morernas invasion av Spanien?
Eller den muslimska expansionen i nordafrika öht?

Världen är inte svartvit, den är gråskalig .)

Sen har vi ju allt vad "modern" islamism ställer till med...så det hela går nog på ett ut


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av karate_lenin:

Jag säger bara om du tycker det e så jävla frustrerande så skit i o läsa såna här trådar hur svårt e det o scrolla förbi sånt du inte vill läsa:down::down::down:

Ja men tydligen så kan det bli ganska svårt att bara skita i det, annars hade jag ju helt enkelt skitit i att skriva
men det borde du väl själv inse när det postas så många nya trådar om samma skit varje vecka, någon måste ju fan säga till, FZ blir mer och mer som PZ=PolitikZone

aja ska inte gå mer OT nu

Medlem

vi måste öka grow raten till 10.0

:up::up::up::up::up::up:

Medlem

vi får ha kondom bål


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av karate_lenin:

Det går inte att jämföra islam med kristendom eftersom att islam är runt 800 år yngre en kristendomen att man då förväntar sig samma sak utav de båda religonerna är rent utsagt korkat tänk på att islam inte har hafft sin reformation än. Glöm inte att när islam kom så var islam den mest liberala religonen.

Jag skiter totalt i vilken ursäkt religionen säger sig ha. Det jag ser är att religionen fortsätter vara medeltidsreligion trots att vi lever på 2010-talet (snart).

Det har hänt otroligt mycket de senaste 100 åren när det gäller jämlikhet och upprätthållande av människovärdet. Men islam har stannat av helt och hållet. För flera hundra år sedan.

Det är en "ung" religion. So what? Alla religioner har mer eller mindre följt med i utvecklingen de senaste seklerna. Alla religioner förutom en.

Och varför ska man ursäkta en religion som öppet förtrycker kvinnor, homosexuella, jämlikhet och demokrati? Det fattar jag bara inte.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av karate_lenin:

Det går inte att jämföra islam med kristendom eftersom att islam är runt 800 år yngre en kristendomen att man då förväntar sig samma sak utav de båda religonerna är rent utsagt korkat tänk på att islam inte har hafft sin reformation än. Glöm inte att när islam kom så var islam den mest liberala religonen.

Jag skiter totalt i vilken ursäkt religionen säger sig ha. Det jag ser är att religionen fortsätter vara medeltidsreligion trots att vi lever på 2010-talet (snart).

Det har hänt otroligt mycket de senaste 100 åren när det gäller jämlikhet och upprätthållande av människovärdet. Men islam har stannat av helt och hållet. För flera hundra år sedan.

Det är en "ung" religion. So what? Alla religioner har mer eller mindre följt med i utvecklingen de senaste seklerna. Alla religioner förutom en.

Och varför ska man ursäkta en religion som öppet förtrycker kvinnor, homosexuella, jämlikhet och demokrati? Det fattar jag bara inte.

Håller fullständigt med dig om allt du skriver MikaelH,och som tur är så har faktiskt fler och fler fått upp ögonen för hur Intolerant Islam egentligen är.

Medlem

sen är det inte islam det är mullorna och dem som använder religonen till sina egna syfften


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av karate_lenin:

sen är det inte islam det är mullorna och dem som använder religonen till sina egna syfften

indirekt är det alltså islam...

Medlem
Skrivet av HollowMan:

...hur (...) Islam egentligen är.

I lol'd.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

...hur (...) Islam egentligen är.

I lol'd.

Så du tycker deras tolerans mot kvinnor och gay folk är helt i linje med dina egna sjuka värderingar?

Skriv svar