Vi spelar Asgard's Wrath - Årets mest lovande VR-titel?
Kan vara värt att nämna att ni som har HTC Vive eller Valve Index kan köra spelet via revive.
Sant!
Att det inte funkar på Quest är en sanning idag men inte nästa månad
I november kommer Quest få stöd för att kunna kopplas till datorn och användas på samma sätt som en Rift, så då kommer vi kunna spela detta med om vi vill.
Japp, vi väntar med spänning på hur Oculus Link kommer att funka.
Har inte alla gett upp VR vid det här laget?
Inte riktigt alla ...
Jag har svårt att förlikas med hur svårt det verkar att "röra" sig i världen.
Har inte alla gett upp VR vid det här laget?
Jag tror vi måste inse att VR verkligen är ett helt nytt spel att uppleva spel på, det går inte att bara applicera på de upplevelser vi har idag. När spel utvecklas med VR i första rummet blir det ofta magiskt, en snudd på overklig upplevelse.
Men rent krasst är vi inte nära en Svensson-produkt än. Quest:en är verkligen nära, den tar ett jättekliv framåt, men det kommer dröja ett par generationer till.
Inte riktigt alla ...
Jag har svårt att förlikas med hur svårt det verkar att "röra" sig i världen.
Som jag är inne på ovan, vi kan inte förvänta oss att kunna röra sig på samma sätt som i klassiska spel. Vissa löser det med teleportering, eller helt enkelt bara struntar i spelarna som har ett känsligt balanssystem.
Har inte alla gett upp VR vid det här laget?
Nej har du sovit under en sten?
Sant!
Japp, vi väntar med spänning på hur Oculus Link kommer att funka.
Funkar det inte att streama från datorn till Quest nå mer? Läste om det tidigare efter tips här på forumet
Jag tror vi måste inse att VR verkligen är ett helt nytt spel att uppleva spel på, det går inte att bara applicera på de upplevelser vi har idag. När spel utvecklas med VR i första rummet blir det ofta magiskt, en snudd på overklig upplevelse.
Ja, vissa försöker ta ett vanligt spel och göra om det till VR och det blir sådär iallafall för oss med känsligt balanssinne men kolla spel som NVidia funhouse eller LAB när man ska skjuta ner kartonger med jätteslangbellan.
Potentialen finns men man kanske får acceptera att det blir en lite annan typ av spel än vi är vana vid.
@Molotov: Jo det fungerar men då är det via WiFi med betydligt sämre komprimering och latens. Oculus Link är en USB-C kabel så man förvandlar sin Quest till en Rift S i princip och du får tillgång till vanliga Rift-katalogen. Det har aldrig varit mer värt att gå in i VR än nu.
Funkar det inte att streama från datorn till Quest nå mer? Läste om det tidigare efter tips här på forumet
Ja, och det är ju just streaming det är frågan om, inte att Questen blir en "andra skärm" som med Rift-headseten. Det släpps i november och vi hoppas kunna testa det ordentligt.
@Molotov: Jo det fungerar men då är det via WiFi med betydligt sämre komprimering och latens. Oculus Link är en USB-C kabel så man förvandlar sin Quest till en Rift S i princip och du får tillgång till vanliga Rift-katalogen. Det har aldrig varit mer värt att gå in i VR än nu.
Härligt.
Hur lång kabel kommer man kunna använda för jag antar det är en lös kabel i båda ändar ?
Ja, och det är ju just streaming det är frågan om, inte att Questen blir en "andra skärm" som med Rift-headseten. Det släpps i november och vi hoppas kunna testa det ordentligt.
Härligt ser fram emot ett ordentligt test
Kan vara värt att nämna att ni som har HTC Vive eller Valve Index kan köra spelet via revive.
Mja. "Kan" och "kan". Just nu fungerar det dåligt med revive, så skulle rekommendera att man avvaktar tills det kommer en release av revive där det fungerar bättre.
Har inte alla gett upp VR vid det här laget?
Nej, det är hetare än någonsin p.g.a. Oculus Quest (kolla bara försäljningsstatistiken på VR-titlar). Det är nu det slår igenom stort. Alla i min bekantskapskrets, även de som inte är gamers, är helt lyriska och införskaffar en Quest direkt efter de testar. Jag borde få provision.
@walextheone Det fungerar absolut att köra. Men av och till när man tittar på viss geometri(?) så går spelets FPS ner till ~10, vilket är väldigt obehagligt i VR. Dessutom väldigt krävande i revive (kör med ett 2080ti själv) och det är svårt att komma upp i 90 fps.
Men min rekommendation är bara att avvakta. Det kommer säkert fixas till i revive framöver.
Jag tror vi måste inse att VR verkligen är ett helt nytt spel att uppleva spel på, det går inte att bara applicera på de upplevelser vi har idag. När spel utvecklas med VR i första rummet blir det ofta magiskt, en snudd på overklig upplevelse.
Men rent krasst är vi inte nära en Svensson-produkt än. Quest:en är verkligen nära, den tar ett jättekliv framåt, men det kommer dröja ett par generationer till.
Som jag är inne på ovan, vi kan inte förvänta oss att kunna röra sig på samma sätt som i klassiska spel. Vissa löser det med teleportering, eller helt enkelt bara struntar i spelarna som har ett känsligt balanssystem.
Håller med dig i ditt första stycke.
VR för mig är inte en ny genre, det är ett nytt.. medium? Likt TV, bärbart och mobiler.
VR kommer att vara gigantiskt en vacker dag.
Ännu en dag i paradiset.
Asgard's Wrath var inte något speciellt för mig när jag spelade nu i helgen. Kändes väldigt generiskt med rätt så styltade scener. Var en mycket större wow-faktor att spela t.ex. Moss, och jag är inte vanligtvis immun mot VR-charmen heller. Att glida runt i VR i Elite Dangerous, i ett helt tyst isbälte runt en planet i något avlägset solsystem är en helt otrolig upplevelse för mig.
Ska dock ge Asgard's Wrath en chans igen ikväll, för det är ju uppenbart något som får folk att tappa hakorna, och jag ska se om jag inte kan finna vad det är.