Diskutera – Vad krävs för att Battlefield 6 ska bli ett toppspel?
Mycket, möjligheten att ha unika servers likt BF3/BF4 osv. Hardcore läget är ett måste, BF3 hade ok normal läge men spelen efter var meh. Fordon ska spawna på kartan, inte väljas i menyn. Tanks ska INTE kunna repareras inifrån fordonet likt BF1/BFV. Hade för några veckor sedan sagt att det skulle vara nice med Vietnam som tidsepok men efter att ha installerat BF3 för ett par dagar så vill jag nog ha modernt tid igen. Det borde ha varierande kartor som dessutom är stora, BF3 har problemet med att spelet är i princip ospelbart med 64 spelare för kartorna är så små att det ofta blir, spawn > gå direkt in i strid > döda/dö > repeat, allt vad heter taktik försvinner.
Blivit för casual, för cod inspirerat.
Lägre tempo
Vill att spelet ska vara färdigt när det släpps. Vill inte att ett battle Royale som kommer 6 månader efter release som man måste betala för. Vad tog det för att släppa deras training ground? 3 månader? Släpp det färdigt!
Jag personligen vill ha ett modernt slagfält och roligare banor. Älskar BF3 banorna, finns ingen jag inte gillade. Nyare bf spel är banorna bara okay.
Mycket, möjligheten att ha unika servers likt BF3/BF4 osv. Hardcore läget är ett måste, BF3 hade ok normal läge men spelen efter var meh. Fordon ska spawna på kartan, inte väljas i menyn. Tanks ska INTE kunna repareras inifrån fordonet likt BF1/BFV. Hade för några veckor sedan sagt att det skulle vara nice med Vietnam som tidsepok men efter att ha installerat BF3 för ett par dagar så vill jag nog ha modernt tid igen. Det borde ha varierande kartor som dessutom är stora, BF3 har problemet med att spelet är i princip ospelbart med 64 spelare för kartorna är så små att det ofta blir, spawn > gå direkt in i strid > döda/dö > repeat, allt vad heter taktik försvinner.
Jag gillar vad du säger!
Själv har jag inte spelat mycket BF multiplayer sedan BF3. Jag äger BFV och har testat BF1 men har inte fastnat för det. Som tidigare personer så är det för hög takt i hela spelet och mycket bulletsponge i spelarna. En annan sak jag stör mig på är den enorma vinkeln man måste ha på vapen för att skjuta något som är mer än 75 meter bort. Så snabbt faller inte en kula på det avståndet och absolut inte som prickskytt som behöver sikta på solen för att träffa någon långt borta.
få bort mikrotransaktionerna och arkad spelandet så kanske det kan bli intressant igen.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Lägg mer fokus på gameplay, balans och bandesign. Lägg mindre tid på grafik, förstörbara miljöer och loadouts. Med andra ord, keep it simple. Tycker BF2, BF2142, BFBC2 och BF3 alla gjorde mycket rätt. Tror också många - framförallt lite äldre dit jag själv hör - vill se lite mer behagligt tempo och inte bara massa pang pang och explosioner.
Minns diskussionerna innan lanseringen av BF5 kring balansen av hur historiskt/visuellt spelet bör vara eller inte.
Känns som om Dice lär tänka till en extra gång innan vi ser robotarmar, brudarméer eller rosa stridsvagnar igen (beroende på tids epok så klart).
XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3
Ett spel med lägre tempo. Inte fokusera på att det ska vara högt tempo, stirrigt och granater överallt. Det är för likt Call of Duty idag.
Jag håller absolut med dig. Det känns knappt som att det är någon större skillnad mellan Cod o Bf.
Jag skulle önska att de gick tillbaka till det gamla stuket, i stil med Battlefield 2. Lite lugnare tempo, där det verkligen kan ha en strategisk betydelse över vilken klass du väljer samt vart du spawnar.
Dessutom vill jag att det ska ta längre tid och vara svårare att få "medaljer", speciellt de i silver och guld, precis som i Battlefield 2.
Byta creative lead på dice typ.
Man måste fixa dom där jäkla fordonen, det är så otroligt tråkigt att ha så som det är nu. Ha bara skiten på banorna och att dom spawnar om som det var innan.
Det går för snabbt med, det är för mycket skit som man kan uppgradera, alla lag har typ samma vapen(??!!), listan är lång.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
-Next-gen exklusivt. Motor och optimeringar blir kasst ifall det ska kunna spelas på gammal hårdvara.
-Stora kartor med 64-128 spelare samtidigt. Skalbara kartor(16-128 spelare) och med kartor som bara stödjer det ena eller andra, eftersom att det nog inte alltid passar att skala.
-Krav på snabb SSD.
-Förstörbara miljöer där det passar.
-Anpassat för minst 60fps, gärna högre.
-Glöm Raytracing, det kräver för mycket för den här typen av spel.
Expansion med Vietnam tema såklart, med passande musik:)
Battlefield ska kännas storslaget, inte 32 spelare på liten karta eller något liknande, det ska vara ett brutalt "slagfält" helt enkelt:)
Sen så får dom gärna förbjuda snipers, bara för att jag hatar snipers😠, eller ja, dom förstör ju flödet i spelet också:p
Edit* Kanske lägga till båtar, ubåtar och hangarer igen, nu på större maps.
Jag skulle vilja ha ett lite mer simuleringsinriktat spel.
Tänk om de skulle inspireras lite av Operation Flashpoint, vilken dröm!
Eller typ modstöd med modden project reality?
Kolla på Arma. (Fast jag väntar på att de uppgraderar motorn och modverktygen) Där handlar det inte om att bara springa och skjuta och ta sig fram. Det är mycket mer taktik, strategi, där man måste lita på varandra och det är realistiskt så det räcker. En grym mod möjlighet så att man skapa single player missions och support för det. Det är så spel andas vidare. Inlevelsen och miljöerna, samt gameplay ska vara så att man känner sig riktigt nöjd efter mission och att man vill fortsätta.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Hade älskat om de gjorde ett Arma liknande spel fast lite mindre sim och mer krigsfilm.
En användarvänlig mission editor med vettig fiende AI där du kan göra schyssta coop uppdrag och dela med dig av i communityn.
Tänkte samma sak. Det skall svida när man dör
Ett spel med lägre tempo. Inte fokusera på att det ska vara högt tempo, stirrigt och granater överallt. Det är för likt Call of Duty idag.
Hear hear!
Om Dice kopierar grundpremisserna med det som dikterar tempo, allt ifrån dödlighet, taktik och precision osv ifrån Red Orchestra/Rising Storm (eller varför inte BF2? ) och blandar ihop det med känslan och intresset för grafik och fysik så tror jag det kan bli kul.
Lägre tempo och "riktig" spelmekanik som tvingar ett mer taktiskt medvetande är enligt mig nyckeln.
Hursomhelst så behöver dom sätta sig och fundera vad som faktiskt gjorde att folk blev fans av deras spel från första början.
1. Skippa politiska budskap.
Precis. De får sluta sitta och säga att de kommer vara på "rätt sida historien" när de skriver om den att passa sitt genustrams.
I drank what?
skippa BF och kom på nytt istället? Skulle juh vara rätt trevligt att få ny IP någon gång istället för bara jävla samma veva hela tiden.. och om dom nu gör bf 6. skippa PK rätt överallt och sakta ner gameplay för en gångs skull, Snegla åt hur Escape from Tarkov är kanske lite å gör något åt det hållet ^^