PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Kapten schimpans:

Va iväg till Elgiganten i en mindre stad och frågade om de skulle ha någon ps5a i butik på release. Tycker jag fick ett ganska så otydligt svar, först lät de som att de inte skulle få in någon sen så lät de som att de skulle ha några få endå, så tänker att antingen så visste han inte eller så fick han inget säga. Man kanske får höra dagen innan om de har någon info då, isåfall kommer jag åka dit innan öppning och kolla läget iallafall, frågan är hur länge man orkar köa

Jag var kontakt med Elgiganten i Ludvika. De sa blankt att de inte kommer sälja i butik. Och skrev mig på näsan med att lägga till ”Den är slutsåld/bokad i hela världen”.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ser ut som att alla som bokat kommer få en stod det nu ser jag

Det ska firas!

Skrivet av Nordstierna:

Jag var kontakt med Elgiganten i Ludvika. De sa blankt att de inte kommer sälja i butik. Och skrev mig på näsan med att lägga till ”Den är slutsåld/bokad i hela världen”.

Detta var i Karlskoga, men då ska man nog inte hoppas på allt för mycket då.

Medlem

Bokade ett ps5 17/9-20på Cdon fick svar idag att det inte ska vara några problem och att jag ska ha konsolen vid release. Sant eller inte återstår att se.
Verkar vara en rätt skev fördelning på tilldelning till olika företag.

Medlem
Skrivet av Chivas:

Bokade ett ps5 17/9-20på Cdon fick svar idag att det inte ska vara några problem och att jag ska ha konsolen vid release. Sant eller inte återstår att se.
Verkar vara en rätt skev fördelning på tilldelning till olika företag.

Grattis! sjukt om det stämmer dock, bokade 2019 på Webhallen och det skiter sig. Antingen är det svin lite som förbokat på CDON eller så har de fått mycket mer enheter...eller så yrar dom. Hoppas att det stämmer för din skull

Medlem

Ingen som vet något mer om Mediamarkt? Fått mail att nytt releasedatum är 2020-11-16.

Tolkar dock inte det som att JAG får en konsoll den dagen, utan att allmän release är då. Mailet får man för att de ändrade på hemsidan helt enkelt?

Medlem

Jag skippade att förboka i tid och nu ångrar jag mig. Vart bär man lägga sin beställning nu för att få konsolen så fort som möjligt?

Mediamarkt?
Webhallen?
Inet?
Elgiganten?

Tänker rent spontant att Mediamarkt är största globala återförsäljaren?

Medlem

NetOnNet fortsätter sina tvetydiga svar.
Som jag skrev innan, på deras produktsida för PS5, som har en "frågor & svar", på frågan om de som förhandsbokat får till release, har de tidigare svarat att de inte kan se om en ska få en konsol vid release eller inte, då de inte kan se ens plats i kön.
Nu skriver de på frågan om de som hunnit förbeställa får på release eller inte:

"Hej! De som har förhandsbokat PS5 är beräknade till att få den på release."

Dom vet men vill inte berätta?
Osäkra på antal de får kontra hur många beställningar de tog emot?
Både och?

Inaktiv
Skrivet av Kaleidou:

Jag skippade att förboka i tid och nu ångrar jag mig. Vart bär man lägga sin beställning nu för att få konsolen så fort som möjligt?

Mediamarkt?
Webhallen?
Inet?
Elgiganten?

Tänker rent spontant att Mediamarkt är största globala återförsäljaren?

Av de du skrev kan du bara förboka hos media markt så valet blir lätt

Jag gjorde så att jag la in en beställning på media markt för det verkar som de har lite koll hur många de får och i vilka batcher osv. Han beställa när man fortfarande hamnade i "batch 3" som är q1 2021. Nu står det bara att det är kö så de kan nog inte säga när de kommer.

Medlem
Skrivet av Kaleidou:

Jag skippade att förboka i tid och nu ångrar jag mig. Vart bär man lägga sin beställning nu för att få konsolen så fort som möjligt?

Mediamarkt?
Webhallen?
Inet?
Elgiganten?

Tänker rent spontant att Mediamarkt är största globala återförsäljaren?

Skrivet av anon_327736:

Av de du skrev kan du bara förboka hos media markt så valet blir lätt

Jag gjorde så att jag la in en beställning på media markt för det verkar som de har lite koll hur många de får och i vilka batcher osv. Han beställa när man fortfarande hamnade i "batch 3" som är q1 2021. Nu står det bara att det är kö så de kan nog inte säga när de kommer.

Vill minnas att jag läste någonstans i denna tråd att Elgiganten är den största återförsäljaren för Sverige och får därför flest enheter.
Även om det inte går att förboka hos Elgiganten nu, då de stängde sin förbokning när deras enheter var slut, så bör det inte finnas någon kö hos dem av samma anledning. Så mitt råd hade varit att sätta i system att spana in deras hemsida dagligen för att ha koll på nästa förbokning.
Samma gäller NetOnNet, då de inte heller haft förbokning längre än några timmar.

Medlem

Helt rätt. Har Elgiganten sin förbokning öppen så betyder det att de har tillgängliga enheter. Dom bokar aldrig upp kunder utan att veta hur många exemplar de får först enligt vad de sa till mig. Elgiganten brukar gå ut med när dom öppnar en förbokning på sociala medier och sen stänger dom den så fort deras enheter bokats upp. För PS5 så gick dom ut med ett datum samt klockan 10:00

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Av de du skrev kan du bara förboka hos media markt så valet blir lätt

Jag gjorde så att jag la in en beställning på media markt för det verkar som de har lite koll hur många de får och i vilka batcher osv. Han beställa när man fortfarande hamnade i "batch 3" som är q1 2021. Nu står det bara att det är kö så de kan nog inte säga när de kommer.

När la du din beställning?

Inaktiv
Skrivet av Svampfhen:

När la du din beställning?

den 30 september

Inaktiv

Jag skickade mail till Media markt men fick ej svar så jag ringde dom och dom berättare om man bokar nu så hamnar man i batch 4 som är q1 2021.
Men senare på dagen så fick jag svar på min mail också Och fick samma svar.
batch 4 q1 2021.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

den 30 september

Aha... Jag beställde den 18/9.

jbx
Medlem

Fick ett väldigt övertygande mail från cdon att jag kommer få min day 1. Bokade 9/10 -2019.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Helt rätt. Har Elgiganten sin förbokning öppen så betyder det att de har tillgängliga enheter. Dom bokar aldrig upp kunder utan att veta hur många exemplar de får först enligt vad de sa till mig. ...

Det bästa är att om du beställer Xbox series X nu så säger dom att den kommer in i lager den 28/10...

... jag hoppas verkligen att elgiganten är de som får flest enheter då jag beställt där, men det är svårt att lita på deras bekräftelser.

Medlem
Skrivet av pacc:

Det bästa är att om du beställer Xbox series X nu så säger dom att den kommer in i lager den 28/10...

... jag hoppas verkligen att elgiganten är de som får flest enheter då jag beställt där, men det är svårt att lita på deras bekräftelser.

Så dom får den innan world release...låter ju som att dom kanske har lite bristande koll trots allt

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Så dom får den innan world release...låter ju som att dom kanske har lite bristande koll trots allt

Tror bara de visar när de själva får in i den i lager, men de får inte skeppa ut den innan release.

När jag bokade mitt ex där stod det att de får in den i lager 2/11. Är väl inte helt omöjligt då det redan finns bilder från olika lager i USA som har den inne i lagret.

Medlem

Jag bokade två stycket PS5or hos Media Markt den 15 April 2020. Ringde dom för någon vecka sedan och då sa han i telefonen att båda enheterna kommer att levereras den 19 November. Jag bokade inte online utan jag har bokat båda enheterna i butik via nätet.

Sedan bokade jag en samtidigt hos Webbhallen samma datum som dom andra och där kommer jag inte att få vid reales.


signatur

...fy fan för folk

Medlem

Inte konstigt att det är knökade fullbokningar när folk bokar två tre konsoler per person. Idioti.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Inte konstigt att det är knökade fullbokningar när folk bokar två tre konsoler per person. Idioti.

Varför är det idioti? Så länge man inte gör det för att tjäna pengar så är det väl inga konstigheter att boka på flera ställen för att öka sina chanser?

Se hur bra det gick för de som förbokat hos WH förra hösten, de får ingen konsol

Själv har jag tre förbokningar på olika butiker, kommer såklart avboka dem när jag fått tag i en i en av butikerna

Medlem

Idag är det en vecka sedan Webhallen mailade ut vilka som inte får PS5 innan jul #NeverForget

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Idag är det en vecka sedan Webhallen mailade ut vilka som inte får PS5 innan jul #NeverForget

Fan va gött! Då får jag nog en iaf, för något mail har jag inte fått, trots sen bokning i september i år. 😉


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Fan va gött! Då får jag nog en iaf, för något mail har jag inte fått, trots sen bokning i september i år. 😉

Dock fick de som får mellan release och jul även ett mail...

Medlem
Skrivet av Tassel:

Fan va gött! Då får jag nog en iaf, för något mail har jag inte fått, trots sen bokning i september i år. 😉

Någon gång ska vi nog alla få en. Men besvikelsen att missa releasen dröjer sig kvar märkligt länge. Och då är man ju ändå vuxen?!🤪

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Inte konstigt att det är knökade fullbokningar när folk bokar två tre konsoler per person. Idioti.

Jag har bokat för mig och min polare. Men alla är väl idioter om man bokat åt en vän också 🤦‍♂️


signatur

...fy fan för folk

Inaktiv

Är det någon som har flera bokningar och vill bli av med 1 så ställer jag gärna upp Bara att pm:a då

Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Jag har bokat för mig och min polare. Men alla är väl idioter om man bokat åt en vän också 🤦‍♂️

Om du hade läst vad jag skrivit så hade du redan fått svaret på den.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Om du hade läst vad jag skrivit så hade du redan fått svaret på den.

Jag läste vad du skrev och jag ville inte ha svar på något. Tyckte bara det var en onödig och dryg kommentar.

Även du hade tillgång till att boka en PS5a. Precis som alla andra.


signatur

...fy fan för folk

Skriv svar