PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag har inte hört ett pip från Bring idag. Antar de hojtar imorgon då.

Var det längesedan du beställde? PS eller Xbox?

skg
Medlem

Jag beställde en Series S och en Series X (i två olika beställningar) så fort de släpptes på Elgiganten, ingen av dem har skickats från dem ännu. Jag fick bekräftelser via via e-post den 22 september kl 9.03 på den ena och kl 9.07 för den andra. Tycker väl att jag borde få någon av dem i alla fall? Men håller med, urusel kommunikation från Elgiganten.

Medlem

Less is More är Elgigantens paroll nu för tiden


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Bokade en Series X på Elgiganten den 22/9 och nu damp en bekräftelse ner i mailen att den har skickats med Bring

Medlem

Jag var inne och bokade en Series X med Xbox All Access på giganten idag. Får hämta ut den imorgon vid release.

Medlem
Skrivet av Frenil85:

Elgiganten Nordstan i Göteborg kommer ha enheter för köp i butik enligt butikssäljare jag frågade nyss. Först till kvarn var det.

Du syftar på Xbox Series X då antar jag?

Medlem
Skrivet av Cogo:

Du syftar på Xbox Series X då antar jag?

Jag förstod det som både X och S men blir tveksam nu, den jag frågade om var X-varianten.

Medlem

Ok, tack. Hade det varit PS5 så hade jag ramlat av kontorsstolen.

Fragtjuv
Skrivet av TorzT:

Min polare hörde med dom idag. Ska tydligen finnas några tillgängliga att köpa😉

Svaret från elgiganten:
"ja det kommer att finnas i Karlstad. Vi räknar med ett högt tryck så vi rekommenderar att man är där tidigt"

Aha. Då blir det inget för min del. Gör inte mig så mycket eftersom jag bara hade hela kolla läget i butiken i första hand :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Tycker det är skönt att PS5 inte kommer säljas direkt i butiker till en början. Känns fel att behöva köa i dessa tider.

Medlem

Någon som bokat Series X hos Spel&Sånt och fått bekräftat att den skickats idag?


signatur

"There will be another time"

Medlem
Skrivet av Cogo:

Ok, tack. Hade det varit PS5 så hade jag ramlat av kontorsstolen.

Ah jag förstår! Tänkte inte längre än att krysslådan skulle släppas imorgon och att jag då kanske inte behövde specifiera

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Har ett paket från Elgiganten att hämta ut. Håller tummarna, har beställt både ACValhalla och Xbox Series X. Spel brukar komma i brevlådan så hoppas på krama xboxen om en timma eller så.

Besvikelse. Av nån anledning var det ett tunt kuvert med ACValhalla att hämta ut... Vete fan vad Postmord sysslar med, förrs veckan kom Watch Dogs: Legion från samma butik ner i brevinkastet direkt. Meh....*knyter en näve i fickan och skriker på molnen*

Medlem
Skrivet av Jimbo66:

Bokade en Series X på Elgiganten den 22/9 och nu damp en bekräftelse ner i mailen att den har skickats med Bring

Vilken typ av leverans valde du?

Skribent
Skrivet av Kloss:

Var det längesedan du beställde? PS eller Xbox?

XSX, Beställde 22/9, 09:02 fick jag mail.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

skg
Medlem

Nu fick jag också från Bring att konsolerna är skickade från Elgiganten.

Medlem
Skrivet av skg:

Nu fick jag också från Bring att konsolerna är skickade från Elgiganten.

Jag har inte fått något. Bör man vara orolig tro.

Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Vilken typ av leverans valde du?

Expressfrakt. Men jag blir väldigt förvånad om jag får den imorgon. För jag bor ute i bushen i Västernorrland och expressfrakt hit upp brukar vara allt annat än "express"

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Jag har inte fått något. Bör man vara orolig tro.

Fick min beställningsbekräftelse 22 september 9:01 och har inte fått nåt mail av bring heller:(
När fick ni andra mejlet av bring? Vilken tid?

Medlem
Skrivet av TorzT:

Min polare hörde med dom idag. Ska tydligen finnas några tillgängliga att köpa😉

Svaret från elgiganten:
"ja det kommer att finnas i Karlstad. Vi räknar med ett högt tryck så vi rekommenderar att man är där tidigt"

Blir ganska trött om detta stämmer, beställde min (i butiken i karlstad) 10/10 och de kan inte leverera förens 4/12.

Medlem

Fick leveransbekräftelse vid halv 6. XSX från elgiganten med snålfrakt. Skulle dock bli förvånad om jag redan har den imorn men hoppet lever 😀

Medlem
Skrivet av ulphen:

Fick leveransbekräftelse vid halv 6. XSX från elgiganten med snålfrakt. Skulle dock bli förvånad om jag redan har den imorn men hoppet lever 😀

Vart bor du? Kan det vara en anledning kanske? Jag är i götet och inte fått ett smack av bring ännu. Får bli äggkastning om paketet ej kommer.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Vart bor du? Kan det vara en anledning kanske? Jag är i götet och inte fått ett smack av bring ännu. Får bli äggkastning om paketet ej kommer.

Jag bor i norra Hälsingland så är inte alltför förhoppningsfull. Nu vet jag dock inte vart de kör ifrån då det inte kommit sån info än i spårningen.

Medlem
Skrivet av SpaarkX:

Blir ganska trött om detta stämmer, beställde min (i butiken i karlstad) 10/10 och de kan inte leverera förens 4/12.

Aa det förstår ja!
Kanske inte räknade med all access förbokningarna på dom konsolerna som ska till butik när kundtjänst svarade min polare?

Så därmed kanske de blir noll i butik ändå?

Spörs imöra!

Medlem

Kan det vara så att de som bor i lite större städer kommer får sina utskickade i morgon. Jag bor i Stockholm och har inte fått någon bekräftelse från Bring. ( Beställde den 22 september från Elgiganten, fick bekräftelse mejlet klockan 11:02 samma dag, expressleverans)

Medlem
Skrivet av Stevoo:

Kan det vara så att de som bor i lite större städer kommer får sina utskickade i morgon. Jag bor i Stockholm och har inte fått någon bekräftelse från Bring. ( Beställde den 22 september från Elgiganten, fick bekräftelse mejlet klockan 11:02 samma dag, expressleverans)

Jag inte fått mail från bring och ordern har fortfarande status "reserverad" men när jag kontaktade elgiganten i fredags sa dom att ordern har packats. Jag bor i en liten ort i Västsverige. (Förbokade xsx samma minut som det gick att förboka på elgigantens webbsida)


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Ringde Elgiganten och kollade om jag får min all access series X imorgon, den ska finnas att hämta ut i butik. Tycker dom kunde skicka ut någon sorts info per automatik tidigare.

Medlem
Skrivet av TorzT:

Aa det förstår ja!
Kanske inte räknade med all access förbokningarna på dom konsolerna som ska till butik när kundtjänst svarade min polare?

Så därmed kanske de blir noll i butik ändå?

Spörs imöra!

Oklart, men det är detta datum jag haft hela tiden sedan jag beställde. Tycker bara det verkar märkligt att de inte prioriterar de som förbeställt. Får se, kanske tar en sväng förbi i morgon!

Medlem
Skrivet av Stevoo:

Kan det vara så att de som bor i lite större städer kommer får sina utskickade i morgon. Jag bor i Stockholm och har inte fått någon bekräftelse från Bring. ( Beställde den 22 september från Elgiganten, fick bekräftelse mejlet klockan 11:02 samma dag, expressleverans)

Samma här, bor i Stockholm och har ännu inte hört något. Förhoppningsvis räknar de med att expressleverans = samma dag för storstadsbor och därav inte postar förrän imorgon.

Medlem
Skrivet av Stevoo:

Kan det vara så att de som bor i lite större städer kommer får sina utskickade i morgon. Jag bor i Stockholm och har inte fått någon bekräftelse från Bring. ( Beställde den 22 september från Elgiganten, fick bekräftelse mejlet klockan 11:02 samma dag, expressleverans)

Känns troligt, bor i Malmö och de har ju t.o.m leverans samma dag här och i Göteborg och Stockholm. Så känns som i linje med vad Elgigantens support sa till mig. Leveransbesked kommer först imorgon..

Skriv svar