Destruction Allstars
Magert med material men tjockt med möjligheter till mikrotransaktioner.
#destruction-all-stars, #lucid-games, #playstation-5
Kändes som en lovande titel när man såg gameplay och info om spelet, att det sedan är något där du är tvungen att betala för singleplayer, trots ps+ samt att det känns väldigt obalancerat och halvfärdigt på sina ställen är bara märkligt. Får hoppas att de fixar till det framöver för som det är nu så känns det som ett spel som folk kommer att tröttna på rätt fort.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Hade också hoppas som en utveckling av Twisted metal typ. Men det är ett krystat försök till att göra nästa stora e-sport fenomen. Testade några matcher både offline och online, men spelet faller så platt och blir oerhört tråkigt riktigt snabbt, trots rolig kontroll.
Jag saknar så ett bra car-combat spel likt Twisted metal som sagt. Twisted metal 2 till PS1 ligger fortfarande riktigt varmt i hjärtat
Trist, hoppades på en vidareutveckling av Twisted Metal-konceptet.
Twisted Metal och Carmageddon var riktiga grejer det på den tiden!
Skulle säga att detta är ett symptom av rätt många studios idag, tomt och innehållslöst vid release men det finns en chans att mycket mer kommer läggas till framöver. Istället för att göra ett bra spel med bra saker direkt så släpps det för tidigt och det "saknas" en del saker. Väldigt många spel senaste tiden har varit på detta sättet, sen ett/två år senare så är spelet riktigt bra, men det är aldrig en garanti.
Måste säga att jag blev lite beskviken att det var PS5-exklusivt. Ett underligt val för ett multiplayerspel, som dels lever på att det finns många spelare men också har massa mikrotransaktioner. Skulle ju vara mer logiskt att göra det cross platform, F2P och då smacka på mikrotransaktioner.
Skribent på FZ och allmänt olycklig.
Efter att ha nött https://en.m.wikipedia.org/wiki/Destruction_Derby tills ögonen blödde i min ungdom såg jag fram emot detta, men ledsnade precis som andra efter ungefär 10 minuter.
https://www.metacritic.com/game/playstation-5/destruction-all...
Svala betyg. Hajar inte hur man kan gå en hel developmentcykel utan att någon inblandad själv inser att det man håller på med inte är top notch?
En fråga till recensenten.
Nyfiken på hur mycket tid som krävs för att skriva en rättvis recension till ett F2P spel som detta? Menar jag kommer aldrig testa detta dels för att jag i princip aldrig uppskattar F2P och dels för din recension. Men hade själv haft svårt att tvinga mig genom ett spel som inte ger mig något, nu är det självfallet annorlunda för er som lever på detta men ändå.
Tacksam för svar!
En fråga till recensenten.
Nyfiken på hur mycket tid som krävs för att skriva en rättvis recension till ett F2P spel som detta? Menar jag kommer aldrig testa detta dels för att jag i princip aldrig uppskattar F2P och dels för din recension. Men hade själv haft svårt att tvinga mig genom ett spel som inte ger mig något, nu är det självfallet annorlunda för er som lever på detta men ändå.
Tacksam för svar!
Jo, det där med att pressa sig när spelet inte ger något är tufft. Det är en sak med trökspel™ som har en början, mitt och ett slut. Då har man åtminstone något att sträva efter. Här blir det istället en oändlig upprepning. Jag tror det är en vanesak, att man känner när ens känslor och tankar har cementerats. När man går från "det kanske blir bättre?" till "nej, det här blir inte bättre". Är olika från spel till spel, men den känslan infann sig tyvärr snabbt här, men allt som allt lade jag ner cirka 15 timmar. Kan dock inte säga att känslorna ändrades särskilt mycket efter den första timmen... men man har ju en plikt och ett ansvar trots allt.
Hade jag bara spelat "för skojs skull" hade jag sannolikt gett spelet högst en timme. Livet är för kort för dåliga spel.
En Bamseponny av folket
Jo, det där med att pressa sig när spelet inte ger något är tufft. Det är en sak med trökspel™ som har en början, mitt och ett slut. Då har man åtminstone något att sträva efter. Här blir det istället en oändlig upprepning. Jag tror det är en vanesak, att man känner när ens känslor och tankar har cementerats. När man går från "det kanske blir bättre?" till "nej, det här blir inte bättre". Är olika från spel till spel, men den känslan infann sig tyvärr snabbt här, men allt som allt lade jag ner cirka 15 timmar. Kan dock inte säga att känslorna ändrades särskilt mycket efter den första timmen... men man har ju en plikt och ett ansvar trots allt.
Hade jag bara spelat "för skojs skull" hade jag sannolikt gett spelet högst en timme. Livet är för kort för dåliga spel.
15 timmar? Jag hoppas du får bra betalt.