Quiz – Vem är vem i The Legend of Zelda?

Medlem

3/10 - Men så har jag inte heller orkat med mer än 20 minuter varje gång jag testar ett Zelda-spel innan jag stänger av eller somnar av tristess.

Medlem
Medlem

7/10. Ganska bra resultat. I synnerhet som jag redan vid fråga ett fick mig en chock - då det framkom att Zelda är en kvinna. Misstänker att jag var ensam på kontinenten om att inte veta det. (Har aldrig spelat mer Zelda än några timmar av Breath of the Wild)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Går ju bara bättre och bättre det här 🙄

Medlem
Skrivet av kebbe:

3/10 - Men så har jag inte heller orkat med mer än 20 minuter varje gång jag testar ett Zelda-spel innan jag stänger av eller somnar av tristess.

20 minuter? Du är rolig du.

Medlem

Älskar Zelda-spelen så denna quiz är nog den trevligaste hittills

(Om ni undrar varför det tog så lång tid att slutföra quizen så ville mitt bonusbarn ha min uppmärksamhet)

Medlem
Medlem

7/10. Skäms lite...

Medlem

The legend of Zelda är en fin serie, det <3

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

9/10 - Vass som en silverpil


signatur

"There will be another time"

Medlem

Skönt med fullpott, var dock osäker på sista

Medlem

*K-hum* (Försök 3) *K-hum*

Jag trodde att jag skulle sätta fullpott på den här. Jag har ju trots allt lirat samtliga Zelda förutom de bärbara.

Quizzet
Det vore najs om quizzet inte avslöjade vad som är rätt eller fel förrän man lämnat in. Annars är det bara att trycka på F5 för att börja om.

Denna funktion bör åtminstone finnas som ett alternativ för quizzet. Exempelvis gör alla svar blåfärgade istället för rött/grönt. Presentera en tabell efter test.

Jag ser en till i tråden som grejade 10/10 under 1 minut.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

6/10. Bara spelat ett zelda så rätt nöjd ändå.

Medlem
Medlem

Gissade på i princip allt...

Medlem

Yay!?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Fragtjuv

Ajaj. Så nära


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

inK
Medlem

signatur

Every trophy counts...

Medlem
Medlem

10/10 något ska jag ha för allt samlande på serien


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Testpilot
Medlem

Min nörd-fu är tydligen stark.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Föll på Zelda 2.. har någon ens spelat det?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skribent

Höjde snittet i alla fall!

Medlem
Inaktiv
(Skryter lite)

Läste att många hade problem med sista frågan så jag svarade på alla igen för att se vilken fråga det var.
Kan nog vara klurig om man inte har koll på det.
Själv kanske jag kunde den frågan för att det är det första Zelda spelet som jag spelade (utan att avslöja vilket) eller så är det helt enkelt för att jag är ett fan av Zelda och inte kunde se några svårigheter med den frågan.

Medlem
✌️👌
Medlem

7/10.. inte så dåligt då senaste Nintendo man ägt var ett n64...

123
Skriv svar