Arkane undersöker prestandaproblemen i Deathloop på PC
Men anledningen tycks inte vara spelets fantastiska hamburgare.
Denuvo är helt säkert boven igen... Finns inget positivt med det kopieringsskyddet,
Skulle inte förvåna mig om det var en av anledningarna. Problem med spel som gjorts för konsol och sedan fått minimalt med pengar och tid för pc-versionen är dock inget nytt. Liknande problem med en mus har skett i andra titlar historiskt sett.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Skulle inte förvåna mig om det var en av anledningarna. Problem med spel som gjorts för konsol och sedan fått minimalt med pengar och tid för pc-versionen är dock inget nytt. Liknande problem med en mus har skett i andra titlar historiskt sett.
Skulle vilja påstå att Arkane Studios har bra koll på PC releases dock. Kan inte minnas att dom släppt opolerade spel på PC innan.
Idono. That's me!
Denuvo är helt säkert boven igen... Finns inget positivt med det kopieringsskyddet,
+1 på den.
Skulle vilja påstå att Arkane Studios har bra koll på PC releases dock. Kan inte minnas att dom släppt opolerade spel på PC innan.
Uppenbarligen inte? Det här spelet har ju redan försenats ett par gånger så det kanske fick fokusera på konsol och sedan patcha PC i efterhand.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Skulle vilja påstå att Arkane Studios har bra koll på PC releases dock. Kan inte minnas att dom släppt opolerade spel på PC innan.
Dishonored 2 var knappt spelbart vid release på grund av prestandaproblemen.
Skulle vilja påstå att Arkane Studios har bra koll på PC releases dock. Kan inte minnas att dom släppt opolerade spel på PC innan.
Nu har jag inte lirat Deathloop men Dishonored 2 hade också micro stuttering som var skitjobbig även långt efter release! Det gick att delvis lösa med lite trixande, minns att jag spenderade timmar på forum för att hitta en bra fix.
Skulle vilja påstå att Arkane Studios har bra koll på PC releases dock. Kan inte minnas att dom släppt opolerade spel på PC innan.
Ditt minne sviker dig.
Varken spelat eller köpt Deathloop, men får AssCreed vibbar av detta. Dålig prestanda och urusel muskod (sägs att den baseras på handkontrolskoden).
Denuvo är helt säkert boven igen... Finns inget positivt med det kopieringsskyddet,
Skulle inte förvåna mig om det var en av anledningarna. Problem med spel som gjorts för konsol och sedan fått minimalt med pengar och tid för pc-versionen är dock inget nytt. Liknande problem med en mus har skett i andra titlar historiskt sett.
+1 på den.
Läste en steam review där någon tekniskt kunnig genom en dump fil hade hittat en trolig anledning till stutters.
Om det var denuvo gick han inte in på men spelet försöker att gå in i minne som det inte har tillgång till, vilket skapar en massa errors i minnet.
Mig veterligen låter det som att Denuvo försöker läsa sektioner av minnet det inte ska vilket leder till att det fuckar ur.
Läste en steam review där någon tekniskt kunnig genom en dump fil hade hittat en trolig anledning till stutters.
Om det var denuvo gick han inte in på men spelet försöker att gå in i minne som det inte har tillgång till, vilket skapar en massa errors i minnet.
Mig veterligen låter det som att Denuvo försöker läsa sektioner av minnet det inte ska vilket leder till att det fuckar ur.
Låter som en ganska god kvalificerad gissning.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Denuvo är oskyldig i detta fallet och det har snarare med deras värdelösa void engine att göra.
Denuvo är aldrig oskyldigt! 🙂
Tror snarare den stora boven är dålig V-sync implementation samt att folk inte uppdaterar sina grafik-drivrutiner. Spelet kräver också en hyfsat bra processor samt ram, vilket många inte har. Dvs. minst 9700k och 16gb ram för en bra upplevelse.
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Tror snarare den stora boven är dålig V-sync implementation samt att folk inte uppdaterar sina grafik-drivrutiner. Spelet kräver också en hyfsat bra processor samt ram, vilket många inte har. Dvs. minst 9700k och 16gb ram för en bra upplevelse.
Fast nu är det ju så att många med bättre CPU och mer RAM upplever dessa problem.
Jag har en 9700K och 16GB och upplever inga direkta stutters, medans folk med en 10900K och 32GB ram upplever dem.
Fast nu är det ju så att många med bättre CPU och mer RAM upplever dessa problem.
Jag har en 9700K och 16GB och upplever inga direkta stutters, medans folk med en 10900K och 32GB ram upplever dem.
De står också något på deras sida om vilka drivrutiner som krävs. Från min egna erfarenhet brukar de som inte är entusiaster sällan uppdatera sina drivrutiner så länge senaste uppdateringen av Fortnite, Call of Duty och Battlefield fungerar.
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Tror snarare den stora boven är dålig V-sync implementation samt att folk inte uppdaterar sina grafik-drivrutiner. Spelet kräver också en hyfsat bra processor samt ram, vilket många inte har. Dvs. minst 9700k och 16gb ram för en bra upplevelse.
Jag har ett 3090-kortet och Intels i9 10900K, samt stänger alltid av v-sync och uppdaterat drivers varje gång ett nytt spel kommer som jag ska spela.Jag upplever detta problem. Men jag kanske har en dålig dator också.
Jag har ett 3090-kortet och Intels i9 10900K, samt stänger alltid av v-sync och uppdaterat drivers varje gång ett nytt spel kommer som jag ska spela.Jag upplever detta problem. Men jag kanske har en dålig dator också.
Hej igen, digital foundry har analyserat problemet i sin senaste video. Det visade sig inte ha något med vanlig stuttering dvs. dålig framtime utan istället att mus sensitivityn ändras hejvilt när man inte är locked 60fps. https://www.youtube.com/watch?v=lu_XHyO-6zY&t=624s
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2