Skicka ljudlös SMS?

Medlem
Skicka ljudlös SMS?

Kan man skicka ett SMS utan att mottagaren behöver väckas av det på natten?

Båda har iphone / iMessage.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Mottagaren kan använda sömn fokus (fokus heter det med iOS 15) vilket går att ställa in under hälsa->sömn. Då ställer användaren in när det ska varvas ner och notiser slutar låta och när larmet ska dra igång.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Räcker med att telefonen är på ljudlös.

Medlem

Du kan ju ringa till mottagaren och be denna att stänga av volymen på telefonen och sedan skicka ditt sms?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sätter man inte sin telefon på ljudlös när man går och lägger sig så tar jag för givet att man vill bli väckt!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Sätter man inte sin telefon på ljudlös när man går och lägger sig så tar jag för givet att man vill bli väckt!

Ja man får iallafall skylla sig själv om man inte vill bli väckt men låter ljudet vara på.

Inaktiv

Jobbar 3 skift. Har jag inte stängt av ljudet när jag ska sova så anser jag att det är mitt fel.
Förutom telefonförsäljare, dom kan ruttna bort Dantes sju nivåer.

Inaktiv

Kan du inte bara sätta att det skickas automagiskt vid en rimligare tid?

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Jobbar 3 skift. Har jag inte stängt av ljudet när jag ska sova så anser jag att det är mitt fel.
Förutom telefonförsäljare, dom kan ruttna bort Dantes sju nivåer.

3 skift? Är det 24 timmar om dygnet? Eller jobbar du 3 skift per vecka?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

3 skift? Är det 24 timmar om dygnet? Eller jobbar du 3 skift per vecka?

Förmiddag, eftermiddag och nattskift. Ledig ibland på veckodagar, jobbar en del helger osv. Vanliga 8h med en del 12h skift.
Maskinerna rullar 24h per dygn.

Skrivet av anon_176162:

Jobbar 3 skift. Har jag inte stängt av ljudet när jag ska sova så anser jag att det är mitt fel.
Förutom telefonförsäljare, dom kan ruttna bort Dantes sju nivåer.

Du har rätt om telefonförsäljare, men det är banne mig nio nivåer i Dantes Den gudomliga komedin oräknat underavdelningarna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Du har rätt om telefonförsäljare, men det är banne mig nio nivåer i Dantes Den gudomliga komedin oräknat underavdelningarna.

Haha, ännu bättre. 2 bonusnivåer till dom jävlarna

1
Skriv svar