Lost Ark har redan nått över 500 000 samtidiga spelare

Robot
Lost Ark har redan nått över 500 000 samtidiga spelare

Trots att det inte släpps officiellt förrän på fredag.

#Lost-ark, #Smilegate-rpg


Medlem

Kan det slås steam rekord i helgen?

Jag tänker två miljoner+, vet inte vad tidigare toppar varit men new world var knappt miljonen?

Medlem

Ska bli intressant o se hur det ser ut om 2-3månader

Medlem

Spelet kommer nog tappa spelare lika hårt som alla andra mmos som släppts senaste tiden.

Medlem

Jag kommer nog att testa det men jag har väldigt svårt för alla dessa currency items och loot-lådor.

Ni som har testat spelet; är det bra?

Hur lång tid in i spelet tar det innan man stöter på utmaning? Är det först i endgame eller finns det svårigheter och utmaningar innan dess?

Är storyn bra?

Medlem

Spelet är SKITDÅLIGT, så undvik spelet och undvik specifik min server Tihrain, för som sagt det är jätte tråkigt och ni bör definitivt inte än ge det en chans då det är helt gratis utan stanna här och gnäll istället.

Tack på förhand!

Ja alltså spelet är riktigt kul om det inte framgår, men jag är orolig över kön som kommer bildas på fredag, spelet hade 1.2mil tittare på Twitch

Medlem

Det här ett klassiskt över två helger spel som sedan sakta dör ut. Har sett det otagliga gånger.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Kan det slås steam rekord i helgen?

Jag tänker två miljoner+, vet inte vad tidigare toppar varit men new world var knappt miljonen?

PUBG har rekordet med cirka 3.2 miljoner aktiva spelare på Steam.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Spelet är SKITDÅLIGT, så undvik spelet och undvik specifik min server Tihrain, för som sagt det är jätte tråkigt och ni bör definitivt inte än ge det en chans då det är helt gratis utan stanna här och gnäll istället.

Tack på förhand!

Ja alltså spelet är riktigt kul om det inte framgår, men jag är orolig över kön som kommer bildas på fredag, spelet hade 1.2mil tittare på Twitch

Haha, det var 19k i kö på min server(Zinnervale) när jag loggade ut vid 22-tiden igår, så den är nog rätt körd iaf. Tror dock på större rörlighet bland f2p-spelarna på fredag eftersom man inte låser sitt founders pack vid en server. De släppte två nya servrar inatt, men tveksamt om det kommer räcka på fredag.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Haha, det var 19k i kö på min server(Zinnervale) när jag loggade ut vid 22-tiden igår, så den är nog rätt körd iaf. Tror dock på större rörlighet bland f2p-spelarna på fredag eftersom man inte låser sitt founders pack vid en server. De släppte två nya servrar inatt, men tveksamt om det kommer räcka på fredag.

Kompis som kom in lite senare hade 8000 i kö, och då var det ändå under 10% av listade guilds som hade valt Tihrain, och 30% på Zinnervale. Tog under en timma för han att komma in som tur var, så vi får väl se, men det bådar inte gott.

Har undvikt öppna founders pack själv utifall att man behöver byta, men hoppas du har rätt om snåljåparna gratisspelarna.

Medlem

Hur ser köerna ut nu på förmiddagen?

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Hur ser köerna ut nu på förmiddagen?

Kollade lite snabbt, kunde hoppa in på vilken som utan problem, men mer konkret så är Zinnervale, Kadan, Thirain och Asta "Busy", alla andra är "Good" som status.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Kompis som kom in lite senare hade 8000 i kö, och då var det ändå under 10% av listade guilds som hade valt Tihrain, och 30% på Zinnervale. Tog under en timma för han att komma in som tur var, så vi får väl se, men det bådar inte gott.

Har undvikt öppna founders pack själv utifall att man behöver byta, men hoppas du har rätt om snåljåparna gratisspelarna.

Ja, det är nog ganska smart att vänta med att öppna packen. 8k under en timme är hyfsat snabbt ändå, får ställa mig i kö så fort jag kommer hem efter jobbet, ta en dusch och fixa lite käk helt enkelt. 😄


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

verkar rätt så roligt en mix mellan GW1 och Diablo. Släpps helt fel tid för mig nästa vecka släpps Horizon, veckan efter Elden Ring och slutet av månaden GW2 End Of Dragons.

Medlem

Det är kul, rätt nice story, tok mycket med saker att göra.. det som håller tillbaka storbetyget är hur extremt lätt det är
lvl 20 nu och tagit kanske 9 av mina 200+ potions som man fått.. man kan hamra tangentbordet med pannan och vinna de flesta strider, även de där småinstanserna på hard..

Men det är ju på max lvl som spelet börjar.. tyvärr

Medlem

Rätt kul tanke jag hade.. Barn som föddes när utvecklarna fick iden om att skapa spelet är nu gamla nog att spela spelet när det släpps i EU. Om infon jag läst är korrekt, att det tog 6 år att göra spelet och sedan ytterligare 4 år att släppa i EU.

Lär ju slippa alla buggar som nya spel har iaf.

Quake-konnässsör

Jag ger mig på detta om något år Då köerna kanske är lite kortare...

Medlem

Ge det en vecka eller två och det är 50 0000 kvar.

Medlem

99% av alla MMO releaser;

Hype
Köer
Buggar
Toxic players
Stenhårt köttande i två veckor
Tröttnar och slutar

Gnällkuk
Skrivet av burkmopp:

Spelet är SKITDÅLIGT, så undvik spelet och undvik specifik min server Tihrain, för som sagt det är jätte tråkigt och ni bör definitivt inte än ge det en chans då det är helt gratis utan stanna här och gnäll istället.

Tack på förhand!

Ja alltså spelet är riktigt kul om det inte framgår, men jag är orolig över kön som kommer bildas på fredag, spelet hade 1.2mil tittare på Twitch

Lyssna på den här mannen! UNDVIK just den servern för... ehh, den har buggar *host*.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av burkmopp:

Kompis som kom in lite senare hade 8000 i kö, och då var det ändå under 10% av listade guilds som hade valt Tihrain, och 30% på Zinnervale. Tog under en timma för han att komma in som tur var, så vi får väl se, men det bådar inte gott.

Har undvikt öppna founders pack själv utifall att man behöver byta, men hoppas du har rätt om snåljåparna gratisspelarna.

Jag råkade göra den briljanta idén att testa upplösning på lite högre nivå. Det gick bra att applicera 4K på min 1440p, däremot fattade inte spelet det så musen ttrodde desktopen fortsatte utanför skärmens kanter vilket resulterade i att det inte gick att klicka på saker för lång ut eller ned till höger. Fick starta om spelet, hamnade på plats 8500+ typ. Efter 1h köande var jag nere på 4823...

Efter det vet jag inte vad som hände, men 20 min senare var jag inloggad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Var ju vissa launch problem. Men jämförelsevis måste man ändå säga att det var hyffsat.
Det kanske säger mer om stora launches i stort. Man förväntar sig knappt att få in någon speltid alla på launches 🤣

Medlem

Alla neggos här i tråden kanske inte har koll på att spelet har funnits och bevisat sig självt i över 2 år. Det är i väst och på steam som det släpps den 11:e Risken finns såklart att det dör ut om 3 månader i väst, men spelet mår rätt bra på andra håll i världen är min uppfattning.

Medlem

Har sett fram emot spelet sedan jag först hörde om det 2012. Så ja, kommer absolut testa det! Spelade alfan under senhösten som var, blev förälskad!

Sedan är det även ett MMO som har vuxit till sig i många år i Korea redan, så mycket att göra kan jag absolut tänka mig att det finns!

Gnällkuk
Skrivet av ClockWise:

Alla neggos här i tråden kanske inte har koll på att spelet har funnits och bevisat sig självt i över 2 år. Det är i väst och på steam som det släpps den 11:e Risken finns såklart att det dör ut om 3 månader i väst, men spelet mår rätt bra på andra håll i världen är min uppfattning.

Fyra år, det har släpptes sedan i Ryssland för två år sedan. Men ja, folk drar lite väl stora växlar tycker jag även om det givetvis kommer vara liknande scenario som vilket annat live service-spel som helst. Tror många kommer testa det och sedan inse att det kanske inte är deras typ av spel heller.

Våran version har dessutom rejält mycket mindre p2w än vad som finns i de övriga regionerna. Bara här i veckan så gick de ut och meddelade att booster packs inte skulle finnas i cash shop utan att dessa skulle gå att få genom att spela. Launchen hade ju problem, som väntat men det var lite oväntat kanske att det skulle vara Steam som misslyckades med att skicka ut dekrypteringsnyckeln.

Att det är kö och väntetid när över en halv miljon ska in samtidigt och spela kan knappast vara något att höja på ögonbrynen för, dessutom var det inget trasigt kösystem eller (vad jag hört), någon som upplevt problem inne i själva spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Amazon tar över spelvärlden en bit i taget. New World och nu Lost Ark.

Medlem

Det jag saknar i spelet är en fps-limiter men det ordnas lätt genom att låsa spelets maxfps i nvidia kontrollpanel, sen köra alt+z för nvidia overlay, fungerar riktigt bra. Bra beslut för övrigt att implementera dx11-stödet, gav ju en redig boost!

Största problemet för mig är dock ljudbilden som lever sitt eget liv, verkar obalanserad, ibland hörs rösterna jättehögt, andra gånger är de knäpptysta och för det mesta är de helt tysta. Även ljudeffekterna behöver normaliseras. Vet inte om det är en bugg just med koreanska, men ska prova spanska sen

Kul spel för övrigt. Har inte heller låst upp min founders pack ännu då jag inte bestämt mig helt vilken karaktär jag ska satsa 100% på. Blir intressant med fördelningen av folk och val av server när f2p-spelarna anländer... gissar att det blir en drös!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

PUBG har rekordet med cirka 3.2 miljoner aktiva spelare på Steam.

Aah tackar för info

Medlem

Folk som avfärdar det som ett p2w spel tkr jag synd om, ni går miste om en upplevelse!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Spelet är SKITDÅLIGT, så undvik spelet och undvik specifik min server Tihrain, för som sagt det är jätte tråkigt och ni bör definitivt inte än ge det en chans då det är helt gratis utan stanna här och gnäll istället.

Tack på förhand!

Ja alltså spelet är riktigt kul om det inte framgår, men jag är orolig över kön som kommer bildas på fredag, spelet hade 1.2mil tittare på Twitch

Redan mkt kö på Zinnervale. Ångra att jag gjorde min gubbe där...

12
Skriv svar