Lost Ark har nu näst högst antal samtidiga spelare i Steams historia

Medlem
Skrivet av xermalk:

Spelarantalet kommer sjunka Markant när folk når level 26-28 och den stora staden, och låser upp mobilspelet (ens enga ö) och all crafting. Fram tills dess så är spelet en alldeles för enkelt ARPG (allt utanför instanser där på en träff, bossar på sekunder, såvida det inte är en raidboss).

När man väl når Luterra låses det koreanska MMOet up med alla funktioner, som är tidsbaserade (som kan skippas med item & grind eller genom att handla loss i cash shoppen) och annat.

Jag menade inte att det skulle nå en högre peak utan att spelarbasen kommer öka totalt, som valheim.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Fulci:

Nej man måste absolut inte göra dem på massor av alts för att hänga med. Det är en hype grej skapad av folk som vill pusha.Det är inget tvång att göra massor av dailies på alts för att spela end game. Man kan komma till absolut senaste tiern av end game snabbare om man gör det. Men de som gör detta är också de som bränner ut sig snabbare på spelet.

Grindspel pushar dig från alla håll.

1) Du måste göra samma sak massor av gånger - LA sätter begränsningar på att grinda samma sak massor av gånger

2) Saker är kraftigt begränsade som t.ex. inventory - LA har inte rejält med utrymme från redan från start. Inte en enda gång kände jag mig begränsad av utrymme i inventory eller bank. Jämför med t.ex. ESO där du i princip måste prenumerera för att få en speciell bag som tar alla material. Här finns den inbyggd utan kostnad.

3) Det är grind för att levla och quest kräver xxx - LA har inte det alls, det är enkelt att levla. Quests som kräver att man dödar x av vissa mobs går ibland att göra på sekunder.

Personligen känner jag betydligt mindre behov av att betala i detta MMO. Jag har testat väldigt många av dem, men inte alla. Jag skulle säga att BDO är betydligt mer grind och har dessutom flera av grejerna nämnda ovan.

Ett annat exempel är att man får i princip ingen XP av att döda mobs i LA. Det lönar sig absolut inte att stå på samma plats och grinda mobs för att gå upp i level.

LA har grind, men absolut inte extrem i jämförelse med andra liknande MMO.

Agree to disagree, helt enkelt. Hela resan från 1-50 var en lång grind av fetch quests, som ytterligare exempel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

På Sirius har jag startat en svensk guild som heter Funnyfarm Sverige


signatur

//monster

12
Skriv svar