Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem

Tänkte inte kolla först men spanade in start-klasserna. Hmm, svårt val, Vagabond känns lockande då det är likt stilen jag kört i tidigare spelen. Men det finns en hel del andra som ser nice ut.

Som nämnts i tråden så kanske det även lutar åt Wretch här också.

Startklasserna, med lite information om vad dom använder för vapen och har för stats:

Kommer personligen inte se streamen som ska vara heller.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fishyfajita:

Hittar jag ett fränt spjut så ska jag bannemig ge det en ärlig chans. Alltid gillat spjut som vapen rent generellt.
Det finns så sjukt många builds man vill testa.

En build med denna är jag sugen på också. Tänkte att det är ett spjut men det verkar vara ett svärd.

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Twinblade

Medlem

Misstänker att FZ-redaktionen sitter och lirar redan?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

En build med denna är jag sugen på också. Tänkte att det är ett spjut men det verkar vara ett svärd.

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Twinblade

Ja, den tror jag att jag såg på någon CNT-video. Riktigt fränt!

Medlem
Skrivet av Knalle:

Har också kikat på Vagabond och övervägt att börja som det. Wretch blir nog en för stor utmaning för mig eftersom jag är nybörjare på Soulsborne men kanske blir en genomspelning som det längre fram när man är lite varm i kläderna

Kommer inte se streamen men om det kommer en trailer kommer jag kanske se den i efterhand. Recensioner i videoformat kommer jag undvika att titta på men eventuellt läsa FZs.

Trevlig helg! Nästa helg sitter vi äntligen och lirar spelet allihop

Det låter rimligt om man är ny, jag startade med "vanliga" karaktärer i både DS3 och BB, tror jag spelade som motsvarigheten till Vagabond i DS3. Det är mycket att hålla reda på med stats, items man hittar och vilken utrustning som scalar med vad så det räcker nog med utmaningar ändå! Roligt att du startar vid release. Jag var seg på soulsbornespel och har bara lirat dem en bit efter launch, så jag är otroligt taggad på att få börja lira samtidigt som alla andra!

Medlem
Skrivet av Fishyfajita:

Det låter rimligt om man är ny, jag startade med "vanliga" karaktärer i både DS3 och BB, tror jag spelade som motsvarigheten till Vagabond i DS3. Det är mycket att hålla reda på med stats, items man hittar och vilken utrustning som scalar med vad så det räcker nog med utmaningar ändå! Roligt att du startar vid release. Jag var seg på soulsbornespel och har bara lirat dem en bit efter launch, så jag är otroligt taggad på att få börja lira samtidigt som alla andra!

Har bara kört Bloodborne, som jag lirar just nu. Hoppades bli klar med det innan Elden Ring släpps men tveksamt nu ifall jag hinner det.

Kommer hur som helst sätta igång med Elden Ring så fort som möjligt för jag vill också verkligen vara med från start kanske lägger Bloodborne åt sidan så länge och återvänder till det.

Chefredaktör

Förstår att det är som att svära i kyrkan...
Men OM man inte har något emot att se gameplay innan man spelar själv så kommer vi att streama Elden Ring på Twitch.
Torsdag nästa vecka 20:00, twitch.tv/fzplay
Alltså om man VILL

Medlem
Skrivet av Knalle:

Har bara kört Bloodborne, som jag lirar just nu. Hoppades bli klar med det innan Elden Ring släpps men tveksamt nu ifall jag hinner det.

Kommer hur som helst sätta igång med Elden Ring så fort som möjligt för jag vill också verkligen vara med från start kanske lägger Bloodborne åt sidan så länge och återvänder till det.

Eyy, är också mitt i Bloodborne och hade hoppats på att hinna klart till 25/2. Meeen kan nog bli svårt om jag inte får tid att nöta ordentligt nu i helgen

Medlem
Skrivet av jonmlr:

Eyy, är också mitt i Bloodborne och hade hoppats på att hinna klart till 25/2. Meeen kan nog bli svårt om jag inte får tid att nöta ordentligt nu i helgen

Jag får så jäkla mycket pisk i spelet så tror inte jag kommer hinna färdigt men en grym upplevelse hittills!
Det man sett av Lands Between tilltalar mig mer än Yharnam men samtidigt vore det kul att bli klar med Bloodborne innan så man har något att jämföra med.

Samtidigt har man fått höra att Elden Ring kommer bli lite snällare mot nybörjare som mig så jag är kluven. Mycket ordbajseri från mitt håll här i tråden men är så spänd på spelet och mottagandet från fansen.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Jag får så jäkla mycket pisk i spelet så tror inte jag kommer hinna färdigt men en grym upplevelse hittills!
Det man sett av Lands Between tilltalar mig mer än Yharnam men samtidigt vore det kul att bli klar med Bloodborne innan så man har något att jämföra med.

Samtidigt har man fått höra att Elden Ring kommer bli lite snällare mot nybörjare som mig så jag är kluven. Mycket ordbajseri från mitt håll här i tråden men är så spänd på spelet och mottagandet från fansen.

Jag tror som du säger att de kommer göra spelet lite mer tillgängligt. Vad jag förstått så kommer några av de svåraste bossarna vara valfria och inte tillhöra main storyn och respawn-punkter kommer vara närmre bossarna (vilket jag är helt för!). Sen gör väl den öppna världen att man har lite fler alternativ. Är något för svårt är man inte fast på samma sätt, utan kan dra iväg åt något annat håll en stund och kan tackla den svåra bossen senare.

Jag vet ärligt inte vad jag ska göra, jag har aldrig varit så taggad på ett spelsläpp. Om en vecka!!!

Skribent

Är inte helt nöjd med att Enchanted Knight-klassen blivit utbytt mot Prisoner i det färdiga spelet, men en sån blir det i alla fall. Jag tänker mig typ 65 % närstrid och 35 % magi.

Möjligtvis en Gandalf-build med trollstav i ena handen och ett svärd i den andra. Sen ska vi bara hitta en grå rock och en tjurig elddemon så är saken biff.

Medlem

Spelet ser väldigt bra ut, men blir att vänta för min del. Har en 21:9 ultrawide-skärm och spelet stöder bara 16:9. Känns trist med svarta kanter, men tror nog att det kommer en mod ganska snabbt som ordnar det.

Medlem

Tog sista skvätten semester så slappar dagarna innan release 😎 Sen avslutar jag veckan med att ännu en gång få stryk i en ny Fromsoft-värld 😁

Medlem

Det är extremt ovanligt att jag förbokar eller köper spel vid release. Men funderar allvarligt på att göra det den här gången

Det lockar väldigt mycket att få vara med och upptäcka den här nya världen.

Angående build så blir det nog antingen en ren strength-build eller en kombo med strength/faith.

Medlem

Känns som ett extremt stenhårt supersvårt spel, tror jag står över åtminstone ett par månader för att se vad ni tycker då


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Inte säkert att det kommer gå att köra online på PC än på ett tag. Har inte hört något om att de fixat problemen ännu.
https://twitter.com/DarkSoulsGame/status/1491411609499353088?...

Elden ring är inte darksouls.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Förstår att det är som att svära i kyrkan...
Men OM man inte har något emot att se gameplay innan man spelar själv så kommer vi att streama Elden Ring på Twitch.
Torsdag nästa vecka 20:00, twitch.tv/fzplay
Alltså om man VILL

Vem är det som recenserar? Kommer inte se på twitch, redan sett ”för mycket”

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Förstår att det är som att svära i kyrkan...
Men OM man inte har något emot att se gameplay innan man spelar själv så kommer vi att streama Elden Ring på Twitch.
Torsdag nästa vecka 20:00, twitch.tv/fzplay
Alltså om man VILL

Kollar bara ifall ni kör samma segment som CNTn utan att visa för mycket nytt utanför det 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

En ny trailer:

ELDEN RING - Overview Trailer

Medlem

Grafikinställningar som kommer finnas på PC:

Jag är lite orolig för PC-optimeringen efter en del man läst på nätet som börjat dyka upp. Vi får väl se, med day1 patch+grafikdrivrutiner så hoppas jag på minimalt med strul. Värt att nämna är att jag även läst att det varit noll strul för en del, så svårt att veta.

Dark Souls 2-3 och Sekiro flöt på utan problem för mig under release, men med tanke på att Elden Ring är mycket större så växer ju även chanserna för vissa strul, bara att hålla tummarna. Ingen idé att oroa sig innan man testat egentligen så.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kollade på asmons stream ikväll och det verkade stuttra stundvis. Hoppas det löses med day1 patch. Även fast jag själv tänkt köra på ps5.
De körde en del sessions med olika klasser på redbulls stream och jag tyckte confessor såg intressant ut. Lutar mot det eller samurai atm


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kanske en dum fråga, men hittar inte informationen någonstans. Launch Edition varianten av spelet. Går den endast att förboka eller kommer man kunna köpa den i butik? Handlar helst spel på release-dagen i butik då jag inte litar på att få det på posten. Att sitta en helg utan spel man väntat på är olidligt haha.

Medlem
Skrivet av excentri:

Kanske en dum fråga, men hittar inte informationen någonstans. Launch Edition varianten av spelet. Går den endast att förboka eller kommer man kunna köpa den i butik? Handlar helst spel på release-dagen i butik då jag inte litar på att få det på posten. Att sitta en helg utan spel man väntat på är olidligt haha.

Jag tror den utgåvan är exklusiv för förbokningar. Själv har jag förhandsbokat via Webhallen och valt att hämta i en av deras butiker så det är ju ett alternativ om du har en sådan i närheten.

Ska dock tilläggas att jag ännu inte fått någon bekräftelse på när jag verkligen kan hämta ut spelet men det lär väl komma nu under veckan.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Jag tror den utgåvan är exklusiv för förbokningar. Själv har jag förhandsbokat via Webhallen och valt att hämta i en av deras butiker så det är ju ett alternativ om du har en sådan i närheten.

Ska dock tilläggas att jag ännu inte fått någon bekräftelse på när jag verkligen kan hämta ut spelet men det lär väl komma nu under veckan.

Jag la en beställning på Elgiganten nu. 499:- är ju grymt pris för en sådan stortitel. Får hoppas på att den dyker upp när den ska.

Medlem

Jag jobbar helgen som det släpps så det är väl egentligen bara bra att få höra av andra vilken plattform Elden Ring rullar bäst på då jag äger ps5, series x och kraftfull pc. Är det mycket strul på pc så blir det kanske på xbox. Men avvakta tester då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Samt en trevlig hälsning och tack till fansen från Yasuhiro Kitao:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har fått känslor för spelet nu, det är hypen som kommit på besök

Medlem
Skrivet av Knalle:

Jag får så jäkla mycket pisk i spelet så tror inte jag kommer hinna färdigt men en grym upplevelse hittills!
Det man sett av Lands Between tilltalar mig mer än Yharnam men samtidigt vore det kul att bli klar med Bloodborne innan så man har något att jämföra med.

Samtidigt har man fått höra att Elden Ring kommer bli lite snällare mot nybörjare som mig så jag är kluven. Mycket ordbajseri från mitt håll här i tråden men är så spänd på spelet och mottagandet från fansen.

Lyckades se eftertexterna rulla i Bloodborne igår!

Någon som såg Redbull-eventet och kan berätta om det kändes som att de visade för mycket av spelet eller om det var info som mest kändes kul att ha med sig när man startar spelet första gången?
Har försökt hålla mig lite allmän lore nu det sista, bara för att ha en uppfattning om vad spelet handlar om.

Medlem
Skrivet av jonmlr:

Lyckades se eftertexterna rulla i Bloodborne igår!

Någon som såg Redbull-eventet och kan berätta om det kändes som att de visade för mycket av spelet eller om det var info som mest kändes kul att ha med sig när man startar spelet första gången?
Har försökt hålla mig lite allmän lore nu det sista, bara för att ha en uppfattning om vad spelet handlar om.

Grymt jobbat!

Jag kollade bara på den nya trailern, som ju var över 6 minuter lång. Där framkom ändå en hel del ny info - menyer, fiender, NPCs, områden m.m. som man inte sett tidigare visades upp. Ett litet förtydligande av storyn fick man också men inget direkt nytt. Väldigt mycket gameplay och en berättarröst i bakgrunden.

Så undvik den om du vill förbli in the dark, så att säga

Medlem

Försökt hålla mig ifrån att inte skaffa spelet på release men tror inte jag klarar det.. Såg att det är bra pris på El-Giganten, men om man förbokar står det att leverans sker först nästa vecka. Någon som vet om dom brukar skicka ut till releasedag eller om dom skickar iväg dom på releasedag? Inte så sugen på att förboka om jag först får det några dagar senare...

Skriv svar