Elden Ring - Elgiganten missar leverans av alla sina förbokningar

Medlem
Elden Ring - Elgiganten missar leverans av alla sina förbokningar

Som rubriken säger: Elgiganten har gjort en miss och har inte ens ordnat så paket med Elden Ring finns i systemet hos Bring/PN innan idag, och Bring bekräftade precis i telefon att inga av dessa paket kommer levereras innan helgen (bor centralt i Sthlm som ref).

Alla som köpt av dem kanske bör tänka på plan-B och bege sig till närmaste butik imorgon alt köpa för överpris digitalt om ni spelar på PS5/Xbox.

Medlem

Elgiganten suger. De har tagit bort sin trade in kampanj på iPhones långt i förväg utan förvarning.

Medlem

Jag kan förstå att man vill beställa hem det om man bor långt från en butik som säljer det, men annars så kör bara till närmsta Media Markt/Elgiganten/whatever och köp spelet på releasedagen. Fysiska kopior av spel tar otroligt sällan slut nu för tiden.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Känns som hittepå. Mina bokade spel brukar registreras hos speditör dagen innan release för att sedan anlända i tid ändå.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Frilansare

Forumiter i recensionstråden rapporterar att Elgiganten just nu skickar ut spelet. Kolla där också för info.

Medlem

Jag förstår inte, jag beställde Horizon Forbidden West via Power förvisso men där dök inget upp i postnordappen eller skickades ut via mail förrän dagen innan och det var inga problem, dök ner i brevlådan på fredagen som det brukar. Varför skulle de behöva registrera sånt här en dag i förväg?

Skribent

Jag åker nog dit imorgon och köper. Jobbar natt så kan svänga förbi där mitt på dagen, bara hoppas de har priset som på websidan. Dvs 499 kr, annars blir Johan aggro och någon stackare där kommer få brottas ofriviligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fan 499kr... Det var ju väldigt billigt för ett helt nytt spel, jamfört med de 60 euro Steam ska ha. När tror ni man får steam-nyckeln om man köper PC versionen på Elgiganten?


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Beställde igår och de ser ut som att det kommer imorrn. Jag hade leverans först 2/3 men de känns som de jobbat över och beställt extrabilar

Medlem

Jag fick "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." här för en stund sedan, en terminal relativt nära mig med, känns som dem försöker få ut dem i tid trots allt!

Skribent
Skrivet av Mogres:

Fan 499kr... Det var ju väldigt billigt för ett helt nytt spel, jamfört med de 60 euro Steam ska ha. När tror ni man får steam-nyckeln om man köper PC versionen på Elgiganten?

Jag tror nog du får den samma dag. När jag köpte en PC-nyckel där tidigare så fick jag den på morgonen dagen när spelet släpptes.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mitt paket är iaf på väg från Elgiganten. Borde komma fram imorgon utan problem. Skulle dock inte grina om jag missade att få det imorgon då all min fokus legat på nyheterna kring Ukraina för tillfället. Känner att jag skulle ha svårt att fullt njuta av Elden Ring då jag inte skulle kunna ha fullt fokus just nu.

Skribent
Skrivet av excentri:

Mitt paket är iaf på väg från Elgiganten. Borde komma fram imorgon utan problem. Skulle dock inte grina om jag missade att få det imorgon då all min fokus legat på nyheterna kring Ukraina för tillfället. Känner att jag skulle ha svårt att fullt njuta av Elden Ring då jag inte skulle kunna ha fullt fokus just nu.

Personligen behöver jag försöka fokusera på något annat än Ukraina för en dag eller två. Så jag ska försöka kombinera träning med Elden Ring, sen göra något roligt med familjen under helgen.

Allt känns så blek nu, behöver få lite positiv energi för att orka med.


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem
Skrivet av Mogres:

Fan 499kr... Det var ju väldigt billigt för ett helt nytt spel, jamfört med de 60 euro Steam ska ha. När tror ni man får steam-nyckeln om man köper PC versionen på Elgiganten?

Fick spelet av frugan och ja det är en Steam nyckel som jag fick direkt och har nu pre-loadat spelet.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Personligen behöver jag försöka fokusera på något annat än Ukraina för en dag eller två. Så jag ska försöka kombinera träning med Elden Ring, sen göra något roligt med familjen under helgen.

Allt känns så blek nu, behöver få lite positiv energi för att orka med.

Det gör du helt rätt i. Positivitet behövs i stunder som denna med såklart!

Medlem

Hur ser det ut för er som förbokat på Elgiganten? Mitt ex började köras ut här nu på morgonen så om inget oväntat händer bör jag kunna hämta upp mitt efter lunchtid!

Medlem

Med Elgiganten och när de använder Bring så brukar det syns i appen som tidigast 21.00 kvällen innan release (för mig), aldrig varit problem att få det på releasedag ändå. Bor i Värmland om de nu råkar ha sin central här, men tvivlar på det

Medlem

Såg att min leverans har kommit till postombudet nu.

Medlem
Skrivet av Force:

Jag kan förstå att man vill beställa hem det om man bor långt från en butik som säljer det, men annars så kör bara till närmsta Media Markt/Elgiganten/whatever och köp spelet på releasedagen. Fysiska kopior av spel tar otroligt sällan slut nu för tiden.

Problemet är dock att Elgiganten inte får in vissa spel i sina fysiska butiker utan har dem bara online, det har jag råkat ut för många gånger när jag dragit dit på releasedagen...

Så även med Elden ring till Ps5

Medlem

Fick hem spelet idag eloge till Elgiganten då jag beställde i onsdags och fick lev datum 2/3

Medlem

Min kompis gnällde om detta igår också.
Men fick precis sitt spel med Bring, från Elgiganten.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Problemet är dock att Elgiganten inte får in vissa spel i sina fysiska butiker utan har dem bara online, det har jag råkat ut för många gånger när jag dragit dit på releasedagen...

Så även med Elden ring till Ps5

PS5-versionen finns som en Launch Edition för samma pris i butik.


signatur

Övning ger träning.

Skribent
Skrivet av Seybsnilksz:

PS5-versionen finns som en Launch Edition för samma pris i butik.

Jo fast det är ju upp till butikerna själva att ta in spelen. Har upptäckt att den här i Umeå ibland inte tagit in vissa spel på releasedagen. Jag brukar ringa och fråga dagarna innan om de tänkt ta in spelet jag vill köpa. Suger att åka dit på releasedag och de inte har produkten. De kan ju alltid beställa från centrallagret om man frågar, men då kan jag ju lika gärna klicka hem det själv hemifrån till brevlådan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo fast det är ju upp till butikerna själva att ta in spelen. Har upptäckt att den här i Umeå ibland inte tagit in vissa spel på releasedagen. Jag brukar ringa och fråga dagarna innan om de tänkt ta in spelet jag vill köpa. Suger att åka dit på releasedag och de inte har produkten. De kan ju alltid beställa från centrallagret om man frågar, men då kan jag ju lika gärna klicka hem det själv hemifrån till brevlådan.

Bäst att i förväg kolla om den är i lager enligt hemsidan och sedan boka en. Vet att många släpp inte tas in, det är typ bara FIFA som drar mycket folk till butikerna nuförtiden.


signatur

Övning ger träning.

Skribent
Skrivet av Seybsnilksz:

Bäst att i förväg kolla om den är i lager enligt hemsidan och sedan boka en. Vet att många släpp inte tas in, det är typ bara FIFA som drar mycket folk till butikerna nuförtiden.

Ja den där lager grejen stämmer inte alltid här uppe heller har jag upptäckt. Så jag brukar ta kontakt med butiken, kan man boka samtidigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja den där lager grejen stämmer inte alltid här uppe heller har jag upptäckt. Så jag brukar ta kontakt med butiken, kan man boka samtidigt.

Det kan vara fel saldo varsomhelst, den mänskliga faktorn Får du bekräftelse-sms efter du bokat så har de dock letat fram den och sett till att den faktiskt är där.


signatur

Övning ger träning.

Skribent
Skrivet av Seybsnilksz:

Det kan vara fel saldo varsomhelst, den mänskliga faktorn Får du bekräftelse-sms efter du bokat så har de dock letat fram den och sett till att den faktiskt är där.

Ja jag brukar alltid ringa, eller gå in där. Det är bredvid där vi storhandlar så det lätt att smita in där och fråga/boka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fick ingen leverans idag pga postnords nya varannandagsutdelning(!)... Jag beställde dock från spelbutiken som skickar spelen som brev. Någon mer som drabbats?

1
Skriv svar