Lost Ark ska ha stängt av över en miljon bot-konton

Robot
Lost Ark ska ha stängt av över en miljon bot-konton

Förhoppningsvis blir köerna lite kortare.

#Lost-ark, #Smilegate-rpg


Gnällkuk

Hur har detta fungerat för dem i sydkorea? Förväntar mig inte jättemycket på sikt av detta, men initialt blir det nog skillnad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hur har detta fungerat för dem i sydkorea? Förväntar mig inte jättemycket på sikt av detta, men initialt blir det nog skillnad.

I korea måste varje konto ha ditt id. Så där kan man inte skapa konto hursomhelst

Blir du bannad så blir ditt id bannat och du kan aldrig på något sätt spela det spelet igen

Xmk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hur har detta fungerat för dem i sydkorea? Förväntar mig inte jättemycket på sikt av detta, men initialt blir det nog skillnad.

Där behöver man använda personnummer för att logga in.

Medlem

Resultatet har varit bra, ingen kö på kadan under hela helgen oavsett tid att logga in. Men euw kan stanna hos sig vi vill inte ha dom tillbaka.

Medlem

Köerna på servern med längst kötid var helt borta i helgen. Även under prime time!

Gnällkuk
Skrivet av Karmak:

I korea måste varje konto ha ditt id. Så där kan man inte skapa konto hursomhelst

Blir du bannad så blir ditt id bannat och du kan aldrig på något sätt spela det spelet igen

Skrivet av Xmk:

Där behöver man använda personnummer för att logga in.

Ok, lite väl hardcore kanske.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok, lite väl hardcore kanske.

Jag tycker det är bra

Tar bort allt skit och supporten kan koncentrera sig på riktiga problem.

Folk skulle inte bete sig illa mot andra om de visste att de kan bli bannade på ett sätt där de aldrig kommer in igen.
All fusk och gold sellers skulle inte heller existera

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag tycker det är bra

Tar bort allt skit och supporten kan koncentrera sig på riktiga problem.

Folk skulle inte bete sig illa mot andra om de visste att de kan bli bannade på ett sätt där de aldrig kommer in igen.
All fusk och gold sellers skulle inte heller existera

Tycker det låter som en fantastisk idé, tänk vilka problem indie företaget blizzard hade kunnat lösa med beteendet i WoW med hjälp av det där.

Medlem

Det är på tiden att någon kommer med ett nytt stort BRA MMO...

Folk spelar Lost Ark som toki och det är inte bättre än ganska bra... Och inte speciellt mekaniskt spännande...

Ingen har ju gjort WoW-Eve... Men en frän riktig sandbox värld med riktig spelarekonomi osv osv fast det är snyggt och trevligt och lättsamt som WoW.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok, lite väl hardcore kanske.

Tycker det låter som en apbra idé som alla online lir borde använda. Fuskare kommer dö ut väldigt fort.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är på tiden att någon kommer med ett nytt stort BRA MMO...

Folk spelar Lost Ark som toki och det är inte bättre än ganska bra... Och inte speciellt mekaniskt spännande...

Ingen har ju gjort WoW-Eve... Men en frän riktig sandbox värld med riktig spelarekonomi osv osv fast det är snyggt och trevligt och lättsamt som WoW.

Är genuint nyfiken på vad du specifikt inte gillar?

Utan att låta färgad är det definitivt det roligaste MMO jag har spelat på många år och det är galet skönt att det inte har egentligen något som speglar WoW mer än instance baserad contentå. Spelet erbjuder en svårighetsgrad som jag senast upplevde var i WildStar och det kommer bli ännu svårare samt att det har en del känsla från Lineage. Allt man gör i spelet är till någon nytta som gynnar dig längre fram, på det viset känns väldigt lite saker man gör onödigt. Vare sig det är Card Collecting eller Towers. Trots att det saknas en hel del content i T3 just nu har man en hel del att köra igenom från T1 till T2.

Självklart är inte spelet perfekt men uppenbarligen är det fortfarande väldigt populärt trots att det är ett MMO med isometrisk kamera vy.

Medlem

har aldrig haft kö på eu west, eu central däremot var ospelbart


signatur

//monster

Gnällkuk
Skrivet av Mirage:

Tycker det låter som en apbra idé som alla online lir borde använda. Fuskare kommer dö ut väldigt fort.

Att dela ut din personliga information i form av personnummer och pass/id/körkort till höger och vänster är verkligen inte ”apbra”.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

har aldrig haft kö på eu west, eu central däremot var ospelbart

Är väl inte så längre va? Iofs inte lirat på några dagar men kom iaf in på senare kvällen utan problem.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Att dela ut din personliga information i form av personnummer och pass/id/körkort till höger och vänster är verkligen inte ”apbra”.

Personnummer, inklusive sista fyra siffrorna är redan publik information.
Samt, du behöver inte dela ut det. Du kan identifiera dig via BankID tex.


signatur

I drank what?

Medlem

Skulle göra någon "daily" när jag så en karaktär dyka upp ur intet, gå i en rak linje och försvann igen ... och sedan en till, och en till och en till och en till och en till och en till och en till och en till och en till och en till och en till...

Såg säkert över 100st under det fåtal minuter jag befann mig på den platsen, alla med lustiga namn som Kztxxd etc. Med en observation på hur mycket guldpriset har skenat iväg på spelarmarknaden så fann jag det hela väldigt olustigt i sammanhanget, och tappade en rejäl del av spelglädjen därmed.

Tycker det blivit sjukt vanligt med massa botar och folk som fuskar i alla onlinespel för i huvud taget, nästan som att det blivit okej eller alla bara gett upp.

Medlem

Verkar ha hjälpt för köerna på EUC har varit borta över helgen. Spelar på Thirain och i vanliga fall så är det 4000 -10 000 i kö beronde på tiden men det har inte varit några att tala om nu.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

har aldrig haft kö på eu west, eu central däremot var ospelbart

I början, ja. Har inte varit kö alls för mig på Sirius sedan innan förra helgen.

Gnällkuk
Skrivet av Mirage:

Personnummer, inklusive sista fyra siffrorna är redan publik information.
Samt, du behöver inte dela ut det. Du kan identifiera dig via BankID tex.

Jo, men det är ju rätt stor skillnad, begär du ut någons personuppgifter så hänger det inte ihop med mina intressen, köpbeteenden eller medlemskap hos organisationer, banklån osv.

BankID är dessutom långt ifrån samma sak som detta, det används när man ingår ett distansavtal t ex för inköp. Att behöva legitimera sig via sin bank och sedan vidare till ett spelföretag är inget jag är intresserad av för fem öre. Det kan måhända vara effektivt, men det är ett rätt stort privat intrång för att stävja fusk.

Sen kan man ju fråga sig hur effektivt det är? Det är ju en hel del från väst som har spelat i Sydkorea via VPN och fått någon som fejkat identiteten åt dem. Jag tycker inte att jag ska behöva ge upp min personliga integritet för att de inte lyckas få ordning på bottar och annat fusk.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jo, men det är ju rätt stor skillnad, begär du ut någons personuppgifter så hänger det inte ihop med mina intressen, köpbeteenden eller medlemskap hos organisationer, banklån osv.

BankID är dessutom långt ifrån samma sak som detta, det används när man ingår ett distansavtal t ex för inköp. Att behöva legitimera sig via sin bank och sedan vidare till ett spelföretag är inget jag är intresserad av för fem öre. Det kan måhända vara effektivt, men det är ett rätt stort privat intrång för att stävja fusk.

Sen kan man ju fråga sig hur effektivt det är? Det är ju en hel del från väst som har spelat i Sydkorea via VPN och fått någon som fejkat identiteten åt dem. Jag tycker inte att jag ska behöva ge upp min personliga integritet för att de inte lyckas få ordning på bottar och annat fusk.

BankID kan användas som identifiering utan köptvång. Det är som att visa upp ID för att gå in på en krog/klubb. Ett litet pris att betala för att bli av med trollen/fuskarna.


signatur

I drank what?

Gnällkuk
Skrivet av Mirage:

BankID kan användas som identifiering utan köptvång. Det är som att visa upp ID för att gå in på en krog/klubb. Ett litet pris att betala för att bli av med trollen/fuskarna.

Tack, jag vet vad BankID är och vad det används till. Det är absolut inte ens samma sak, du visar upp legitmation på en klubb/bolaget för att styrka din ålder. Vare sig Bolaget eller klubben skriver ned dina personuppgifter och lagrar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tack, jag vet vad BankID är och vad det används till. Det är absolut inte ens samma sak, du visar upp legitmation på en klubb/bolaget för att styrka din ålder. Vare sig Bolaget eller klubben skriver ned dina personuppgifter och lagrar.

GDPR är ett starkt skydd för din identitet om du är oroad. Vad leg vid klubbar används till och vad det KAN användas till är exakt samma sak. BankID i dessa situationer handlar bara om att du ska kunna styrka att du är du. Precis som vid klubben ska du kunna styrka att du är du, och din ålder.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar