Call of Duty-fuskare visade att han fuskade - när han skulle visa att han inte fuskade

Avstängd
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Känner precis som dig. Hur kan man ens känna glädje om man vinner med fusk?
Men när det, som i det här fallet, är pengar inblandade så ökar ju incitamenten något...

De jag stött på som erkänt att de fuskar har sagt att de gör det för att andra gör det. Om någon fuskar så får de en fördel, då fuskar en annan för att balansera ut det, blir en ond cirkel.

Vidrigt är det, för de flesta av oss spelar fortfarande legit. Jag hatar fuskare med passion, inte minst BF-serien (på PC) har plågats av detta länge.

Medlem

"Wall-hack är inget fusk!" eller?
Någon måste ju ha börjat tro på sina egna bortförklaringar.
Skamligt!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

But... why? Är det en generationsfråga? Som 80-talist och andra jag känner så är det ingen som ens skulle tänka tanken eller se vitsen med det. Kidsen verkar ju dock inte ha några som helst problem, vinna till varje medel. Förstår liksom inte hur man tycker det är kul med fusk?

De må finnas fler yngre fuskare, men samtidigt är det fler yngre som spelar. Tar man hänsyn till mängden spelare per "ålder" med mängden fuskare per ålder så tror jag att fuskandet ligger på ungefär samma nivå oavsett ålder.

Avstängd

Har man inte fuskat har man inte gett allt.

Regel nummer 1 när man fuskar: "Don't get caught". Därför är det obegripligt att han inte stängde av fusket. Vet någon varför?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

But... why? Är det en generationsfråga? Som 80-talist och andra jag känner så är det ingen som ens skulle tänka tanken eller se vitsen med det. Kidsen verkar ju dock inte ha några som helst problem, vinna till varje medel. Förstår liksom inte hur man tycker det är kul med fusk?

Alltså kom igen, folk fuskade som fan i Quake, problemet att på den tiden så var ju inte hacksen så raffinerade och välutvecklade som nu. I Quake t.ex. om någon hade aim bot så var det mot en medelbra spelare något som inte alls funkade. Tänk i Diablo hur mycket det fuskades, var ju löjligt.


signatur

IDKFA

Gnällkuk
Skrivet av mrFluffy:

Alltså kom igen, folk fuskade som fan i Quake, problemet att på den tiden så var ju inte hacksen så raffinerade och välutvecklade som nu. I Quake t.ex. om någon hade aim bot så var det mot en medelbra spelare något som inte alls funkade. Tänk i Diablo hur mycket det fuskades, var ju löjligt.

Jag spelade QW online dagligen i fyra år och andelen fuskare på öppna servrar var extremt få, kan aldrig påstå heller att jag mött lag som fuskat i klanmatcher heller. Du har väl en poäng i att de inte var lika putsade som idag men att det fuskades som fan i QW håller jag inte med om alls.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Att tro detta är någon generationsgrej och gissa fram teroier varför 90-00 talisterna fuskar är lite lustigt att läsa.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Avstängd

Kan tänka mig att han inte längre vet hur spelet är i originaluppförande. Jag har addons till Skyrim som jag glömt av så gissa om jag blev chockad när jag spelade det utan addons av misstag en gång…

Medlem

Det är naturligt att fuska, djungelns lag har ingen heder.

Glöm inte att de som fuskar smart gör det utan att bli upptäckta. Inte springer folk runt och berättar att de fuskar heller, så få känner fuskare.

Skrivet av trickeh2k:

Jag spelade QW online dagligen i fyra år och andelen fuskare på öppna servrar var extremt få, kan aldrig påstå heller att jag mött lag som fuskat i klanmatcher heller. Du har väl en poäng i att de inte var lika putsade som idag men att det fuskades som fan i QW håller jag inte med om alls.

Jag minns ett wallhack med spelartexturer som hade långa spikes som man såg genom väggar. Var några som blev upptäckta med det fusket på ett LAN under en tävling.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Absolut INGEN fuskade eller bedrog före 80-talet! 😄🙈🤭😏

Mvh
85a

På commadore 64 spelade vi av varandras spel. Piratkopiering när det var som bäst enklast och smidigast. Bara att köpa ett tomt kasettband.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar