Diskutera - Vilket är 90-talets bästa spel?
Red Alert 2 !!!! Oslagbart!!
Också ett spel från 2000-talet.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
https://i.imgur.com/CGrf23b.jpg
Herregud så svårt. Eller omöjligt. 90-talet var ju oerhört progressivt, vi gick från 2D till 3D, från sidoscrollande plattformsspel till storspel som Resident Evil och Tomb Raider, Sega Rally och Gran Turismo.
Men jag har förstås, precis som alla andra, mina egna favoriter. Jag växte upp under 16-bitseran så Mega Drive kom att påverka mig väldigt mycket. Sonic 2 har alltid varit mitt favoritspel från denna era, men rent objektivt är Sonic 3 & Knuckles faktiskt det bättre spelet. Här spände man verkligen bågen och tänjde på gränserna för vad som var möjligt under denna tid.
Dessutom har det den kanske snyggaste logotypen någonsin. Och världens roligaste minispel?
https://i.imgur.com/zDNEbBi.png
Håller med, Sonic 3 & Knuckles var verkligen banbrytande när det kom. Håller fortfarande bra än idag. Skulle nog annars säga Street Fighter 2 verkligen ett spel som revolutionerade genren.
Bra feel på stan ikväll skål! Svår fråga då det blir subjektivt baserat på nostalgi och självklart är Half-Life ett bättre spel än tex Doom. Genre har också en betydande roll där jag personligen skulle vilja dela upp det i FPS och RTS: Quakeworld (Doom hack i häl) och Command & Conquer (Syndicate hack i häl). Nu skålar vi med resorb!
AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP
Måste jag välja ett spel som gjorde att jag föll pladask för PC-gaming så måste det vara det första Doom spelet. Jag kommer inte ihåg exakt när jag skaffade det men det måste varit 1994. Jag lirade det till döds på min farsas jobbdator. (En laptop från 1993 som enbart hade PC-speaker ljud apropå det.)
Star Wars: X-Wing gjorde att jag började överväga att "lämna" min Amiga dator och skaffa en PC, men det var Doom som gjorde som gjorde att jag faktiskt tog det beslutet.
Håller med, Sonic 3 & Knuckles var verkligen banbrytande när det kom. Håller fortfarande bra än idag. Skulle nog annars säga Street Fighter 2 verkligen ett spel som revolutionerade genren.
Street Fighter 2 är fortfarande riktigt bra.
oj så många bra spel på den Tiden
dessa ligger starkt om hjärtat
Chrono Trigger,
Final fantasy 6,
Zelda Link to the past,
NHL 94
Landstalker: The Treasures of King Nole GRYMT spel på sega16bit Zelda fast man kan hoppa o bättre story.
Pc så gejma man
Red Alert
Quake
Half-life o alla dessa moddar
Nalta saker ska man kunna hinna idag
Bästa är väldigt svårt att säga, Diablo, Baldur's gate, Fallout 1/2, C&C/C&C:RA men det som jag spelade utan tvekan mest var Everquest även om det släpptes 1999. EQ, som jag under andra halvan av -99 kanske spelade lika många timmar som alla andra spelen tillsammans under hela 90-talet.