Starfields protagonist kommer inte att prata
Bra. Man vill kunna relatera till karaktären.
Är du stum?
Så länge all tal text står med på skärmen och inte bara en antydan som Fallout 4.
Och ger mig mer än 4 alternativ.
Trist, jag vill att min karaktär pratar. Witcher eller Mass Effect hade varit klart sämre utan det.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Skönt. Det värsta som finns är när man läst hela texten och gjort sitt val och sen ändå måste lyssna på hela skiten också. Utan röst kan de då köra motpartens dialog direkt.
Edit: Ännu värre är det ju när man gjort valet och sen säger karaktären nåt annat.. Alltså att de bara skrev ut en del.
Bra. Man vill kunna relatera till karaktären.
Jag har personligen svårt att relatera till en stum karaktär.
"Men han pratar", nej, han lämnar lappar. Prove me wrong.
I drank what?
Får man välja dialog så känns det ju rätt onödigt att karaktären repeterar det som står som man valt.
De behöver inte skriva ut hela dialogen. Witcher 3 skötte detta fenomenalt genom att skriva ut den sammanfattade innebörden av dialog alternativen.
De behöver inte skriva ut hela dialogen. Witcher 3 skötte detta fenomenalt genom att skriva ut den sammanfattade innebörden av dialog alternativen.
Ja sen finns det ju förstås bra sätt o göra det på, men ibland händer det att den kortfattade meningen till val är missvisande och är inte alls den dialogen jag ville välja
Så länge all tal text står med på skärmen och inte bara en antydan som Fallout 4.
Och ger mig mer än 4 alternativ.
bland det första man fixade med hjälp av moddar
Ja sen finns det ju förstås bra sätt o göra det på, men ibland händer det att den kortfattade meningen till val är missvisande och är inte alls den dialogen jag ville välja
Det kräver duktiga manusförfattare för att lyckas med det. Det är den professionalismen Bethesda saknar, de har gjort sig världskända med att ha dålig dialog.
bland det första man fixade med hjälp av moddar
Jag minns detta. Alternativen var väldigt missvisande. Kan vara så att Bethseda hastigt kopierade Witcher 3 utan att lägga tillräckligt med tid på det
bland det första man fixade med hjälp av moddar
Jo tack. Va nog första modden jag installera till spelet.
Ser positivt på detta. Gillade det inte alls i Fallout 4, men kan ju också ha varit pga att man fick så få svarsalternativ. Att karaktären sa nåt annat än det man valde va ju ännu värre, vilket får mig att tänka på det här klippet
Till och med självaste todd sa att det inte fungerade bra:
https://www.ign.com/articles/2016/06/16/e3-2016-fallout-4s-di...