Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Medlem

Vad tråkigt, men tack för allt du har gjort för FZ. Lycka till med studierna och framtiden!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Lycka till med den nya karriären och tack för alla år på FZ!

Medlem

Tack för allt, du kommer vara saknad! Stort lycka till från en lärare som vill läsa samma utbildning i framtiden.

Gnällkuk

Fyfaaan vad trist att läsa, för oss alltså. Ditt skrivande och sätt att uttrycka dig i skrift är oöverträffat här, lite som en lärare som har talets gåva och kan prata om gråsten och gnejs i 45min medans klassen sitter klistrade och tycker att stenar är nog det mest fascinerande som finns - så var du kring spel och upplevelser kring detta.

På senare år kom Fräcka Fredag och rätt snart satt du å Calle och hade oss fast. Peak FZ när den där slyngeln Gustav kom in och höjde nivån ett till! Många underbara minnen och framförallt - krossade rekord för Barncancerfonden! <3

Jag säger grattis världen till vem som nu än får äran att arbeta med dig i framtiden efter utbildningen och önskar dig varmt lycka till och nyfunnen glädje med livet och det spännande framtid, tack för allt! <3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lycka till med allt! Thanks for your service!


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej gänget!

Den 26 augusti gör jag min allra sista dag som anställd på FZ. Det är redan på fredag nästa vecka!

Jag kommer istället följa en dröm och bli student på heltid under tre år. Det som gäller från och med i höst är biblioteks- och informationsvetenskap. Det stod mellan det och arkeologi. Jag vet inte vilken av utbildningarna som är mossigast, men jag tror att jag har valt helt rätt. När jag inte kom in på just arkeologiprogrammet 1995 lade jag allt sånt på hyllan, och sedan 1998 har det varit spel och journalistik på heltid. 24 år! Ett kvarts sekel! Dags för förändring alltså.

Ni är ju mina snuttisar allihop och jag kommer att sakna er djupt och innerligt. Vi har ju så många gemensamma minnen, en sorts delad verklighet. Allt från de många diskussionerna och gemensamma spelhyllningarna till småbråken och det vänskapliga bjäbbandet. Alla omskakande världshändelser och minst lika omskakande spelutannonseringar som vi har stött och blött. Live-sändningarna och trådarna om allt från AAA-lir till höp- och möperier. De kompletta galenskaperna som vi tillsammans födde och fick gemensam vårdnad om. Herregud. Mycket av det kommer att få stå åt sidan nu.

Men vänta, det finns mer!
Jag kommer förhoppningsvis att frilansa för FZ i någon omfattning framöver. Ni blir således förhoppningsvis inte av med mig helt och hållet. Men till en början kommer jag såklart att fokusera på det nya, även om jag givetvis finns kvar här i forumet för att tjata med er ett tag till.

FZ söker såklart en ersättare för mig nu. Maila Daniel på daniel.sjoholm(snabela)fz.se om du är intresserad, eller känner någon som skulle passa. En annons kommer sajten inom kort!

Det har blivit många ord genom åren men ibland tar de slut. Då tänker jag att det är passande att lämna er med en scen från ett av de spel som kanske har haft störst inverkan på mig (och jag vet, många av er också) under alla år. Och hey, det kan inte vara en spoiler att visa slutet på ett spel som har hängt med exakt lika länge som jag har skrivit om den här kulturen som vi delar och älskar.

Önskar er allt gott! Kram,

Jocke

https://youtu.be/rbZV-F-WNx8

Glottis.. då kom tårarna.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

gnu
Medlem

Tråkigt har också hängt med sen pcg tiden.

Medlem

Kan folk bara sluta växa upp så saker fortsätter som vanligt 😩😩😩


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör

Som många redan påpekat - Jockes tankar om spel har förgyllt livet för många av oss ända sen det sena 90-talet. En oerhört skicklig och kunnig speltyckare, därför en förlust för spel-Sverige. Men givetvis rätt beslut när känslan av nytt lockar - lycka till Jocke!


signatur
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej gänget!

Den 26 augusti gör jag min allra sista dag som anställd på FZ. Det är redan på fredag nästa vecka!

Jag kommer istället följa en dröm och bli student på heltid under tre år. Det som gäller från och med i höst är biblioteks- och informationsvetenskap. Det stod mellan det och arkeologi. Jag vet inte vilken av utbildningarna som är mossigast, men jag tror att jag har valt helt rätt. När jag inte kom in på just arkeologiprogrammet 1995 lade jag allt sånt på hyllan, och sedan 1998 har det varit spel och journalistik på heltid. 24 år! Ett kvarts sekel! Dags för förändring alltså.

Ni är ju mina snuttisar allihop och jag kommer att sakna er djupt och innerligt. Vi har ju så många gemensamma minnen, en sorts delad verklighet. Allt från de många diskussionerna och gemensamma spelhyllningarna till småbråken och det vänskapliga bjäbbandet. Alla omskakande världshändelser och minst lika omskakande spelutannonseringar som vi har stött och blött. Live-sändningarna och trådarna om allt från AAA-lir till höp- och möperier. De kompletta galenskaperna som vi tillsammans födde och fick gemensam vårdnad om. Herregud. Mycket av det kommer att få stå åt sidan nu.

Men vänta, det finns mer!
Jag kommer förhoppningsvis att frilansa för FZ i någon omfattning framöver. Ni blir således förhoppningsvis inte av med mig helt och hållet. Men till en början kommer jag såklart att fokusera på det nya, även om jag givetvis finns kvar här i forumet för att tjata med er ett tag till.

FZ söker såklart en ersättare för mig nu. Maila Daniel på daniel.sjoholm(snabela)fz.se om du är intresserad, eller känner någon som skulle passa. En annons kommer sajten inom kort!

Det har blivit många ord genom åren men ibland tar de slut. Då tänker jag att det är passande att lämna er med en scen från ett av de spel som kanske har haft störst inverkan på mig (och jag vet, många av er också) under alla år. Och hey, det kan inte vara en spoiler att visa slutet på ett spel som har hängt med exakt lika länge som jag har skrivit om den här kulturen som vi delar och älskar.

Önskar er allt gott! Kram,

Jocke

https://youtu.be/rbZV-F-WNx8

Aj! vad tråkigt kommer sakna Jocke lika mycket som jag saknar Calle och Gustav, alltid slutat tidigare på fredagen för att hinna hem till FZ och biran//Leif

Medlem

Nooo, både du och Calle på så kort tid. Men, ni kommer att vara för evigt saknade, ni var ju FZ!


signatur

//monster

Medlem

WHAAT!?

Tack, verkligen tack för allt!
Inget varar för evigt och kul att du skall bli student inom något av det mossigaste som finns, men någon måste tycka om det med

Önskar dig all lycka

MVH


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Oj, tråkigt för oss men inget varar för alltid. Stort lycka till med dina studier och tack för alla dina alster från PC Gamer eran till nu. Du kommer vara saknad,

Medlem

Tack så jättemycket för alla år du förgyllt min tillvaro här på fz, härligt att du vågar dig på ett nytt - men vi kommer alltid se dig som en förrädare oavsett du vill det eller ej

Lycka till!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tack Jocke. Du, Calle och Gustav tillsammans har gett mig många skratt och fina stunder. Lycka till

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stort lycka till med allt Jocke, det kommer bli asbra. Det var fantastiskt att jobba med dig i över tio års tid och ser fram emot att höra om studierna över en öl framöver.

En... Öl...?

Det är en student du kommer gå ut med! Lär bli betydligt blötare än så!

Medlem

Jag är också en av dem som läst och haft stor behållning av dig sedan du var redaktionschef/chefsredaktör på PCG på det glada 90-talet. Det är verkligen en epok i svensk speljournalistik som går i graven. Stort tack för alla dessa år och jag hoppas att du återkommer på heltid i branschen i någon form en vacker dag. Du borde dyka upp lite i Fulkultur nu när du är alumni


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Tråkigt!

Tack Tack för alla skratt.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Biblioteks- och informationsvetenskap kommer leda till en garanterad karriär, jämfört med arkeologi som kommer leda till skulder och korttidsvikariat på diverse museer. Otroligt svårt att få fast jobb som arkeolog tyvärr, så du har gjort rätt val.

Finns ju mängder av ställen där ingen grävt ännu!

It's not a lake, it's an ocean

Vilket slag i ansiktet!

Men roligt för dig, såklart. Spännande att plugga nytt i vuxen ålder, bra och rätt satsat!

Oerhört tråkigt för oss som hänger här. Jag har inte hängt här i så många år, men att jag blivit kvar och inte dragit vidare har förstås mycket med Jocke och alla andra här att göra. FZ är sina användare, sina redaktörer, sina skribenter, alla som producerar och sprider bra vibbar och välkomnar alla in i gemenskapen.

Fragzone-Fredag blir ju inte riktigt detsamma utan Jocke, så är det. Men hela spel-Sverige förlorar en skicklig skribent och ett gigantiskt solsken.

Tack för den här tiden och ett stort lycka till!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Stort lycka till Jocke. Hoppas ändå få se dig många fler gånger här på FZ framöver.

Medlem

Otroligt tråkigt för oss läsare på FZ. Först Calle och nu Jocke! Du kommer vara otroligt saknad, det ska du veta.

Med det sagt så applåderar jag alla initiativ till att testa något nytt i livet då och då. Så lycka till!

Ambassadör
Xbox

Lycka till med studierna, Jocke!


signatur

Jump in.

Medlem
Den som söker han finner

Tråkigt att du slutar så klart. För mig är du FZ.

Men jag hoppas att du får roligt nu och hittar vad du söker i livet.
Ibland finns det där framför oss.

Backloggens befriare

Live long and prosper.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Du är Sveriges bästa journalist. Lycka till!

Medlem

Tack för dom trevliga texterna, men främst tack för Fragzone/fräcka-fredagarna, dom har alltid varit ett nöje med dig i rutan. Svårt att hitta en lika karismatisk och ung-gubbig(på ett bra vis självklart) igen. Lycka till!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Jättetråkigt, som en av de nyare i redaktionen har jag i princip nyss lärt känna dig! Men applåderar dina visioner. Ibland så måste man bara våga hoppa. Planet tar dig ju alltid hem bekvämt som alla 1000 andra gånger, men öppnar du dörren hoppar du av kan du ju landa på en paradisö också.

Sen är det ju inte slutet då det verkar som du kommer finnas kvar bak i kulisserna och spöka.


signatur

"Writer and Fighter"

NEJ!!!Men va i helvete, Först Calle sen Jocke


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Skrev nyss det i Thomas artikel men hoppas du är med på ett hörn nånstans. Men ja alla kan inte vara kvar för alltid även om dom ändå är här på nåt sett. Men hoppas det blir en minst lika bra ersättare. Ja mycket minnen från här till fragzone fredag.

Skriv svar