Resident Evil 4 skeppar 3 miljoner på 2 dagar – näst bäst i serien

Robot
Resident Evil 4 skeppar 3 miljoner på 2 dagar – näst bäst i serien

Bara Resident Evil 6 har gjort det bättre.

#resident-evil-4


Medlem

Ytterst sorgligt att 6an står högre i försäljning då det är en katastrof till spel på så många plan.

Medlem

Välförtjänt riktigt jäkla grym remake.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Otroligt uppsving från RE3R som var ett riktigt bottennapp.
Har inte vart såhär investerad i ett spel sedan jag körde TLOU1 back in 2013.

Otrolig remake. Visst är det vissa delar jag tycker de kunde gjort bättre men överlag är det snuskigt bra.
6an däremot... behöver vi inte prata om. 😅

Medlem
KUNG Spel: Aktiebolag

Fantastiskt spel. Jag klagade lite för några dagar sedan på de här "zombisarna" Ganodos men jag hade inte kommit så långt då. Det kommer många "nasty" olika typer efter lite fler chapters. Jag var bara på chapter 2-3 på Village kartan då. Är i det massiva slottet nu. Jäkligt bra variation. Detta spel är bra mycket större än Resident Evil 3. Verkar vara 3 stora kartor i RE4. Ligger på chapter 11 hittills and i LOVE it.

Skrivet av heady89:

Ytterst sorgligt att 6an står högre i försäljning då det är en katastrof till spel på så många plan.

Jo, verkligen. Folk var nog rejält sugen o hypade för mera Resident Evil efter de två välgjorda föregångarna; Resident Evil 4 & 5 som sålde fint.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

CFW
Medlem

Vågar man då hoppas på en RE:5 remake? Jag lovar att efter det vill jag inte ha fler Resi-remakes........eller bara nån, 3-4 till i alla fall.

Medlem
Skrivet av CFW:

Vågar man då hoppas på en RE:5 remake? Jag lovar att efter det vill jag inte ha fler Resi-remakes........eller bara nån, 3-4 till i alla fall.

Men nu är det väl ändå code Veronicas tur att få lite kärlek?

Medlem

6an är ju seriens botten och RE4R toppen.

Medlem
Skrivet av Razken:

Otroligt uppsving från RE3R som var ett riktigt bottennapp.
Har inte vart såhär investerad i ett spel sedan jag körde TLOU1 back in 2013.

Otrolig remake. Visst är det vissa delar jag tycker de kunde gjort bättre men överlag är det snuskigt bra.
6an däremot... behöver vi inte prata om. 😅

Jag håller inte med att RE3 remake var dåligt, det var ett bra spel men 2Remake och 4 Remake är på en annan nivå. Tycker 4Remake tsm med del 7 är bäst i serien med 2remake strax bakom.

Capcom måste göra en remake på del 1 oså sen är serien klar för remakes. Sen kan del 9 komma

1
Skriv svar