Officiell tråd: Park Beyond – Ny nöjesparkssimulator!

Medlem

#jagvillspelabeta

hoppas tid finnes, ser sköj ut.

Medlem
Medlem

Har många roliga minnen från liknande spel, framför allt när man var yngre och körde rollercoaster Tycoon. Då var det väldigt roligt att bygga ofärdiga bergochdalbanor där alla som testade flög iväg på olika sätt 🙂

#jagvillspelabeta

Medlem

Spelade en hel del Planet Coaster, men detta ser mer i linje ut med de gamla Tycoon-spelen. Planet Coaster kändes alltid lite off på något sätt. Hoppas på detta!

#jagvillspelabeta

Medlem

Lite erfarenhet av genren, skulle velat köra mera
men blir alltid annat som prioriteras. Dags att ändra på det #jagvillspelabeta

Medlem
Medlem
Medlem

Det här hade frugan älskat😍
#jagvillspelabeta

Medlem
Medlem

Ser riktigt mysigt ut! Efter att ha sprungit hem från skolan bara för att köra Theme Park, kanske kan bli en favorit i repris, fast att springa hem från jobbet istället?

Medlem

Najs att komma till kontoret nu på morgonen och vakna upp till nästan 40 kommentarer i tråden! Jag börjar skicka ut betanycklar till alla som svarat via PM nu på förmiddagen, håll koll i era inkorgar!

Medlem

Händer fortfarande någon gång varje år att man installerar Rollercoaster Tycoon å spelar igenom några scenarion. Hade varit kul att testa ett annat liknande spel
#jagvillspelabeta


signatur

Rock n Roll

Medlem
Skrivet av Soulless:

Kan man öka mängden salt på stripsen och mängden is i läsken!?

Oj, bra fråga! Jag vet faktiskt inte. Jag ska luska i detta och återkommer asap!

edit: Inte i nuläget, tyvärr! Men det är ju just därför vi har en sån här beta och för tillfälle att ta emot community-feedback, så vi kan pusha på att detta ska komma i en uppdatering Måste ju såklart ha med denna viktiga funktion!

Medlem

Vore grymt att ha något att sysselsätta míg med tills Diablo IV släpps!

#jagvillspelabeta


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av WallEnberg:

Stämmer det att det alltid, eller nästan alltid regnar i Borås? Där skulle man ju bo…så har man ju en god anledning att sitta inne och spela 😀

#jagvillspelabeta

Haha sjukt nog stämmer det faktiskt ganska bra. Själva staden ligger i en dal kan man väl säga, gissar att det påverkar!
I övrigt är närområdet till Borås sjukt fint, rekommenderar att åka ut till Slottsruinen på Åsunden om man har vägarna förbi, då kan man låna en eka och ro ut och kika i gamla ruinen som är flera hundra år gammal. Mycket vackert!

Nyckel kommer till dig i PM strax

Medlem
Medlem

Kul! Älskar denna typen av spel och har varit sugen på ett management-spel länge nu. Körde ett gäng timmar PlanetCoaster men fastnade inte riktigt. Hur länge pågår betan?

#jagvillspelabeta

Medlem
Flo
Medlem

RCT var en av mina favoriter, hade stora förväntningar på Planet Coaster men var inte så bra som jag hoppats på.

Hoppas denna blir bra!

#jagvillspelabeta

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av ClockWise:

Kul! Älskar denna typen av spel och har varit sugen på ett management-spel länge nu. Körde ett gäng timmar PlanetCoaster men fastnade inte riktigt. Hur länge pågår betan?

#jagvillspelabeta

Jag spelade också Planet Coaster men kände att det blev lite väl simulatoraktigt och sterilt. Utmärkt om man är sugen på att bygga den perfekta berg-och-dalbanan, men det blev aldrig riktigt underhållande som spel.

Medlem
Skrivet av noyart:

Woah! Ser sjukt snyggt ut! Hur "avancerat" är gäst systemet och deras "personligheter"? Flesta parkspel jag kört på sista tiden har haft problemet att gästerna har funnit där men de har oftast känts "döda". Man ser dom gå runt men thats about it.

Minns när jag och pappa spelade första Rollercoaster Tycoon spelet och satte en hambugarkiosk vid en Water slide. Var så kul hur man såg gästerna komma ut helt gröna i ansiktet och vägen därifrån blev ommålat i spya efter ett tag.
Gästerna hade en "större" personlighet. Alla gäster hade ett random namn, saker de tyckte om och inte tyckte om i parken. Man kunde även se dom hoppa till av glädje efter att åkt något.

Svårt att säga exakt hur avancerat gästsystemet är, men varje individuell gäst har sin egen AI och beteendemönster och de kan bli åksjuka etc. Gästerna kommer dessutom i olika typer av grupper, tex familjer, tonårsgäng, vuxna, etc, som alla har olika typer av åkattraktioner eller mat du gillar så du kan komma att behöva anpassa din park beroende på vilka gäster som kommer.

Medlem
Skrivet av bne_johannes:

Oj, bra fråga! Jag vet faktiskt inte. Jag ska luska i detta och återkommer asap!

edit: Inte i nuläget, tyvärr! Men det är ju just därför vi har en sån här beta och för tillfälle att ta emot community-feedback, så vi kan pusha på att detta ska komma i en uppdatering Måste ju såklart ha med denna viktiga funktion!

Haha! Ja salt och is inställningar är absolut ett måste!
Jag hoppas också vi kan arrangera ett spyorama med extra billig snabbmat alldeles bredvid de värsta attraktionerna!

Det är sånt som gör livet 😄


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Morti:

Har många roliga minnen från liknande spel, framför allt när man var yngre och körde rollercoaster Tycoon. Då var det väldigt roligt att bygga ofärdiga bergochdalbanor där alla som testade flög iväg på olika sätt 🙂

#jagvillspelabeta

Haha ja, klassiker
I Park Beyond så slutar tyvärr vagnen åka när man når banans eventuella slut istället för att flyga iväg... Jag var dock med om en kul bugg när jag spelade i förra veckan när min vagn flög åt skogen och hamnade helt out of bounds utanför banan, så chanser för en hel del knas finns nog även nu iom att det fortfarande är en beta!

Medlem
Medlem

Skulle vara kul att testa.

#jagvillspelabeta


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

Hoppas att barnen vill spela med mig...
#jagvillspelabeta

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Kul! Älskar denna typen av spel och har varit sugen på ett management-spel länge nu. Körde ett gäng timmar PlanetCoaster men fastnade inte riktigt. Hur länge pågår betan?

#jagvillspelabeta

Härligt, hoppas Park Beyond kan vara något för dig då! Betan drar igång klockan 16 idag och pågår fram till 19/5.
Nyckel kommer till dig i PM alldeles strax!

Medlem
Skrivet av bne_johannes:

Härligt, hoppas Park Beyond kan vara något för dig då! Betan drar igång klockan 16 idag och pågår fram till 19/5.
Nyckel kommer till dig i PM alldeles strax!

tackar!

Medlem

Riktigt taggad på detta efter att du besökte Webhallens "Streamhjälpen" i december, @bne_johannes!
Efter att ha nött Theme Park på Amiga så blev jag fast för den här typen av spel, och nu är det främst Parkitect som jag spelar. Kul med lite nytt blod i genren 😊

Vet du om spelet kommer att ha stöd för GeForce NOW?


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skriv svar