Just Cause 2-demo släppt

Medlem

Kan inte heller starta

Medlem
Skrivet av MackZ:
Skrivet av realin:
Skrivet av zlad:

satana perkele, glömde att de inte funkar till XP ;<<<<<<

Bara att uppgradera till Windows 7!

Fördel att vara student, har redan fixat 4st Windows 7 exemplar helt gratis.

vill du dela med dig av hur det gick till?

Sätter ett par puckar på MSDNAA
Microsoft Developer Network Academic Alliance

Inaktiv
Skrivet av MackZ:
Skrivet av realin:
Skrivet av zlad:

satana perkele, glömde att de inte funkar till XP ;<<<<<<

Bara att uppgradera till Windows 7!

Fördel att vara student, har redan fixat 4st Windows 7 exemplar helt gratis.

vill du dela med dig av hur det gick till?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8782...

Har fixat:

Windows 7 Professional 64bit Swedish
Windows 7 Professional 64bit English
Windows 7 Professional 32bit Swedish
Windows 7 Professional 32bit English

till familjen.

Inaktiv

Finns det nån gräns på hur många nycklar man kan fixa? har tagit ut 3st hittills.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Händer ingenting när jag startar det.

Medlem
Skrivet av Puritania:

Händer ingenting när jag startar det.

Du är inte den enda med detta problem. De är väldigt många som inte kan starta, och ingen tycks veta anledningen heller.

Bra första intryck Avalanche, väldigt bra.

Jag har iaf testat de på Xbox och där va de jävligt skoj, bortsätt från 30min time limit, men de finns tydligen en workaround för de till PC, om du demot ville funka bara. :evil:

Edit: Dom tycks ha fått till de nu...Det funkar

Medlem

Kan inte ens få Steam att ladda ner demot. Allt ser ut att fungera, ända tills det ska laddas ner. Läggs inte ens till i listan, dock får jag en tom genväg på skrivbordet.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Puritania:

Händer ingenting när jag startar det.

Du är inte den enda med detta problem. De är väldigt många som inte kan starta, och ingen tycks veta anledningen heller.

Bra första intryck Avalanche, väldigt bra.

Jag har iaf testat de på Xbox och där va de jävligt skoj, bortsätt från 30min time limit, men de finns tydligen en workaround för de till PC, om du demot ville funka bara. :evil:

Edit: Dom tycks ha fått till de nu...Det funkar

Great, nu istället får jag "Incomplete installation 55". Tog bort allt från steam mappen och ladda ner det igen. Same shit.

Feels bad mang

"Go to your Steam Installation directory and find the Just Cause 2 Demo folder.

Eg; D:\Steam\steamapps\common\just cause 2 demo

Right click on "JustCasue2.exe" and hit Run As Administrator.

Steam will pop up and try to do the launch again. For me it timed out with Error code #3. I then tried to launch it again through steam and it immediately did first time setup and launched."

Funkade för mig.

Medlem

Laddar ner från ps3, men mitt sabla intranät går ju en MB i timmen !!!!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

+ Alldeles för roligt!
+ Imponerad av vad dom lyckas krama ur mitt gamla 8600.

Hrm... Fallout 3 i denna motorn, förlagt till nevada och med VB storyn. Ja... det ska jag drömma om i natt!


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem

Tror det här kan bli riktigt ball. Andra spelomgången vart det helikopterjakt och AA-raketer i rumpan, vilket röjde rätt fint. Saknar dock att man inte kan åka med gastuberna upp i luften, eller så har jag inte hittat knycken.

Bra 30 min, vad är det för demo?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har försökt starta demot X antal ggr... vägrar fungera. Första spelet på år som inte vill köra. Någon som vet hur man fixar? Försökt starta om Steam men det hjälper inte. :-/

Det som händer är att jag dubbelklickar på startknappen.. JustCause2.exe startar och sedan ser jag en logo på skärmen som aldrig försvinner... dassigt demo. :\


signatur

Have a good time!

Medlem

De värdelösa fordonskontrollerna förstörde hela upplevelsen, precis som i föregångaren.

Medlem

Får tanka det till ps3 sen ikväll... Bad Company 2 kom ju igår, hade inge tid

Medlem

Det var inget för mig.

Medlem

nice tankade det på steam på några minuter, dock så lirar jag bf så inte hunnit testa

Medlem
Skrivet av Spunkad:

Grymt kul! Men fattar inte hur man håller sig kvar efter saker som åker iväg med hjälp av hooken... typ en gastub. Några tips?

Timing är a och o.

Försök att räkna ut ungefär när du ska skjuta iväg hooken efter att du har skjutit hål på gastuben.

Jag brukar ta använda dom stora gastuberna som transportmedel till fiendebasen som ligger mot toppen av berget ovanför där man börjar i demon.:)

Skitroligt demo.

Hoppas bara att det finns någon typ av upgrade till grappling-hooken i fullversionen så man kan sätta ihop fler grejer med varandra.

Medlem

Grymt skoj! Nån som vet om det finns nåt typ av flygbart i demot? Letat men inte hittat... :/


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Det var inget för mig.

Samma, riktigt dåligt konsol-lir tyvärr..

Medlem

Fan va kul demo!!! Synd bara på tidsgränsen...


signatur

"Friends applaud, the comedy is over." - Ludwig van Beethoven

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Samma, riktigt dåligt konsol-lir tyvärr..

Skitsnack, det är ett riktigt bra PC-spel och funkar utmärkt med mus+tangentbord. Sluta dra alla spel över en kam för att du inte råkar gilla speltypen.

-----

Testat demot lite kort, och måste säga att grafiken är riktigt snygg även på min lite äldre PC. Muskontrollen fungerar finfint och spelet verkar grymt skönt. Äkta sandbox, stor värld och totalt over-the-top agent tema. Toppbetyg från mig.

Medlem

För att sätta ihop saker håller ni in f för att skjuta iväg hooken, sikta sedan på nåt annat och släpp.


signatur
Medlem

Detta var ingenting för mig. Prototype rekommenderar ja starkt i stället.
Grafiken var inget att hänga i julgranen om man jämför med tex bioshock 2 eller mass effect 2.

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Detta var ingenting för mig. Prototype rekommenderar ja starkt i stället.
Grafiken var inget att hänga i julgranen om man jämför med tex bioshock 2 eller mass effect 2.

Jo, Mass Effect och Just Cause 2 är ju verkligen samma typ av spel.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Tycker inte demot var så kul. Är dock kanske inte något spel för mig. Lite konstigt att fienderna klarar hur mycket skott som helst nästan men dör på en "melee attack".

BTW, någon annan än mig som tycker att detta kändes väldigt likt Red Faction Guerrilla? Visst finns det skillnader mellan spelen som t.ex din grappling hook men överlag tycker jag att de kändes väldigt lika. Allt från den för den bruna världen till stilen på det mesta och spelets "gunplay" som jag tycker var ganska dåligt. Sedan även faktumet att du ska ha sönder massa grejer i båda spelen.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kaleid:

Samma, riktigt dåligt konsol-lir tyvärr..

Skitsnack, det är ett riktigt bra PC-spel och funkar utmärkt med mus+tangentbord. Sluta dra alla spel över en kam för att du inte råkar gilla speltypen.

Kontrollen är det inte fel på specifikt, det i stället helheten ..hur vapen känns, fysik, bilar uppdrag m.m.

Inaktiv

Spelet är totalt överdrivet, fattar inte hur man kan undgå det när de visat det i alla filmer. Det är som en b-version av en mexikansk James Bond med turbo.

Medlem

Vad är det för jävla skämt att det inte fungerar på XP?!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Vad är det för jävla skämt att det inte fungerar på XP?!

Funkar endast med DX10 och 11 vilket inte finns på XP. Funkar därför endast på Vista och 7.

123
Skriv svar