Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Visa upp din Diablo IV-karaktär!

Redaktör
Ponny
Visa upp din Diablo IV-karaktär!

Vem är du i Diablo IV? Blizzards karaktärseditor är måhända inte bråddjup, men nog finns det riktigt fina verktyg för att kunna uttrycka sig och skapa sig en äventyrare du kan leva med i många, många timmar.

Låt mig börja. Det här är min necromancer-noob som är minst lika solskygg som undertecknad och som inte har spelat Diablo sedan originalet för 25 år sedan. (Eller det sistnämnda kanske gäller mig? Nåväl, lätt att blanda ihop.) Klassen valde jag efter att ha googlat fram en bra nybörjarklass när Dibbe-vanan saknas.

Namnet var knepigare. Prövade en mängd olika versioner. Brukar inspireras av mina katters namn, men "Henning" eller "Laila" passade inte riktigt en goth-cool necromancer. Till sist tog jag fega vägen och lät spelet slumpa. Det första var Xanun. Xanun...? Är ingen konnässör men visst låter det lite "necromancigt"?

Så fick det bli. Det här är alltså Xanon, en necromancer som ser svår ut men egentligen är ganska snäll och harmlös. Tro inte att han lever sitt liv på hardcore. Näpp! Vem är du i Diablo IV?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Körde denna outfit ett tag:

Men bytte till denna igår:


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Kan man kolla sin karaktär online på nåt sätt?

FM-guru
F.d. Sisyr

Är det bara i garderoben man kan ta dessa? 🤔Fotoläge - när?!

Började så smått igår och suttit och fortsatt nu på morgonen/förmiddagen innan jobbet. Ser fram emot att fortsätta!

Min egna lilla (stora) druid, inte stylat honom något. Det är bara prylarna han råkar ha för närvarande.

Medlem

Rätt nöjd med hur min lightning sorc ser ut för tillfället.
Sneglar rätt hårt på att gå över till frost istället dock, när man har hittat beståndsdelarna till den builden!

Medlem

Jävlar vad snyggt spelet är eller är det nåt slags photomode?
OT; Druider ser för roliga ut asså

Medlem
Detta är min

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Bild kommer på mitt livs första rogue! Har ALDRIG på 40 år spelat som rogue, så har nån en bra skill-map över de första 15-20 levlarna så tas det tacksamt emot.
Tills jag hittat ett par spökstövlar så får ni nöja er med namnet: ”Roguert” och klanen ”Rogue i ryggen”


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

C2
Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Bild kommer på mitt livs första rogue! Har ALDRIG på 40 år spelat som rogue, så har nån en bra skill-map över de första 15-20 levlarna så tas det tacksamt emot.
Tills jag hittat ett par spökstövlar så får ni nöja er med namnet: ”Roguert” och klanen ”Rogue i ryggen”

https://fextralife.com/diablo-4-rogue-build-poison-flurry/

Den här builden kör jag som grund med några småtweaks, kör shadowshroud eller vad den heter istället för caltrops med maxad crit-chans sålänge man har den uppe, stod att det var en levelingbuild upp till 50, men jag kör min fortf i lvl60, soloar allt. Finns en sjuk codex som gör att när du imbuar så släpper du en poisonexplosion, helt insane.

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Bild kommer på mitt livs första rogue! Har ALDRIG på 40 år spelat som rogue, så har nån en bra skill-map över de första 15-20 levlarna så tas det tacksamt emot.
Tills jag hittat ett par spökstövlar så får ni nöja er med namnet: ”Roguert” och klanen ”Rogue i ryggen”

Kör Puncture som generator och sen gå all-in på Twisting Blades och Shadow Imbuement (plus lite agility skills som Shadow Step och Dash)

Du hoppar runt över hela skärmen och äger upp det mesta. Nästan så jag tror dom kommer nerfa det.
Är total n00b på Diablo, är level 40 på World Tier II och har fortfarande inte dött.

Medlem

Skulle jag gärna gjort men hon dog, fan vart jag än gick så kom Butcher jävel, så sjukt svårt att smita undan från när man inte har scrolls of escape

Medlem

Inte min men såg att Nalle Puh även fanns som druid


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Inte min men såg att Nalle Puh även fanns som druid

https://i.redd.it/ro81fzdzbh4b1.png

Det där är ju Xi Jinping.

Skrivet av C2:

https://fextralife.com/diablo-4-rogue-build-poison-flurry/

Den här builden kör jag som grund med några småtweaks, kör shadowshroud eller vad den heter istället för caltrops med maxad crit-chans sålänge man har den uppe, stod att det var en levelingbuild upp till 50, men jag kör min fortf i lvl60, soloar allt. Finns en sjuk codex som gör att när du imbuar så släpper du en poisonexplosion, helt insane.

Skrivet av Zhin:

Kör Puncture som generator och sen gå all-in på Twisting Blades och Shadow Imbuement (plus lite agility skills som Shadow Step och Dash)

Du hoppar runt över hela skärmen och äger upp det mesta. Nästan så jag tror dom kommer nerfa det.
Är total n00b på Diablo, är level 40 på World Tier II och har fortfarande inte dött.

Det är ju nästan så man blir lite tårögd av vänligheten!
Tack ska ni ha!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Ragnar lvl 15.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Jävlar vad snyggt spelet är eller är det nåt slags photomode?
OT; Druider ser för roliga ut asså

Nope, bara taget i garderoben eller character selection. Dock är det inte lika hög detaljrikedom på karaktärsmodellerna in-game, men det är fortfarande ruskigt snyggt!

Medlem

Kör rätt så clean look men men...

Medlem

Liten men livsfarlig! Snart passerar vi 80-strecket.

Dödgrävaren
Skrivet av Zhin:

Kör Puncture som generator och sen gå all-in på Twisting Blades och Shadow Imbuement (plus lite agility skills som Shadow Step och Dash)

Du hoppar runt över hela skärmen och äger upp det mesta. Nästan så jag tror dom kommer nerfa det.
Är total n00b på Diablo, är level 40 på World Tier II och har fortfarande inte dött.

Föredrog Flurry över twisting blades personligen.

Här har ni f.ö. Mustaschio, för närvarande lvl 69.

Medlem

Inger slår Esfands irl-cosplay av sin D4-karaktär.

Medlem

Min rogue

Medlem
Medlem

Skulle göra sjukt tveksam skada på era tånaglar vid duel! Rawr!

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kör rött tema med inslag av ben.

Inaktiv

Kör en ranged Rogue med poison och Trickster Aspect.
Hon heter Sensoria, lvl 63, gillar att vara för sig själv.

Medlem
Rend/Rupture barb aka "Bloody Mess"

signatur

Your words are as empty as your future...

1
Skriv svar