Battlefield: Bad Company 2

Medlem

Varför inget betyg?


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

hmm.... Pre-loaded o klar... nu bara invänta kl 01:00!

Inaktiv

Betuget är längst nere


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av JackeShan:

Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.

Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.

Precis, finns inget bättre alltså... men om ni har kraftiga högtalare så bör ni ställa om ljudet till Home Cinema, tror jag det var.. då jävlar blir basen så kraftig o allt vibrerar o skit, kraftigare än vanliga inställningen Hi-fi eller vad det nu hette xD lewl.

Medlem

Far Cry 1's SP var en ordentlig en.

Men detta är primärt ett MP spel precis som alla andra BF-spel, så en kort SP är helt acceptabelt enligt mig.

Hade hoppats få det i lådan idag så man hade kunnat lira lite SP, imorrn måste man ju jobba...satan!

Medlem

ljudet suger i MP, bara en massa explosionsljud och pepprande överallt, ingen riktningsskänsla överhuvudtaget.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av zhrooms:

Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
BC2 Recension: "Något kort"

Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo

Battlefield är ju inte direkt något SP spel men 6 timmar är ju direkt löjligt i min bok. Du anser alltså att 6 timmar är mer än nog?

Jepp det gör jag iaf med tanke på hur mycket energi det är lagt på Multiplayer delen känns som SP är en bonus


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Hoppas att miljöombytena är bättre än i MW2. Jag tycker inte att det är ett bra spel för att varje bana utspelar sig i olika miljöer, jag vill känna att jag tar mig någonstans inte bara kastas in i en ny miljö med någon billig story. Ibland märks det lite allt för tydligt att utvecklarna vill visa vad sin grafikmotor kan, ett bra exempel är Unreal 2. Helt ok spel men mer en teknikdemo, dock hade det världens bästa mp nämligen XMP!

Jajjemän, man går från vinterbanor i Alaska och öknar i mellanötern till afrikanska djunglar.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Det här spelet är grymt! Lätt ett köp!

Medlem

Ut med en recension nu då calle!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

I morgon smäller det!

Medlem

Fint! Kan inte vänta tills imorgon >_>

Medlem

Håller med ljudet var det bästa jag har hört i ett fps. Sen är ju hela spelet underbart:)

Inaktiv

Hej alla!

Förhandsbokade mitt bc2 för två månader sen på eastore.com, nu har jag förhandsladdat det osv. Många på sweclockers har redan fått det att fungera med multiplayern men jag kan bara lira singleplayer.

Är det någon som har fått nyckel till spelet från eastore? Och isf vart kommer den?

MvH Fect

Medlem

"This game will unlock in approximately 7 hours"
fan, kommer bli svårt att kravla sig upp ur sängen i morgon!

Medlem

Någon som vet om det färdiga spelet kmr flyta på bättre än i betan?, stadigare fps dvs. Har ett GF 9600 GT flöt inte alls på bra i betan enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Silvarn:

Båda spelen är ju korta...

Nämn något FPS som INTE är kort.

True!

Medlem
Skrivet av karbon:

Någon som vet om det färdiga spelet kmr flyta på bättre än i betan?, stadigare fps dvs. Har ett GF 9600 GT flöt inte alls på bra i betan enligt mig.

Det är nästan viktigare att ha en quad cpu, för jag antar att du kör en dual med det grafikkortet?

Medlem
Skrivet av KillenMedStil:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Silvarn:

Båda spelen är ju korta...

Nämn något FPS som INTE är kort.

True!

va?

Half-Life 1&2 tex? Finns ju massor av långa SP FPS om tittar tillbaka lite i tiden. Dagens FPS är ju oftast betydligt kortare än de äldre då de ofta är extremt linjära och hårt scriptade.


signatur

Wii code: 5902-1749-7534-0253

Medlem

^-

Half-Life-serien tar då mindre tid att klara än 6 timmar.

Tror nästan det går att dra igenom Half-Life och alla dess expansioner under 5 timmar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ska lätt köpas:)

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Fick nästan köpa det på elgiganten, surt att bruden såg till slut att det släpps imorrn.....
Hon skulle just slå in priset och höll spelen i handen..... faaan

Shit happens ^^


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Jag hade betan och den laggade nått grymt på min dator fast jag har en bra dator...har dom fixat den skiten i det riktiga spelet?

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Silvarn:

Båda spelen är ju korta...

Nämn något FPS som INTE är kort.

half life, visst kan man dra igenom det snabbare men första gången du lirar det så tar det sin lilla stund. *nostalgikick*

de flesta moderna fps är ganska korta, men dom tar igen det med att ha uselt story berättande (jämför med half-life, alla fps jämför jag mot half life 1) och en snygg grafik motor

blev definitivt peppad att lira spelet efter recensionen, hoppas FZ kan backa upp denna påstådda upplevelse.

Inaktiv

spelet är inte perfektion! Storyn är riktigt usel. Dialogen, medans rätt kul, är så cheseey. karatärerna är underutveklade. Preston är lika rolig som ett A4 papper. MED INGET PÅ! Jag säger inte att spelet är dåligt. Men den här recensionen är ett bra exempel på att FZ borde ha en 1/10 skala....

Medlem
Skrivet av bjosarn:

The invasion of the pirates!

Jag kommer inte hoppa i taket innan jag får läsa om multiplayer. Det är därför man spelar Battlefield-serien, och de har ju varit en stadig resa neråt sen Battlefield 1942-eran.

Förutom att Battlefield 2 är det bästa spelet i serien.

Medlem

Ljudet i spelet är typ det enda som är bra. I alla fall om man ska diskutera singelplayer delen, har dock inte lirat multi än.. Men hur som helst är singelplayer totalt värdelöst. Grafiken är ju inte den bästa heller, mw2 äger ju sönder BFBC.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Silvarn:

Båda spelen är ju korta...

Nämn något FPS som INTE är kort.

Vad spelar det för roll? Dom är ju fortfarande korta

Medlem

Så de flesta har inte fått börja spela MP ännu?
Vet inte om jag hade ovanlig flax, men mitt ex trillade ner i brevlådan tidigare idag. Jag hade förbokat från game.

Tyvärr närmar sig tentaperioden och jag har inte tid att nöta så mycket som jag vill...

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Ljudet i spelet är typ det enda som är bra. I alla fall om man ska diskutera singelplayer delen, har dock inte lirat multi än.. Men hur som helst är singelplayer totalt värdelöst. Grafiken är ju inte den bästa heller, mw2 äger ju sönder BFBC.

mp betan var skoj köper det mest och nästan bara för mp.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Skriv svar