Tittarsiffrorna påstås dyka för Netflix-Witchers tredje säsong

Robot
Tittarsiffrorna påstås dyka för Netflix-Witchers tredje säsong

30 procent tapp jämfört med andra säsongen.

#netflix, #the-witcher


Medlem

Den är tyvärr vansinnigt dålig. "ALL IS NOT, WHAT IT SEEMS" x 1000 i sista avsnittet var som att operera ut en visdomstand.

Medlem

Tja frångår man källmaterialet blir det lätt så här.

Medlem

Jag led igenom första säsongen p.ga. att Cavil var bra. Gav upp några avsnitt in i säsong 2. Kom inte till dom riktiga karaktärsavrättningarna, men när jag hörde var som hände insåg jag att jag gjort mig själv en tjänst med att bara inte titta på skiten.

Har inte Netflix längre heller för den delen.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Har inte fått tummen ur att titta på säsong nr 3 än, har fått lite varierande uppfattningar om det är värt eller inte att titta på S3 nämligen..
(Uppskattade både S1 och S2)


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Hmmm, jag undrar varför...eller kanske inte 🤣

Medlem

Har bara tittat igenom första säsongen. Den var väl sådär, men fortsättningen var åtminstone lovande. Men läste igenom böckerna för ett tag sedan och det får räcka så, har inte känt något behov av att fortsätta titta på serien.

Främsta problemet jag hade med säsong 1 var att handlingen gick fram och tillbaka i tiden hela tiden, och det fanns ingen som helst poäng med det heller. Gjorde det bara mer rörigt än vad det behövde vara.

Medlem

Upplever tredje säsongen som fruktansvärt rörig, svårt att hänga med i handlingen,..

Releasehästryttare

Väntar ju på att alla avsnitt skall läggas ut innan jag börjar kolla på S3!

Kan ju knappast vara den enda ..

Quake-konnässsör

Visste inte ens att "sista" säsongen hade kommit ut... Men sen har jag inte sätt säsong 2 heller, lär inte bli mer heller tror jag

Redaktör
Ponny

Såg första. Tyckte den var "meh". Fångade mig inte. Sedan har jag aldrig känt suget att fortsätta.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag tror att jag såg 2-3 avsnitt av säsong 2 innan jag gav upp...

Medlem

Jag ser The Witcher som separat från spelen, annat än att 3e säsongen kändes mer passivt så är den helt ok, inte nödvändigtvis bra eller fängslande men knappast dålig. Jag tror lite av problemet är att tittare väntar sig Game of Thrones-nivå av serien, sen är där "purists" också som inte hjälper.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Avstängd

Lite mer desinformation från mig: Det är så här det går när man inte följer källmaterialet och istället ska peta in massa egna idéer och agendor.

Den senaste säsongen är efter Rings of Power det sämsta jag sett i serieväg. Inte ens Cavill är bra.

FM-guru
F.d. Sisyr

Bara sett den första säsongen, och då inte hela. Gav upp efter 5-6 avsnitt. Verkligen inget för mig.

Gillar spelen, inte läst böckerna.

Medlem

Inte ens påbörjat säsong 1 och det kanske är lika bra att låta bli

Medlem

Jag har inte mycket till sug efter andra säsongen. Men får nog se nästa med sambon, annars blir hon nog besviken. Hon är fortfarande på mig att se vidare på GoT, som jag gav upp efter första säsongen....

Medlem

Som många andra väntar jag på att hela S3 är släppt innan jag börjar att titta.

Ska dock tillägga att hittills har Witcher inte varit något mästerverk. Cavill är ok, men Yen och Triss är sådär. Sedan hade serien blivit bättre om skaparna följt källmaterialet bättre (böckerna). Tror att serien blir nedlagd efter S4.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Tyckte varken S1 eller S2 var bra så tänker inte spendera tid med att försöka se S3.

Medlem

tycker det är för lite monster, förväntade mig direkt från början att det skulle slaktas Minst ett monster per avsnitt. för mkt drama istället. använder det som "gonattfilm", det duger det bra för


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Kasse:

Tja frångår man källmaterialet blir det lätt så här.

Men man kan ju tycka att många tittare är vare sig aktiva på internet där allt hat är eller har läst böckerna så utgår man från det är serien bra om man tar det med i beräkningen?

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Men man kan ju tycka att många tittare är vare sig aktiva på internet där allt hat är eller har läst böckerna så utgår man från det är serien bra om man tar det med i beräkningen?

Så du menar att om man inte tar del av andras åsikter så kommer man tycka Witcher är bra?

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Så du menar att om man inte tar del av andras åsikter så kommer man tycka Witcher är bra?

Det va det jag undrade om serien va bra för folk som inte har något att jämföra med dvs inte läst böckerna...eller påverkade av andras "åsikter" om serien.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Men man kan ju tycka att många tittare är vare sig aktiva på internet där allt hat är eller har läst böckerna så utgår man från det är serien bra om man tar det med i beräkningen?

Svårt att säga för min del då jag läst böckerna. Böckerna i sig är ju inga litterära mästerverk men de har sin charm, något de lyckades återskapa hyfsat i första säsongen. Andra säsongen saknade den charmen i mångt och mycket och säsong 3 handlar ju knappt om Geralt längre. Utan Cavill är det en högst medioker serie med manusförfattande på en löjligt låg nivå.

Medlem

kommer titta när alla avsnitt är tillgängliga. men faktum är att all negativ press som varit kring serien sedan det blev klart att Cavill lämnar, samt allt om hur producenten och de som skriver betett sig bakom kulisserna och till och med gjort narr av källmaterialet som en anledning till att frångå det så enormt. Detta har gjort att jag tappat lusten och glädjen kring serien.

Jag tyckte om säsong 1 och även säsong 2 och såg fram emot fortsättningen. Men har faktikskt blivit så påverkad av allt negativt att jag tappat just den lusten och suget att fortsätta titta. Känner dock någon form av skyldighet att se säsong 3 ändå, så kommer göra det. men skall väl mycket till att man blir positivt inställd.

Tänk om netflix lägger ner serien innan Liam ens hunnit gestalta Geralt och det blir ingen säsong 4?

Dock har jag för mig jag läst någonstans att dom redan lyckats planera in och fått grönt ljus för både säsong 4 och 5. Men vet ej hur låst det är. Men känns som Netflix har enorma problem med att göra sin publik glada nu för tiden.

Medlem

Jag såg klart första säsongen, tyckte den var rätt så "meh". Har inte sett mer sedan dess.

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Det va det jag undrade om serien va bra för folk som inte har något att jämföra med dvs inte läst böckerna...eller påverkade av andras "åsikter" om serien.

Jag tror att folk tittar på serien och ser att den är dålig utan att någon behöver förklara för personen att serien är dålig.

Medlem

Inväntar 27:e juli själv för att se allt i en smäll. Gillade säsong 1, lite knasigt här och var men helt klart godkänd. Säsong 2 var bara katastrof, så mycket frångång från böckerna och karaktärer som gjorde saker de aldrig skulle gjort (jag tittar på dig vad gäller Ciri, Yennefer).

Har inte mycket hopp för säsong 3, men ska se den mest för att få reda på vad för "heroiskt" farväl Cavill kommer få.

Systersonen gissar på att S3 slutar med avsnittet i böckerna där Vilgefortz ger Geralt rejält med spö och vaknar upp i Brokilon - skulle ju kunna förklara varför han ser lite annorlunda ut

Bokspoilers
Medlem

Nu förstår man varför Cavill tröttnade. Han är ett stort fan av The Witcher och han förstod säkerligen att det skulle bli pannkaka av det hela redan efter S1. Han vill inte bli förknippad med skit.

Medlem

Jag har ett avsnitt kvar att se på 3e innan del 2 släpps på 3e säsongen.

Kommer jag se 4e säsongen? Troligtvis inte, men jag lär se första avsnittet på den för att se vad som händer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar