Rebooten av Little Big Adventure har lagts ner

Robot
Rebooten av Little Big Adventure har lagts ner

Inga utgivare nappade på projektet.

#Little-big-adventure


Redaktör
Ponny

Nej! Jag säger nej! Kickstarter...? Hade kastat pengar på detta. LBA-spelen ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Men ja, kul att det alltjämt kommer remasters. Ett fint litet plåster ändå.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nej! Jag säger nej! Kickstarter...? Hade kastat pengar på detta. LBA-spelen ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Men ja, kul att det alltjämt kommer remasters. Ett fint litet plåster ändå.

Kickstarter var min första tanke också. Släng upp det och se vad som händer, även om det så klart krävs en del jobb för att knåpa ihop en KS-kampanj.

Medlem

Spelen är fortfarande riktigt bra som dom är. Remasters med lite förbättrade kontroller (versionen av dotemu till iPad var riktigt bra) och småtweaks är allt jag behöver 😊

eld
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nej! Jag säger nej! Kickstarter...? Hade kastat pengar på detta. LBA-spelen ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Men ja, kul att det alltjämt kommer remasters. Ett fint litet plåster ändå.

Och en kickstarter brukar fungera som ett bra sätt att visa en publisher att folk har intresse!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nej! Jag säger nej! Kickstarter...? Hade kastat pengar på detta. LBA-spelen ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Men ja, kul att det alltjämt kommer remasters. Ett fint litet plåster ändå.

Samma här! Förmodligen har de övervägt Kickstarter redan, men hoppas det blir lite ringar i vattnet av denna nyhet och de tänker om.

Sträckkollade en genomspelning av första LBA för några månader sedan. Ett spel före sin tid, och alldeles för underskattat. Hoppas remasterna blir bra!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Det här var en spelserie som aldrig riktigt föll mig aldrig i smaken när det begav sig, och ingen av mina vänner på den tiden gillade den heller, så på det viset förstår jag att ingen utgivare vill ge dem pengar för en återupplivning. Trist för er fans dock. Som nämnts ovan kanske en Kickstarter kan fungera för att visa intresse för utgivare, om det nu finns ett tillräckligt starkt sådant. Det är väl egentligen den perfeka barometern, så jag hoppas de åtminstone ger det ett försök.

Medlem

Men vad fan?! hoppas på en Kickstarter. Dom hade nog säkrat målet där väldigt snabbt.

Medlem

Kan förstå men varför inte lägga ut på kickstarter ? dom lär garanterat få ihop pengarna där

Medlem

Förstår att ingen utgivare vill lägga pengar på en reboot när det är remasters på väg redan. När dessa har släppts kan de se om intresse ens finns för franchisen. Säljer remastern bra kommer nog någon vara villig att finansiera en reboot.

Medlem

Tråkiga nyheter, gillar spelen oerhört mycket.

Medlem

Fan också! Det här såg man ju så mycket fram emot

Skribent

LBA var rätt nitchat redan när det kom. Men även jag söjer att vi inte får någon remake.

Ett annat spel från samma era som jag vill ha tillbaka är Crusader - no remorse/regret. Tyvärr lär väl inte det hända då det antaglingen är EA som har rättigheterna till IPt. Vilket de lär ha begravt i någon krypta tillsammans med Wing Commander.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag brukar inte använda fula ord men RÖVEN.

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

LBA var rätt nitchat redan när det kom. Men även jag söjer att vi inte får någon remake.

Ett annat spel från samma era som jag vill ha tillbaka är Crusader - no remorse/regret. Tyvärr lär väl inte det hända då det antaglingen är EA som har rättigheterna till IPt. Vilket de lär ha begravt i någon krypta tillsammans med Wing Commander.

Får hoppas på att någon någonstans gör en spirituell uppföljare, de behöver ju bara kopiera boba fett igen

Crusader spelen var riktigt bra!

1
Skriv svar