Final Fantasy XIV släpps till Xbox i vår

Robot
Final Fantasy XIV släpps till Xbox i vår
Medlem

Den öppna betan släpps snart men huvudlanseringen är inte förrän till våren 2024 enligt officiella hemsidan dock.

https://news.xbox.com/en-us/2023/07/28/final-fantasy-14-onlin...

Medlem

Riktigt skoj! Ser fram emot att se fler nya spelare i FFXIV under 2024. Ett fantastiskt mysigt och underhållande mmorpg där de verkligen sätter spelarna i fokus. Samt ett otroligt vänligt och hjälpsamt community om man är ny, något som var fantastiskt (och ovanligt överlag inom mmorpg, speciellt WoW) när man själv började spela och går igenom alla boss-fighter innan man börjar. Välkommen till familjen Xbox! ☺️


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Ja det här bekräftar att WoW inte kommer till Xbox

Medlem
Skrivet av Keima:

Ja det här bekräftar att WoW inte kommer till Xbox

Det är lite synd. Hade gärna spelat WoW på Xboxen. Spelar redan WoW med handkontroll sedan länge förutom när jag spelar healer

Medlem

Square Enix har en ny VD (CEO) någon som inte riktigt är villig att sälja sig till Sony.

"We’re thrilled that the Xbox community will join the Warriors of Light and we look forward to partnering closely with Square Enix on future games." - Phil Spencer.

Jag gissar på att nästa del i Final Fantasy. FFXVII kan direkt komma till Game Pass. Och jag gissar också på att Square Enix kommer hitta en version av FFXVI som kan komma till Xbox Series.

Skribent
Skrivet av Freeman79a:

Square Enix har en ny VD (CEO) någon som inte riktigt är villig att sälja sig till Sony.

"We’re thrilled that the Xbox community will join the Warriors of Light and we look forward to partnering closely with Square Enix on future games." - Phil Spencer.

Jag gissar på att nästa del i Final Fantasy. FFXVII kan direkt komma till Game Pass. Och jag gissar också på att Square Enix kommer hitta en version av FFXVI som kan komma till Xbox Series.

Jag tror att när part 2 av FFVII remaken får sitt satta releasedatum kommer nog samtidigt part 1 utannonseras på Xbox (kanske till och med släppas direkt på Game pass i samma veva). Sen följt av de andra delarna förstås. De har ju redan släppt Crisis Core och get Xboxspelarna lite av 7an lore.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja så fort Sonys tidsexklusivitet går ut kommer det garanterat till Xbox. Nya chefen för SE verkar vara inne väldigt mycket på crypto tyvärr så vi får väl se hur det slutar för dom. Skulle inte bli förvånad om antingen Sony eller MS köper upp dom när det gått åt skogen för de satsat så mycket på crypto.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror att när part 2 av FFVII remaken får sitt satta releasedatum kommer nog samtidigt part 1 utannonseras på Xbox (kanske till och med släppas direkt på Game pass i samma veva). Sen följt av de andra delarna förstås. De har ju redan släppt Crisis Core och get Xboxspelarna lite av 7an lore.

Kan nog lova att part 2 inte kommer komma till varken game pass eller xbox inom någon snar framtid. Ganska säger på dom gör det på exakt samma sätt som med tidigare tittar, dvs alla jobbar fullt ut med spelet till release och efter release börjar dom ports över det till pc för release ett år senare.

Hoppas innerligt att jag har fel då ff7 och ff8 startade hela mitt intresse för spel och ff7 remaken va det ända sp spelet på flera år som jag kört igenom och faktiskt brytt mig om storyn.

Skribent
Skrivet av norrby89:

Kan nog lova att part 2 inte kommer komma till varken game pass eller xbox inom någon snar framtid. Ganska säger på dom gör det på exakt samma sätt som med tidigare tittar, dvs alla jobbar fullt ut med spelet till release och efter release börjar dom ports över det till pc för release ett år senare.

Hoppas innerligt att jag har fel då ff7 och ff8 startade hela mitt intresse för spel och ff7 remaken va det ända sp spelet på flera år som jag kört igenom och faktiskt brytt mig om storyn.

Alltså, jag tror part 1 kommer ganska omgående, men att Xboxspelarna får vänta på resterande delar tills tidsexklusiviteten är ute. Kan ju hända att det inte blir förrän nästan konsol i och för sig och att Xbox får en samlingsversion med alla delar när allt är släppt.

Oavsett lär det inte bli inom en direkt snar framtid (precis som du säger) då vi inte ens har fått part 2 än.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av John7612:

Ja så fort Sonys tidsexklusivitet går ut kommer det garanterat till Xbox. Nya chefen för SE verkar vara inne väldigt mycket på crypto tyvärr så vi får väl se hur det slutar för dom. Skulle inte bli förvånad om antingen Sony eller MS köper upp dom när det gått åt skogen för de satsat så mycket på crypto.

SE säljer av i stort sett samtliga bra IP de har kvar samtidigt som de satsade stenhårt på NFTs. Det är inte frågan om det går åt skogen utan när. Tror faktiskt inte SE är någon prioritet för Microsoft för tillfället.

1
Skriv svar