Quake 2-remaster släppt – med helt ny expansion!

Robot
Quake 2-remaster släppt – med helt ny expansion!
Medlem

Blev köp direkt, quake 2 är kult Blir genomspelning ikväll.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem
Skribent

Nu får de gärna remastra 4an också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Värt att nämna är att spelet ersätter/bakas in det existerande spelet på Steam så äger man spelet är det bara en gratis uppdatering som sätter originalet i launch options.

Inaktiv

Riktigt kul för alla Quake fans 🙂

Medlem

Bra att man har gamepass.

Skrivet av kebbe:

Värt att nämna är att spelet ersätter/bakas in det existerande spelet på Steam så äger man spelet är det bara en gratis uppdatering som sätter originalet i launch options.

Hur mycket jag än gillar Rockstar och GTA-serien så får det här dom bara o se riktigt jävla kassa ut.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu får de gärna remastra 4an också.

Tror det kan bli svårt, ägs inte det av Activion/blizzard?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

eld
Medlem

Ska gotta mig över den positiva responsen i tråden

Medlem
Skrivet av magma:

Tror det kan bli svårt, ägs inte det av Activion/blizzard?

Knappast?

Skribent
Skrivet av magma:

Tror det kan bli svårt, ägs inte det av Activion/blizzard?

Hmm det kanske det gör?

MEN om Microsofts uppköp går igenom så borde det ju gå


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Loxus:

Knappast?

Skrivet av Johan Lorentzon:

Hmm det kanske det gör?

MEN om Microsofts uppköp går igenom så borde det ju gå

Får hoppas


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Varför gör man inte en riktig remake istället för att bara piffa till texturer och ljus. Quake II är ju en grym shooter men känns som att man hade kunnat göra mycket mer än detta. Blev besviken faktiskt.

Medlem

Nej nej, det här ska inte vara en remake. Precis som med Quake remastern ska det både se och kännas som man minns det. Taggad som fan. 😁

Medlem

Nu snabbkollade jag bara på youtube men Quake 2 rtx ser ju bättre ut.

Jaja, kanske köper det bara för att få extra levlarna då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Älskade Quake på den gamla goda tiden... Speciellt 2an. Men tror jag hade fått ont i huvudet av att spela ett så gammalt spel.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Fattar inte varför så många skall köpa, man har det ju redan? Trodde alla hade...

Är måttligt intresserad av de nya expansionerna, jag verkar vara den enda i hela världen som inte gillade de nya till quake1 och det lär vara samma här, bara när jag tittar på bilderna så vet jag att jag kommer ogilla de nya. I Q1 var felet att det inte kändes som quake1, fick snarare en Quake Live/HL känsla av banorna och så...

Jag kommer spela Q264, det skall bli kul.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det jag är mest intresserad av är hur de fixat IA till att vara aningen smartare. Dvs den tar genvägar, hoppar och inte bara skjuter blank in i en vägg.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte varför så många skall köpa, man har det ju redan? Trodde alla hade...

Är måttligt intresserad av de nya expansionerna, jag verkar vara den enda i hela världen som inte gillade de nya till quake1 och det lär vara samma här, bara när jag tittar på bilderna så vet jag att jag kommer ogilla de nya. I Q1 var felet att det inte kändes som quake1, fick snarare en Quake Live/HL känsla av banorna och så...

Jag kommer spela Q264, det skall bli kul.

Ägde Quake 2 back in the days på cd-rom plus expantionerna med kartong på PC, men sålde bort dem en vacker dag och fick rätt bra betalt.

Har sedan dess ångrat att jag gjorde det men inte orkat bry mig om att återköpa på Steam, så haft en crackad version för att lira rtx versionen.. Så ett köp nu känns rätt tillfälle för att återlira expantionerna. Deras nya banor verkar inte vara jättebra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Blir att tanka ner omgående

Medlem
Skrivet av kebbe:

Värt att nämna är att spelet ersätter/bakas in det existerande spelet på Steam så äger man spelet är det bara en gratis uppdatering som sätter originalet i launch options.

Kan även tillägga att detta verkar gälla för GoG också!

Skägg.
10 Chambers

Borde lira igenom det. Den versionen jag hade som liten palt saknade märkligt nog alla cutscenes. Såg introt för första gången för bara någon vecka sedan!

Det lilla man fattade av storyn var dock sjukt mörk. Fabrikerna…


signatur
Medlem

Får prova nu när det finns på Game Pass. Tyckte om Quake 1 remaken, första gången jag körde igenom hela storyn, Quake 2 har jag i princip aldrig spelat, så kan bli kul.

Medlem

Drog ner det från game pass och testade lite. Tycker dom hade kunnat fixa till texturerna lite bättre men annars är jag mycket nöjd.
Tycker dock inte att dom skulle ändrat beteendet på berserkers så mycket.

Medlem

Är inte fragzone nån gammal quakegrupp från början eller minns jag fel.

Har quake II på skiva och lär väll inte få nån gratis uppdatering antar jag.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Installerat, blir till att spela i helgen

Medlem

Skulle önska att Nintendo 64 versionen släpptes i en remastrad version. Den kampanjen var väl exklusiv för just Nintendo 64? Alltså att det var annorlunda banor än till PC.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Skulle önska att Nintendo 64 versionen släpptes i en remastrad version. Den kampanjen var väl exklusiv för just Nintendo 64? Alltså att det var annorlunda banor än till PC.

Då kommer du göra hopp-piruetter nu eftersom hela N64-spelet (också förbättrat) ingår i denna remaster - som bonus.

123
Skriv svar