Nu kan man läsa 300 års bakgrundshistoria för Starfield

Robot
Nu kan man läsa 300 års bakgrundshistoria för Starfield

Åtminstone de 300 åren innan spelet börjar.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Kan det inte bli september nån gång!?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Kan det inte bli september nån gång!?

+6 månader till spelbart skick. 😀

Medlem

Taggad så in i bomben, hoppas nu att spelet levererar! När tror vi att eventuella recensioner kommer dyka upp, strax innan releasen i september?

Medlem

Peppen är fortfarande bosatt här.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

+6 månader till spelbart skick. 😀

Äh, har spelat alla deras tidigare spel vid release utan problem så kommer sitta klistrad direkt 👌

Medlem

Är förväntansfull men jag kommer inte förboka. Jag vill se några rescensioner och patch-notes först.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Äh, har spelat alla deras tidigare spel vid release utan problem så kommer sitta klistrad direkt 👌

Känns som det är mer av en meme. Har också spelat deras spel på release i varje fall sedan Oblivion och visst har dom buggar men det går absolut att spela.

Dock tycker jag att deras senaste 2 spel (FO4 och FO76) har varit mindre bra. I synnerhet 76. Så hoppas att dom hittar rätt med detta, vilket jag faktiskt tror att dom gör men jag är lite reserverad och vågar inte riktigt hoppa på hype-tåget.

Tillägg: jag kommer spela dag 1, utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Känns som det är mer av en meme. Har också spelat deras spel på release i varje fall sedan Oblivion och visst har dom buggar men det går absolut att spela.

Dock tycker jag att deras senaste 2 spel (FO4 och FO76) har varit mindre bra. I synnerhet 76. Så hoppas att dom hittar rätt med detta, vilket jag faktiskt tror att dom gör men jag är lite reserverad och vågar inte riktigt hoppa på hype-tåget.

Tillägg: jag kommer spela dag 1, utan tvekan.

Räknar inte 76 som ett av "deras" spel. Det var ju ett första försök till ett MMO och utvecklades i samband med en annan studio. "Deras spel" för mig är deras single player-rpg; elder scrolls och fallout 3/4. Fallout 4 tycker jag var roligt, men inte riktigt lika bra som tidigare spel. Men så föredrog jag också Oblivion över Skyrim. Jag är dock taggad och tror de tagit allt bra och förbättrat och utökat. Längtar efter lite rymd-fighter och sno skepp av pirater

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Räknar inte 76 som ett av "deras" spel. Det var ju ett första försök till ett MMO och utvecklades i samband med en annan studio. "Deras spel" för mig är deras single player-rpg; elder scrolls och fallout 3/4. Fallout 4 tycker jag var roligt, men inte riktigt lika bra som tidigare spel. Men så föredrog jag också Oblivion över Skyrim. Jag är dock taggad och tror de tagit allt bra och förbättrat och utökat. Längtar efter lite rymd-fighter och sno skepp av pirater

Håller med dig men samtidigt tycker jag ändå att det är deras IP och deras namn på spelet så då får man stå till svars för resultatet. Men med det sagt så hänger inte jag upp mig på gårdagen, tror verkligen Starfield kommer spela i en egen liga.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Håller med dig men samtidigt tycker jag ändå att det är deras IP och deras namn på spelet så då får man stå till svars för resultatet. Men med det sagt så hänger inte jag upp mig på gårdagen, tror verkligen Starfield kommer spela i en egen liga.

Japp, det kan jag köpa Om starfield också vore ett MMO hade jag varit betydligt mer skeptisk och tittat mer på F76, men eftersom det är vad det är tror jag snarare "Fallout och Skyrim fick en rymd-bebis" är min förhoppning/förväntning.

Medlem

@redaktionen, jag läste att review-koderna ska skickas ut i veckan. Får ni en kod? Har ni koll på när ni får säga nånting om spelet?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Äh, har spelat alla deras tidigare spel vid release utan problem så kommer sitta klistrad direkt 👌

Jag spelade Fallout 3, new vegas låångt efter släpp och även F4 en tid efter släpp.
Samma med 3 senaste elder scrolls.
Och det blev betydligt bättre med patchar, inofficiella patchar och moddar.
Så ju längre man väntar ju bättre spel får man när der gäller Bethesda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag spelade Fallout 3, new vegas låångt efter släpp och även F4 en tid efter släpp.
Samma med 3 senaste elder scrolls.
Och det blev betydligt bättre med patchar, inofficiella patchar och moddar.
Så ju längre man väntar ju bättre spel får man när der gäller Bethesda.

Jag skulle nog påstå att det gäller alla spel, dvs att de blir bättre om man väntar på patchar. För mig är frågan om väntan är värt förbättringen och där är det solklart nej för min del iaf (om det inte är helt trasigt då, men det tror inte jag. Jag har som sagt lirat alla deras tidigare spel direkt utan problem), jag vill spela helt utan spoilers osv 🙂

Redaktör
Ponny

Leker med tanken. Kan det vara så att vi lever i rymden 2100? Känns... märkligt och overkligt. Det gör man ju bara i spel! Å andra sidan hände "ditt och datt" mellan 1869 och 1969 (månlandningen). Nåväl. Kul att grubbla över.

Kommer jag spela från dag ett? Jag tror det. Å andra sidan har jag ett par klossar jag helst ville spela i förrgår...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag skulle nog påstå att det gäller alla spel, dvs att de blir bättre om man väntar på patchar. För mig är frågan om väntan är värt förbättringen och där är det solklart nej för min del iaf (om det inte är helt trasigt då, men det tror inte jag. Jag har som sagt lirat alla deras tidigare spel direkt utan problem), jag vill spela helt utan spoilers osv 🙂

Ja mer eller mindre, men det här en helt annan sak när det gäller Bethesda spelen. Det är mer skillnad än något annat spel, det går ibte att sticka under stolen. Den som påstår annat vet helt enkelt inte bättre vill jag påstå.
Mycket game breaking buggar i deras spel också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

De missade tydligen att berätta när den s.k. Grav-drive upptäcktes. Borde väl rimligtvis gjorts mellan koloniseringen av Mars och Alpha Centauri.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

eld
Medlem
Skrivet av Roy Batty:

De missade tydligen att berätta när den s.k. Grav-drive upptäcktes. Borde väl rimligtvis gjorts mellan koloniseringen av Mars och Alpha Centauri.

Jag tror det är mycket de undviker att säga där just för att inte spoila detta, väldigt lite sägs ju även om vad som händer med jorden.

Grav-drive och dess tech känns ju kopplat till storyn.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Leker med tanken. Kan det vara så att vi lever i rymden 2100? Känns... märkligt och overkligt. Det gör man ju bara i spel! Å andra sidan hände "ditt och datt" mellan 1869 och 1969 (månlandningen). Nåväl. Kul att grubbla över.

Vi ju gick från första flygplanet till att landa på månen på 66 år så vi kan om vill

Medlem

300 år historia… är det dev diary?😂

Medlem

Man börjar ju dras med hypen ändå
Tycker egentligen sisådär om bethesda, kommer det att gå spela 1sep via gamepass?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Man börjar ju dras med hypen ändå
Tycker egentligen sisådär om bethesda, kommer det att gå spela 1sep via gamepass?

Om du köper dlc paketet så ja.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Man börjar ju dras med hypen ändå
Tycker egentligen sisådär om bethesda, kommer det att gå spela 1sep via gamepass?

Skrivet av Jönsen:

Om du köper dlc paketet så ja.

Tillägg: Annars 6e via gamepass (normala releasedatumet).

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Räknar inte 76 som ett av "deras" spel. Det var ju ett första försök till ett MMO och utvecklades i samband med en annan studio. "Deras spel" för mig är deras single player-rpg; elder scrolls och fallout 3/4. Fallout 4 tycker jag var roligt, men inte riktigt lika bra som tidigare spel. Men så föredrog jag också Oblivion över Skyrim. Jag är dock taggad och tror de tagit allt bra och förbättrat och utökat. Längtar efter lite rymd-fighter och sno skepp av pirater

Elderscrolls online borde väl vara deras första försök till MMO?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Elderscrolls online borde väl vara deras första försök till MMO?

Nej det var ett helt annat team (helt annan studio) 😊

ELF
Medlem
Skrivet av McRaoul:

300 år historia… är det dev diary?😂

Tänkte det med.
I framtiden när vi har nanobottar som reparerar våra celler och håller oss unga länge.--
"Jag fick idén till spelet för ca 300 år sedan på min 15 års dag. Men jag kunde ingenting om spelutveckling."


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Intressant och kul med sådant här. Gör mycket för känslan och världsbygget.

Funderar på Starfield vs BG3. BG3 skördar ju enorma framgångar just nu och då är det inte ens släppt på konsol. Den 6:e september kommer det till PS5, det är samma dag som Starfield släpps till Xbox. Egentligen skulle ju BG3 släppts då även till Xbox men nu blev det inte så.

Min fundering ligger kring om det är tur/gynnsamt för Starfield att BG3 inte släpps samtidigt till Xbox? Båda är rollspel men samtidigt vitt skilda då det ena är fantasy och det andra är sci-fi, dock är båda storspel och som sådant så konkurrerar dem ju med varandra?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Intressant och kul med sådant här. Gör mycket för känslan och världsbygget.

Funderar på Starfield vs BG3. BG3 skördar ju enorma framgångar just nu och då är det inte ens släppt på konsol. Den 6:e september kommer det till PS5, det är samma dag som Starfield släpps till Xbox. Egentligen skulle ju BG3 släppts då även till Xbox men nu blev det inte så.

Min fundering ligger kring om det är tur/gynnsamt för Starfield att BG3 inte släpps samtidigt till Xbox? Båda är rollspel men samtidigt vitt skilda då det ena är fantasy och det andra är sci-fi, dock är båda storspel och som sådant så konkurrerar dem ju med varandra?

De hade nog absolut konkurrerat om vissa spelare. De är ju dock rätt olika spel, så många gillar nog det ena men inte det andra. För min egen del hade bg3 fått vänta oavsett då Starfield står klart högre upp på min önskelista.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

De hade nog absolut konkurrerat om vissa spelare. De är ju dock rätt olika spel, så många gillar nog det ena men inte det andra. För min egen del hade bg3 fått vänta oavsett då Starfield står klart högre upp på min önskelista.

Det låter rimligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sånt här gillar man. Bakgrundshistoria är alltid kul och används på tok för sällan till tv-spel.

12
Skriv svar